Splinter (Morris) 1 Splinter

Alles draait om GRAM oftewel Geld, Roem, Aanzien en macht in deze stad. Chris beseft dat nu maar al te goed sinds zijn lief hem in de steek heeft gelaten en hij niet veel gram-punten heeft verzameld.

Maar dan komt er hemelse hulp en krijgt hij het kruis (het echte, ja) van Jezus in handen en al vlug ontdekt hij dat als een splinter in een persoon terecht komt, deze persoon goed wordt en bijgevolg afstapt van het GRAM-systeem. En dat laatste vindt Chris wel leuk, dus gaat hij aan de slag om zo veel mogelijk mensen te verbeteren. Alleen loopt ook dat volledig uit de hand.

Hier en daar zou het vlotter aanvoelen als de auteur iets minder gebruik maakt van tekst om uitleg te geven, maar de beelden het werk laat doen. Echter echt klagen doe ik niet, het was een leuk uitgangspunt, een nette aaneenschakeling van consequenties en gebeurtenissen dat netjes afgerond wordt.

Deze tekenstijl zie ik niet al te dikwijls bij strips en alleen daarom al een pluspunt. Echter het tekenen van ogen is iets dat nog niet helemaal op punt staat ofwel betekent het iets wanneer ze switchen tussen punten en cirkels en zonder of met witte achtergrond, maar dan heb ik nog niet kunnen achterhalen wat. Maar het is vooral de inkleuring die me weet te charmeren. De duidelijke contrasten brengen heel wat gevoel in de tekeningen. Het kan me gestolen worden dat ze misschien niet altijd even realistisch zijn, ze maken impact en dat telt.

In het kort: leuke starter