Surya
The big boss

Datum registratie: 03-02-2006
 |
|
| Laatst gelezen (vervolg deel 3) |
 |

Waw, heel knap!
__________________ Comics, wat een zootje!
|
|
09-02-2010 07:54 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|

Enkele bijzonder flauwe, enkele bijzonder grappige, enkele bijzonder vindingrijke. Leuk!
|
|
09-02-2010 08:10 |
|
|
Waldorf
Triple Ace

Datum registratie: 08-11-2007
 |
|
Gelezen: I kill giants - Joe Kelly, JM Ken Niimura
Barbara is een meisje van ongeveer twaalf. De andere kinderen op haar school vinden haar een freak. Ze zondert zich af van de anderen en vlucht in rollenspelletjes waarin ze zich voorbereidt op een gevecht met reuzen. Maar voor sommige dingen, die echt beangstigend zijn, kan ze niet vluchten. Zoals in Calvin & Hobbes vloeien realiteit en fantasie door elkaar.
Zeer mooi en ontroerend boek.
|
|
09-02-2010 08:41 |
|
|
SpaceMonkey
Junior Member

Datum registratie: 05-02-2010
 |
|
| quote: |
Origineel geplaatst door Waldorf
Origineel geplaatst door SpaceMonkey
knip |
Aha! Ik heb je herkend!
|
Jah, ik geraak weer plots rechtstreeks op de stripinfo site, zolang het duurt. Maar ondertussen had ik mijn vorige afgeschaft.
Ik zal zien hoelang het nu duurt, eer ze de parameters van de virusscanner weer aanpassen.
Dan geraak ik hier wel nog via Easyproxy.eu, maar inloggen en zo is al veel lastiger, dus kom ik alleen lezen.
Ofte in het forumtaaltje : lurken.
|
|
09-02-2010 09:13 |
|
|
Royale de luxe
Medewerker

Datum registratie: 25-08-2007
 |
|

Niet slecht maar had meer drama en spanning verwacht.
__________________ Een strip lees je toch niet alleen voor het verhaal...
|
|
09-02-2010 09:35 |
|
|
SpaceMonkey
Junior Member

|
|
Gisteren Chew vol. 1 nog eens opnieuw gelezen :
Iemand anders schreef :
Gelezen :
Chew Vol. 1 : Taster's Choice = geniale gekte... Meesterlijke tekeningen en geschifte ideeën. Het vervolg wordt een must-buy. Aanrader.
[img] |
Ik heb heel veel plezier beleefd aan Chew vol. 1 : Taster's Choice.
Het is inderdaad een aanrader(tje).
|
|
10-02-2010 08:35 |
|
|
Waldorf
Triple Ace

Datum registratie: 08-11-2007
 |
|
Jeremiah 29 - Poesje is dood
Is het toeval dat Hermann in zijn nieuwe strip een man opvoert die zijn florerende zaak gedwarsboomd ziet door zijn eigen zoon? Waarschijnlijk niet. De laatste jaren liet Hermann het scenarioschrijven over aan zoonlief Yves, en echt blij werden wij daar niet van. Maar nu heeft de oude knorpot weer zelf de pen ter hand genomen, en met goed gevolg. Dit is de beste Hermann in jaren. Ook de tekeningen zijn uitstekend. Er is weer hoop.
|
|
10-02-2010 08:47 |
|
|
SpaceMonkey
Junior Member

|
|
Origineel geplaatst door Waldorf
Origineel geplaatst door SpaceMonkey
knip |
Aha! Ik heb je herkend!
|
quote bis.
Na veel zagen van mijnentwege,
en engelengeduld en kunde van de forum boss,
zal ik hierna weer in volle glorie terug zijn met mijn ouwe nick.
groeten !
|
|
10-02-2010 12:13 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|

Verderzetting van het verhaal. Geen grote verrassingen, en daarom ook maar een gemiddeld album.
|
|
13-02-2010 10:21 |
|
|
T.I.A
Super Moderator

Datum registratie: 17-02-2008
 |
|
Niet bijzonder, de minste van de 5

|
|
15-02-2010 11:23 |
|
|
voske44
Lord

Datum registratie: 03-03-2008
 |
|
: een waar meesterwerk onder de batman verhalen
|
|
18-02-2010 10:31 |
|
|
lagaffe
Forum Ace

Datum registratie: 15-02-2010
 |
|
een hele grote mijnheer,aleen al wat hij allemaal uitvond,zijn humor,zijn tekentalent..een van de allergrootste
ik blijf van zijn werk genieten,sommige zwart kijken gags blijven echt hylarisch
http://ideesnoires.free.fr/fluide/papillon.htm
__________________ rare jongens die stripverzamelaars
|
|
22-02-2010 00:35 |
|
|
Jean-Paul
Lord

