Brian Howell serie en zijn pagina's

Avatar kagebe
198
Druk bezig met aanvullen en verbeteren van gegevens moet ik constateren dat het aantal pagina's van de delen 1,2,3 en 6 van de serie Brian Howell op 48 staat terwijl dat wel degelijk maar 44 pagina's moet zijn.

Nog maar een paar series en dan heb ik de B gehad. Daarna ga ik me eens bezig houden met de Engelse Tomb Raider series die ik heb daar die nog helemaal niet er in staan.
Geplaatst op 14/02/2014 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 14/02/2014
Crew
Avatar woelfie
4090
Technisch gezien worden albums vaak op grote bladen (bijvoorbeeld formaat A2) gedrukt, die dan gevouwen en gesneden worden. Als gevolg zijn de meeste albums een veelvoud van 8 pagina's. Vandaar waarschijnlijk een verkeerde invoer.
Voel je vrij om de aanpassing te doen.

Persoonlijk ben ik ermee opgehouden om pagina's in te voeren als ik niet zelf gecontroleerd heb (dwz als ik het album niet heb), omdat op héél veel sites verkeerde of tegenstrijdige informatie vermeld staat. Jammer.
Geplaatst op 14/02/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 14/02/2014
Avatar kagebe
198
Gelijk heb je , ik geef ook alleen door wat ik zelf heb en dus kan nakijken. Hier hadden ze te maken met het aantal stroken wat er in de krant was gebruikt en dat verschilde dus een aantal keren.Per pagina zijn er 2 stroken geprint en je hebt 3 keer een verhaal van 80 stroken en verder verhalen van 82 , 86 en 88 stroken.Dat het dan even niet klopt begrijp ik ook nog wel , maar ik heb de aanpassingen al doorgegeven met ook het toevoegen van de backcovers. Die covers ben ik al weer tegengekomen maar ik wacht op de rest.
Geplaatst op 14/02/2014 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 14/02/2014
Crew
Avatar woelfie
4090
Bedankt voor de uitleg. En voor de invoer.
Geplaatst op 14/02/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 14/02/2014
Hier weer een (slecht) voorbeeld van toevoegen. Bij het toevoegen van de achterkantjes is niet gekeken hoe de covers erin staan. Nu hebben we grote achterkanten en kleine covers. Jammer. Volgende keer AUB even kijken. Bedankt.
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 15/02/2014
Avatar kagebe
198
Als het aan mij ligt is er niets verkeerd met mijn toevoegingen.
Ik zal zeker niet de enige zijn die geen wiz-kid is en ik scan gewoon ,met alleen aanpassen van de resolutie en die geef ik zo door. Dat is voor mij ook het beste omdat ik dan een groter beeld krijg als ik er op klik.Het zal vast wel ergens al eens besproken zijn maar op een kleiner beeld kan ik niet goed zien hoe alles er uit ziet , ik heb niet voor niets een leesbril , en als 57-jarige gaat dat ook niet echt verbeteren denk ik.
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 15/02/2014
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door kagebe
Als het aan mij ligt is er niets verkeerd met mijn toevoegingen.
Ik zal zeker niet de enige zijn die geen wiz-kid is en ik scan gewoon ,met alleen aanpassen van de resolutie en die geef ik zo door. Dat is voor mij ook het beste omdat ik dan een groter beeld krijg als ik er op klik.Het zal vast wel ergens al eens besproken zijn maar op een kleiner beeld kan ik niet goed zien hoe alles er uit ziet , ik heb niet voor niets een leesbril , en als 57-jarige gaat dat ook niet echt verbeteren denk ik.

Ik vermoed eerder dat simonstrip je wil aanzetten om ook de voorcovers in te scannen, zodat ook die groter worden weergegeven. Want een grotere weergave, daar kunnen we toch alleen maar blij van worden?!
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/02/2014
Crew
Avatar woelfie
4090
We zijn er al mee bezig.
Een grote scan van de luxe-uitgaven is wel moeilijk te vinden.
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/02/2014
Als de grote baas nu eens een mogelijkheid bood om eenvoudiger te kunnen zien waar er nog kleine scans staan, dan hoef je niet te gokken waar nog kleine covertjes staan. Nu is dat vaak toevallig een serie bekijken en waar mogelijk aanvullen.
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 15/02/2014
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door kagebe
Als het aan mij ligt is er niets verkeerd met mijn toevoegingen.
Ik zal zeker niet de enige zijn die geen wiz-kid is en ik scan gewoon ,met alleen aanpassen van de resolutie en die geef ik zo door. Dat is voor mij ook het beste omdat ik dan een groter beeld krijg als ik er op klik.Het zal vast wel ergens al eens besproken zijn maar op een kleiner beeld kan ik niet goed zien hoe alles er uit ziet , ik heb niet voor niets een leesbril , en als 57-jarige gaat dat ook niet echt verbeteren denk ik.

Ik vermoed eerder dat simonstrip je wil aanzetten om ook de voorcovers in te scannen, zodat ook die groter worden weergegeven. Want een grotere weergave, daar kunnen we toch alleen maar blij van worden?!


Ik bedoelde hiermee inderdaad dat als je toch het album bij de hand hebt om de achterzijde te scannen het dan heel eenvoudig is om eventueel alles te scannen. Ook kan je dan gelijk kijken of de rest van de gegevens goed is doorgegeven. Hiermee bedoel ik ISBN, barcode, tekenaar/schrijver en verdere aangeven medewerkers die vermeld staan in het album.

In ieder geval bedankt voor de verrichte werkzaamheden, ik weet uit ervaring hoelang je daarmee bezig bent.
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 15/02/2014
Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door simonstrip
Als de grote baas nu eens een mogelijkheid bood om eenvoudiger te kunnen zien waar er nog kleine scans staan, dan hoef je niet te gokken waar nog kleine covertjes staan.

zie hier :D

Natuurlijk, een scan = 10 seconden.
5 albums... geen probleem, 50 albums... hmmm, 5000 albums... ;(
Geplaatst op 15/02/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/02/2014
Avatar kagebe
198
Geen probleem hoor en ik zal dat voor deze serie ook wel even doen. Ik heb het bij de Buck Danny integralen wel al gedaan.
Daarbij viel me op dat in de backcover tekst het steeds over 13 delen gaat ook al staat deel 14 en zelfs in 2001 deel 15 in de lijst als verschenen. Pas bij deel 16 hebben ze de tekst aangepast.Zo zie je maar,er worden overal wel eens missers gemaakt.
Geplaatst op 16/02/2014 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 16/02/2014
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door simonstrip
Als de grote baas nu eens een mogelijkheid bood om eenvoudiger te kunnen zien waar er nog kleine scans staan, dan hoef je niet te gokken waar nog kleine covertjes staan.

zie hier :D

Natuurlijk, een scan = 10 seconden.
5 albums... geen probleem, 50 albums... hmmm, 5000 albums... ;(


Dan heb jij wel hele snelle apparatuur. Mijn scan doet er langer over. Daarna moet je altijd kijken of er randjes afgehaald moeten worden, dat duurt ook even, een paar minuten per album ben je zo kwijt.
Geplaatst op 16/02/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 16/02/2014