Invoer US comics

Crew
Avatar woelfie
4102
Even en oproep naar interesse voor een nieuw project: zijn er gebruikers die geïnteresseerd zijn om mee te werken aan het verwerken en op de site zetten van nieuwe comics.

Het idee is als volgt: momenteel worden redelijk wat US comics op de site gezet, maar dat gebeurt niet systematisch. Nochtans verschijnt er maandelijks de Diamond Previews met alle komende uitgaven.

Ik heb even de gegevens van de voorbije 3 maanden in een excel tabel gezet (dropbox-link op aanvraag), maar die moet eerst aangevuld worden met ontbrekende gegevens (auteurs, enz), dan na verschijnen de cover zoeken en op de site plaatsen. En dat is nogal veel werk om alleen te doen.
Als er genoeg gegadigden zijn (Veters zich onthouden ;)) is het de moeite om eens te bespreken.
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/03/2014
Crew
Avatar Surya
13259
Ik heb een hele tijd systematisch de Vertigo comics toegevoegd, maar ik heb geen Previews meer.
Geplaatst op 18/03/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/03/2014
Crew
Avatar witam
5316
Een tijdje terug heb ik geprobeerd Rebellion (2000 ad) bij te benen. Qua graphic novels was ik bij geraakt, maar dat is al een tijdje geleden.

Trouwens, zit Rebellion in je lijst? Is eerder Brits, denk ik.

In ieder geval, ik wil wel meehelpen :-)
Geplaatst op 18/03/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 18/03/2014
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik doe momenteel wekelijks de Marvel comics, tpb's en HC.
Ik probeer ook af en toe oudere/lang lopende reeksen bij aan te vullen.
Geplaatst op 18/03/2014 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 18/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Surya, ik koop ook nooit de previews, maar hij is wel digitaal beschikbaar (als je weet waar, tenminste ;)) Nadeel is dat je geen covers meer ziet (dus impulsieve aankopen zijn er niet meer bij) maar het bespaart me wel de prijs van een extra strip voor een veredelde reclamefolder.

Witam, Rebellion/2000AD brengt idd elke maand een paar strips uit, die staan er ook in.

En Z, ik had al gehoord van je Marvel werk. Respect, want dat is toch een hele boel. Ik veronderstel dat jij vertrekt van de wekelijkse uitgaven? Dat dacht ik ook te doen, maar dan is het weer moeilijker om auteurs te vinden van de kleinere uitgeverijen, dus ben ik maar van de maandelijkse previews vertrokken. Feel free om mee te doen (al is het maar om de Marvels uit de lijst te halen).
Geplaatst op 18/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/03/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Voor het ogenblik doe ik alles van Vertigo & Dark Horse; het grootse deel van Avatar, Dynamite, Boom; een flink pak van IDW, Image (en imprints); en nog wat reeksen van Zenescope, Aspen, Bongo, en ik vergeet er allicht nog een aantal.
Ik doe dat op basis van de wekelijks verschenen strips.
Ik heb het namelijk wat moeilijk met een basis van "aangekondigde" strips. Dat is voor mij synoniem met miserie en tijdverlies. Dat staat vol fouten, dat wordt niet opgevolgd...
De eerde vernoemde Vertigo was daar een mooi voorbeeld van (met alle respect voor Surya hoor). Ik had daar telkens zéér veel werk mee om dat te corrigeren en aan te vullen. Het gaat veel vlotter om ze van de eerste keer volledig én juist toe te voegen op het moment dat ze verschijnen. Voor mij dan toch. :)
Geplaatst op 19/03/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Veter, je hebt hier duidelijk een valabel punt. Ik had geen rekening gehouden met cancellations en zo.
Ik ga volledig akkoord dat het beter is om initiëel wat meer werk erin te steken, met een juiste invoer, dan van in het begin verkeerd te zitten.

Ik zal mijn tabel aanpassen (en verwijderen wat jij al hebt ingevoerd :) )
Geplaatst op 19/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/03/2014
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik heb jaren marvel toegevoegd (monsterwerk), op het einde was ik het toch echt beu om wekelijks een dertigtal comics + tiental trades/hc toe te voegen. Ik moet Veter toch volgen, het is idd echt uitkijken als je met previews begint, ofwel klopt de cover niet (waarvan Dynamite er met kop en schouders uitsteekt) ofwel zijn alle auteurs niet aanwezig of verkeerde, of moet je weken uittrekken om de toen voorgestelde variant(en) covers die je ingegeven hebt zonder cover te vinden.

Dus succes met je toch wel goed idee maar ik pas deze keer, ik heb geen zin meer in die sleur :(
Geplaatst op 19/03/2014 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Bedankt voor de steun,TIA. Het is allemaal vrijwilligerswerk, en niemand moet zich verplicht voelen om mee te doen (zeker niet als je er vroeger al zo veel werk heb in gestoken).
Tot scha en schande moet ik ook ondervinden dat sommige uitgevers het niet zo nauw nemen met de info die ze op hun eigen website verstrekken. Veter heeft hier duidelijk meer ervaring, ik hoop enkel er wat te kunnen van leren.
Geplaatst op 19/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/03/2014
Origineel geplaatst door T.I.A

Dus succes met je toch wel goed idee maar ik pas deze keer, ik heb geen zin meer in die sleur :(


Ben je dan gestopt met je eigen site?
Geplaatst op 20/03/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/03/2014
Avatar MartinMnd
686
Ik hou Humanoids en SelfMadeHero bij. Ik kan eventueel nog Drawn & Quarterly en FirstSecond erbij pakken. Zijn niet al teveel titels bij elkaar, dus dat past wel in mijn schema. Wellicht nog Fantagraphics als daar geen vrijwilligers voor zijn.
Geplaatst op 25/03/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 25/03/2014