Datum registratie: 01-04-2007
 |
|
Het boek van de alarmerende uitvindingen. Nieuw bundeltje van de man achter de zelfmoordkonijntjes. Op zich zijn de tekeningen best clever, maar ik moet bekennen dat ik bij het lezen van dit boekje geen keer zelfs maar heb geglimlacht, laat staan geschaterd. Mijn gevoel voor humor zal wel stuk zijn.
25-02-2010 13:51 |
|
|
Belgatom
Forum Ace

Datum registratie: 26-02-2010
 |
|

Meegenomen uit de bib van Oostende (wat een schat aan materiaal ligt daar niet). Ik ben nog maar een tweetal jaar bezig met die uit te delven. Voorheen had ik enkel ervaring met mainstream stuff.
De tekenstijl stond me aan, zeer "rijk" en tja, ik heb een beetje een zwak voor fantasy werelden. Alvast van genoten en ga zeker zoeken in de bib naar de opvolgers. Als deze me een beetje bevallen, dan komen ze ook wel in mijn bezit.
|
|
26-02-2010 21:13 |
|
|
voske44
Lord

|
|

was toch een rustig deeltje vergelijken met de vorige, gelukkig laat naoki urasawa en mooi cliiffhanger hanger wat me toch weer het volgend deel wilt kopen
|
|
27-02-2010 10:37 |
|
|
Iyo74
Super Moderator

Datum registratie: 13-05-2006
 |
|

Waw. Aan de tekenstijl zie je duidelijk dat het hier ouder werk betreft, maar het verhaal start ijzersterk. De 130 bladzijden werden in 1 ruk uitgelezen en doen verlangen naar meer! Er is reeds een recensie aanwezig op deze site: HIER
|
|
27-02-2010 17:02 |
|
|
voske44
Lord

|
|
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Iyo74
Waw. Aan de tekenstijl zie je duidelijk dat het hier ouder werk betreft, maar het verhaal start ijzersterk. De 130 bladzijden werden in 1 ruk uitgelezen en doen verlangen naar meer! |
Ik probeer al bijna 15 jaar de mensen te overtuigen van de kwaliteit van deze reeks, maar da's toch wel heel moeilijk.
Op één of ander stom forum zijn ze er zelfs in geslaagd om Nausicaä uit de ultieme stripbibliotheek te kegelen ten voordele van wat bezwaarlijk Marini's beste reeks kan genoemd worden.
Maar ja, mooie plaatjes gaan nog altijd voor op een inhoudelijk sterk verhaal (mét mooie plaatjes, zij het in zwart/wit). |
ik vind nausicaa wel goed maar ben er niet zo wow vandaarom zet ik deze reeks nog even op de wacht lijst
|
|
27-02-2010 18:55 |
|
|
Belgatom
Forum Ace

|
|
Origineel geplaatst door Belgatom

Meegenomen uit de bib van Oostende (wat een schat aan materiaal ligt daar niet). Ik ben nog maar een tweetal jaar bezig met die uit te delven. Voorheen had ik enkel ervaring met mainstream stuff.
De tekenstijl stond me aan, zeer "rijk" en tja, ik heb een beetje een zwak voor fantasy werelden. Alvast van genoten en ga zeker zoeken in de bib naar de opvolgers. Als deze me een beetje bevallen, dan komen ze ook wel in mijn bezit. |
Geen idee of er gefronst wordt op "self quoting"...
Vandaag deel 2 en 3 meegepikt uit de Bib. Kan al niet wachten om eens een rustig moment in mijn drukke leventje te vinden om me achterover te plooien met de volgende twee afleveringen en een kopje thee, misschien zelfs een zelfgerold sigaretje.
|
|
27-02-2010 21:19 |
|
|
Herbert
Emperor

Datum registratie: 11-04-2007
 |
|
Op één of ander stom forum zijn ze er zelfs in geslaagd om Nausicaä uit de ultieme stripbibliotheek te kegelen ten voordele van wat bezwaarlijk Marini's beste reeks kan genoemd worden. |
Waarom is "De Getekende Reep" een "stom" forum ?
Heel wat leden van stripinfo doen daar toch ook ook hun zegje ?
(Ik zou wel eens willen weten wat de oorzaak is van al die animositeit tussen beide fora.)
__________________ Illusion is the first of all pleasures.
|
|
28-02-2010 13:09 |
|
|
T.I.A
Super Moderator

