Pin-Up Wings 3 Deel 3

Wat drijft een uitgeverij ertoe om eerst met een nummer 3 uit een reeks op de markt te komen? Moeilijk te begrijpen, tot je weet dat “Pin-up Wings 3” een kunstalbum is. Deze maal geen verhaal van de hand van Romain Hugault, maar een verzameling tekeningen van pin-ups. Zoals de titel al laat vermoeden, staan naast de pin-ups ook vliegtuigen centraal. Voor de volledigheid vermeld ik toch even dat het tweede deel in 2010 gratis verkrijgbaar was als zomeractie en dit uitsluitend bij aankoop van een gevulde cassette van een van de reeksen van uitgeverij Silvester.
Hugault kan prachtig en erg gedetailleerd vliegtuigen op papier zetten, maar dat wisten we al van zijn werken ‘Boven de wolken’, ‘Edelweiss’,... In dit boek krijgen we een heleboel prenten op A4- en A3-formaat (enfin, zo ongeveer toch). Vanzelfsprekend komen de toestellen en de details ervan zo uitermate goed tot hun recht. De hoofdbrok van de afbeeldingen bestaat uit uiteenlopende militaire toestellen. Kenners zullen niet raar opkijken bij namen als Tempest, Thunderbird en Liberator. De lezers (kijkers) krijgen een divers aanbod waarbij zowat alle gezichtspunten aan bod komen in de tekeningen. Er wordt ook gevarieerd in close-ups en totaalbeelden. Misschien dat sommig vliegtuigfans daarbij wat ontgoocheld zijn omdat de aandacht op dat moment voornamelijk uitgaat naar de pin-ups en er dus minder te zien is van de vliegtuigen. Liefhebbers van vrouwelijk schoon daarentegen zullen dit allerminst erg vinden. ;-)
Veel meer kan ik hier niet aan toevoegen, behalve: “Kijk en geniet!”.
Besluit: in deze eindejaarstijd vormt dit boek een ideaal cadeau voor alle liefhebbers van vliegtuigen en/of wie verzot is op het werk van Romain Hugault.