|
|
Origineel geplaatst door Herbert
Op één of ander stom forum zijn ze er zelfs in geslaagd om Nausicaä uit de ultieme stripbibliotheek te kegelen ten voordele van wat bezwaarlijk Marini's beste reeks kan genoemd worden. |
Heel wat leden van stripinfo doen daar toch ook ook hun zegje ?
(Ik zou wel eens willen weten wat de oorzaak is van al die animositeit tussen beide fora.) |
Dat is niet terecht!
Ik vindt de getekende reep een goed forum waar ik zelfs aan sommige gasten veel te danken heb! (Mod. Koen, Spockje...) deze mannen hebben mijn horizonten verbreedt en kennis laten maken met mijn twee favorieten! (Lemire-Wood), zelfs een uniek stuk dat nu nergens meer verkrijgbaar is heb ik via hen op de kop kunnen tikken! (Lost Dogs (Lemire)).
Zodat mijn Lemire verzameling compleet is nu.
Helaas ontbreekt me nu de tijd er regelmatig rond te neuzen...

|
|
28-02-2010 16:43 |
|
|
woelfie
King

Datum registratie: 06-12-2007
 |
|
Origineel geplaatst door Herbert
|
't was wel enigszins ironisch bedoeld, enkel verwijzend naar die poll.
De manier waarop voor die top 100 reeksen vergeleken worden, en dan specifiek in het geval Nausicaa waar na één deel van een zwart/wit manga al een vergelijking werd gemaakt met een afgesloten reeks in kleur van een zeer begenadigd tekenaar, maar met een al bij al mager verhaal, vond (en vind) ik dat er nogal negatief over manga geoordeeld werd.
't viel trouwens op dat de commentaren overwegend overhelden naar Nausicaä maar de stemming uiteindelijk duidelijk Aasgieren was.
Kortom: qua ultieme top 100 kan je beter hier terecht.
oeps, waar is Nausicaä gebleven?
Voor de rest geen slecht woord over DGR, waar ik niet echt actief ben, maar toch af en toe wat extra informatie vergaar.
|
|
28-02-2010 17:28 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|
oeps, waar is Nausicaä gebleven? |
Er is geen enkel deel met 10 stemmen, dus kan het niet op de lijst voorkomen. Er zijn delen met 9 stemmen, dus nog één goedwillende gebruiker gezocht!
|
|
28-02-2010 17:42 |
|
|
woelfie
King

|
|
Oeps, mij eigen stem ontbrak zelfs.
(goed voornemen voor 2010: scores geven aan gelezen strips)
Nu maar hopen dat nog meer lezers dit gaan doen.
|
|
28-02-2010 18:26 |
|
|
Iyo74
Super Moderator

|
|
Origineel geplaatst door Surya
dus nog één goedwillende gebruiker gezocht! |
Komt eraan! Komt eraan! Nog enkele minuten geduld en delen 1 t.e.m. 3 hebben er een stem bij!
|
|
28-02-2010 21:02 |
|
|
T.I.A
Super Moderator

|
|
Het kan niet op!
1) reikhalzend wachten op (TPB):

2) Nog reikhalzenderenderen wachten op

Wachten, wachten, wachten... T'is gelijk in de bak

|
|
01-03-2010 16:09 |
|
|
Royale de luxe
Medewerker

|
|

Als je begint te lezen heb je het gevoel dat ze vergeten zijn waar de vorige 2 delen over gingen, maar eenmaal je over de helft zit, begint het toch weer beter aan te sluiten en krijg je weer een stukje informatie om je verder te lijden. Een niet zo denderend 3 de deel. De tekeningen zijn ook niet van super hoge kwaliteit, en het lijkt wel of Dzialowsky aan het expereminteren is geslagen. En al helemaal de inkleuring. Grote teleurstelling. Hier had meer in kunnen zitten.
|
|
05-03-2010 22:52 |
|
|
$tripofiel
Forum Legend

Datum registratie: 03-09-2007
 |
|
|
05-03-2010 23:11 |
|
|
Royale de luxe
Medewerker

|
|
De eerste twee waren wel goed. Ik heb ze in mijn collectie een 8 gegeven toen ik ze voor de eerste keer gelezen heb.
Deze schommelt ergens tss de 6.5 en 7... ben er nog niet helemaal uit. Ik hoop dat ze het vierde deel weer wat beter afwerken en/of het verhaal wat meer laten vlotten.
|
|
06-03-2010 09:13 |
|
|
Royale de luxe
Medewerker

|
|
Arleston verheft het 4deel weer bijna tot zijn vroegere kunnen. Het is heel dichtbij wat hij met Lanfeust heeft gedaan maar nog niet helemaal. Raar is de manier waarop scenaristen soms iets willen uitleggen dat eigentlijk helemaal niet nodig is. Ik heb hier deze avond van genoten.

Golden City licht op de zeebodem als een WOII wrak. (Dat zou pas nog eens een cover zijn.( Het verhaal zelf groeit weer in de goede richting van de eerste delen en biedt een uitleg voor de eerste zin van deze korte indruk.
Grote Fan van Nävis, maar haar naiviteit, of is het soms haar kortzichtigheid, ging haar nog eens zuur opbreken. Knap album.
Het is een goed weekend geweest
|
|
07-03-2010 22:28 |
|
|
pepzaza
Medewerker

Datum registratie: 09-03-2008
 |
|
heel leuk die Bone, wonderlijke typetjes, elk met hun eigen karakter, mooi getekend, erg grappig en soms zelfs spannend
Vraag me enkel af vanaf welke leeftijd dit kan. In de bib zit hij bij de kinderstrips.
__________________ who watches the watchmen?
|
|
08-03-2010 07:42 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|

Zoals Royale al zei: een degelijk album, dat in de toekomst wel als vrij belangrijk voor de reeks zou kunnen blijken.
|
|
08-03-2010 07:55 |
|
|
fluiten
Gifgr-Oen

Datum registratie: 10-02-2006
 |
|
De serie Berserk meegenomen uit de bib. Eerste gedacht was dat ik noooooooiiiiiit door de reeks zou raken na het lezen van het eerste deel, maar na vijf delen begint men dan toch een verhaallijn te ontdekken die je hier en daar wel raakt. Hoe en waarom de personages zijn wie ze zijn en wat ze doen. Jammer van al die vechtscene's die er net iets te veel aan zijn.
|
|
08-03-2010 08:31 |
|
|
woelfie
King

|
|
Origineel geplaatst door pepzaza
heel leuk die Bone, wonderlijke typetjes, elk met hun eigen karakter, mooi getekend, erg grappig en soms zelfs spannend
Vraag me enkel af vanaf welke leeftijd dit kan. In de bib zit hij bij de kinderstrips.
|
Tsja, als je enkel op de tekeningetjes afgaat...
Ik zou toch eerder zeggen jeugstrips. Zeker in de latere verhaallijnen is wel wat maturiteit vereist om het volledig te begrijpen.
Neemt niet weg dat mijn zoon van 6 dit ook wel ter hand neemt
|
|
08-03-2010 09:35 |
|
|
voske44
Lord

|
|

een detective verhaal met een interresante tekenstijl en dat allemaal nog een verpakt in een science fiction toontje: heel goed vond ik maar het surrogate aspect is veel interesanter dan het whodunit gedeelte
|
|
08-03-2010 18:06 |
|
|
Iyo74
Super Moderator

|
|
Origineel geplaatst door voske44

een detective verhaal met een interresante tekenstijl en dat allemaal nog een verpakt in een science fiction toontje: heel goed vond ik maar het surrogate aspect is veel interesanter dan het whodunit gedeelte |
Is dit een verstripping van de gelijknamige film? Of gaat het om een ander verhaal met min of meer dezelfde hoofdelementen?
|
|
08-03-2010 20:11 |
|
|
Deecee1
King

Datum registratie: 06-03-2008
 |
|
|
Ik zou toch eerder zeggen jeugstrips. Zeker in de latere verhaallijnen is wel wat maturiteit vereist om het volledig te begrijpen.
|
Bone ... Kinderstrip ... nouja
...ik denk dat we hier in feite te maken hebben met een metonymie voor de menselijke maatschappij ...
|
|
08-03-2010 21:21 |
|
|
voske44
Lord

|
|
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door voske44

een detective verhaal met een interresante tekenstijl en dat allemaal nog een verpakt in een science fiction toontje: heel goed vond ik maar het surrogate aspect is veel interesanter dan het whodunit gedeelte |
Is dit een verstripping van de gelijknamige film? Of gaat het om een ander verhaal met min of meer dezelfde hoofdelementen? |
neeh het is andersom, je had eerst de strip/ comic en toen kwam de verfilming maar ik geloof dat die nauwelijk het verhaal van dit boek volgt, en er is nog een verhaal over verteld in het 2e boek
|
|
08-03-2010 21:25 |
|
|
Belgatom
Forum Ace

|
|
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Grote Fan van Nävis, maar haar naiviteit, of is het soms haar kortzichtigheid, ging haar nog eens zuur opbreken. Knap album.
|
Tijdens een wandeling in 't stad, kon ik niet weerstaan om toch nog eens naar de etalage van de Striep te gaan zien. En daar lag inderdaad Konvooi. Een collega van me had die reeks eens geleend en ik kon me er na een paar wel goed in vinden. Maar na 8 was het gedaan, en mijn stripleverancier vertelde me dat hij al een hele tijd wachtte op het volgende deel. I guess the waiting is over.
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen deel 8 en deel 9? En enige iemand die weet waarom en of het weer zolang gaat duren?
|
|
08-03-2010 21:48 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|
Arboris, vroeger een standvastige uitgeverij, kondigt sinds een jaar of 4 meer strips aan dan ze uitgeven, en zo loopt de achterstand helaas op
|
|
09-03-2010 08:16 |
|
|
Royale de luxe
Medewerker

|
|
Origineel geplaatst door Deecee1
|
|
...ik denk dat we hier in feite te maken hebben met een metonymie voor de menselijke maatschappij ...
 |
Damn nu moest ik toch ff gaan zoeken wat metonymie wilt zeggen.
Een metonymie (ook: overnoeming of metonymia; van het Griekse ¼µÄɽż¯±, "een verandering van naam", van ¼µÄ¬, "samen, na", en -ɽż¯±, een suffix dat is afgeleid van ὄ½ῠ¼±, "naam") is als stijlfiguur een soort beeldspraak waarbij datgene wat feitelijk bedoeld wordt (de referent) niet rechtstreeks genoemd wordt, maar aangeduid met behulp van een als gevolg van contiguïteitsrelatie nauw verbonden begrip. Het in dit verband gebruikte alternatieve woord verwijst dus niet naar zijn eigen referent, maar naar iets wat daarmee in een contiguïteitsrelatie staat. Anders gezegd: het over één kam scheren van het beeld en de bijbehorende referent gebeurt niet zoals bij andere vormen van beeldspraak op grond van overeenkomst, maar op grond van relatie. Anders dan bij een vergelijking als Die man is een zwijn wordt bij metonymie ook het origineel niet genoemd. |
Laat me zeggen dat ik hier nog niet uitgeraakt ben...
|
|
09-03-2010 08:58 |
|
|
allp
Triple Ace

Datum registratie: 11-06-2009
 |
|

Hier heb ik geweldig van genoten, bijzonder knap!
Een aanrader voor wie zijn goût du chlore graag gelezen heeft!
|
|
09-03-2010 09:34 |
|
|
Surya
The big boss

Onderwerp starter
 |
|
Origineel geplaatst door allp

Hier heb ik geweldig van genoten, bijzonder knap!
Een aanrader voor wie zijn goût du chlore graag gelezen heeft! |
Ah, dan wacht ik even op de vertaling zie
|
|
09-03-2010 10:04 |
|
|
|
|
Origineel geplaatst door Deecee1
|
Bedoel je niet veeleer een metafoor?
|
|
09-03-2010 11:08 |
|
|
fluiten
Gifgr-Oen

Datum registratie: 10-02-2006
 |
|
Wikipedia:
Een metonymie (ook: overnoeming of metonymia; van het Griekse ¼µÄɽż¯±, "een verandering van naam", van ¼µÄ¬, "samen, na", en -ɽż¯±, een suffix dat is afgeleid van ὄ½ῠ¼±, "naam") is als stijlfiguur een soort beeldspraak waarbij datgene wat feitelijk bedoeld wordt (de referent) niet rechtstreeks genoemd wordt, maar aangeduid met behulp van een als gevolg van contiguïteitsrelatie nauw verbonden begrip. Het in dit verband gebruikte alternatieve woord verwijst dus niet naar zijn eigen referent, maar naar iets wat daarmee in een contiguïteitsrelatie staat. Anders gezegd: het over één kam scheren van het beeld en de bijbehorende referent gebeurt niet zoals bij andere vormen van beeldspraak op grond van overeenkomst, maar op grond van relatie. Anders dan bij een vergelijking als Die man is een zwijn wordt bij metonymie ook het origineel niet genoemd.
Edit: Griekse tekens zijn blijkbaar niet gekend.
|
|
09-03-2010 11:48 |
|
|
the pope
Pontifex Maximus

Datum registratie: 03-05-2009
 |
|
Helemaal hetzelfde is het wel niet eh.
Bij een metafoor maak je in feite een soort vergelijking tussen twee begrippen, bij een metonymie gaat het net heel concreet om het daadwerkelijke gebruik van een bepaald woord(en) om ergens naar te verwijzen in de plaats van de correcte naam/omschrijving.
bekendste soort metonymie: de pars pro toto. => Hitler is Polen binnengevallen met Hitler als pars pro toto voor het Duitse leger.
|
|
09-03-2010 17:04 |
|
|
|