Vermist

Avatar Bor
327
Hoi

De afgelopen dagen heb ik een aantal strips/comics toegevoegd, incl. covers.
o.a.
The Complete Carl Barks Library - 7 - Uncle Scrooge - The Seven Cities of Gold
Batman Eternal 1
Evert Kwok - De beste woordgrappen 1
Batman Int5 - Zero Year - Dark City
Don Rosa Library 1 en 2

Een aantal zie ik wel terug maar zonder covers en een aantal zie ik helemaal niet terug.

Heb ik dan iets verkeerds gedaan of gaat er iets mis?
of staan ze nog in de wacht (of zo)

Groeten, Robert
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar witam
5316
Over de verdwenen kan ik niets zeggen, want ik heb niet zitten goed te keuren.

Betreffende de verdwenen covers.. het kan zijn dat die eveneens tijdens de goedkeuring geweigerd worden omdat er een merkteken van een andere site of zo opstaat. Maar als dat allemaal mooi in orde is...
we hebben zelf ook vastgesteld dat als een nieuwe strip ingegeven wordt met cover, die soms ergens verdwijnt tijdens het goedkeuringsproces en diende die achteraf nog eens apart als aanpassing ingegeven te worden. Ik dacht dat Surya dit aan het oplossen is/opgelost heeft maar voor ingaves in de laatste paar dagen kan dat zeker nog eens misgelopen zijn. Onze verontschuldigingen.. het overzetten naar een nieuw systeem heeft een paar kinderziektes gekend. Kan je de covers alsnog terug opladen?
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Hopelijk niet die covers.
Als je de covers ergens van het net haalt, ipv ze zelf in te scannen kan je best toch eens goed kijken of ze wel overeenkomen met de albums die je zelf hebt, en of ze groot genoeg of goed genoeg zijn.
Bij je uploads waren er foute covers, te kleine covers en te slechte kwaliteit, vandaar het niet verschijnen.
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik heb ook een aantal covers afgekeurd (maar niet die van jou) voor redenen hieronder vermend . Voor iedereen die covers toevoegt is dit de goede moment om nog even een paar puntjes onder de aandacht te brengen:
* covers moeten minstens 300 pixels hoog of breed zijn
* covers moeten duidelijk zijn, niet flou
* covers (van het net gehaald) mogen geen opdrukken bevatten (er zijn nogal wat afbeeldingen met een "c" erop, ik weet niet waar die vandaan komen)
* covers moeten er volledig op staan, maar wel afgesneden ('cropped') rond de cover, dus zonder achtergrond

zie ook hier voor meer tips
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Geen probleem hoor, als ik maar weet wat er is en wat ik anders moet doen vóór ik weer andere upload :)

Ik probeer wel covers van het net te halen, bij voorkeur van de uitgever zelf.
Ik let wel op dat ze niet van catawiki komen of van bol.com. en volgens mij heeft amazon er nu ook iets opgezet.

Ik heb nu de afbeelding van Batman Eternal geupload. is 309px breed.
en ziet er niet flou uit (mooi woord, ik moest het wel opzoeken)

Ik zal ook even bijhouden welke ik er op zet, dat is ook makkelijker als ik ze niet kan vinden en het nog even wil melden.
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Flou is dus een woord dat ze in Nederland niet kennen. Weer iets bijgeleerd.
Voor de andere Nederlanders: flou = wazig, onscherp :D

Robert, ik heb idd jouw vorige upload van Batman Eternal (integrame) afgekeurd, omdat de cover die daar bijgevoegd was die van issue #1 was ($2.99 leek me nogal weinig voor een TP).
Meestal probeer ik daarom in te spelen met een PM naar de inzender, maar dat is momenteel nog niet mogelijk.

En ja, amazon heeft op sommige van zijn covers de vermelding "copyrighted material", maar lang niet op allemaal.
Ik zie trouwens op veel sites diezelfde covers met opdruk van stripinfo.nl of van amazon terugkomen. 't is duidelijk dat niet iedereen evenveel moeite doet als wij om dat een beetje deftig te doen. :(
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Ja, die cover van Batman Eternal van de maandelijkse comic heb je dus al meerdere malen proberen doorsturen.
Dat bedoel ik met vergelijk je eigen album met de cover die je ergens vindt. Dan zie je toch duidelijk dat jouw TPB geen barcode en/of prijsopdruk heeft op de cover en die losse comic wel. Daarvoor moet ik zelfs het album niet zien. :)

Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Hm

Maar die cover die ik net heb gestuurd is toch wel goed?
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Die is goedgekeurd :)
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Ik zie ze al staan, ik zal beter opletten :)
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Ik vraag me nog wel af wat er mis is met Batman Vol. 5 - Zero Year - Dark City.
Als ik 'm voor de derde keer ga invoeren, zou ik niet weten wat ik anders zou moeten doen.
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
?????

Dit is de eerste keer dat ik die zie staan. En hij staat hier maximaal 2½ uur, terwijl de site langs geen kanten draait, je bent wel erg ongeduldig!
We doen ons best, meer kunnen we ook niet doen.
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Je had hem trouwens toegevoegd als nummer 0 in het eerste volume en als Nederlands album...

Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Nou ja, ik had 'm voor Scrooge McDuck er op gezet, dus dacht ik dat ik het misschien verkeerd had gedaan :)

Ik weet dat jullie je best doen, zo bedoel ik het ook niet. Maar voor nu is dit toch de enige mogelijkheid om er achter te komen door te vragen.
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Dat is vreemd, want ik heb lang zitten twijfelen of ik nou INT A5 moet invullen, A5 of gewoon 5. Toen heb ik voor INT A5 gekozen.
Ook van de taal weet ik zeker dat ik Engels heb ingevuld.

Ik heb het wel over die van vanmiddag. die ik eerder heb gedaan kan ik me niet herinneren.


Origineel geplaatst door Veter
Je had hem trouwens toegevoegd als nummer 0 en als Nederlands album...


Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Ik heb het ook over die van daarnet, een andere heb ik niet gezien.

Misschien heb je het voorvoegsel in het nummervak gezet (die aanvaardt enkel cijfers en geen letters). Het is de bedoeling voorvoegsels (hier dus de A) in het voorvoegselveld toe te voegen. En bundeling kan je gewoon aanvinken bij het INT-vakje, dat hoeft dan nergens meer bijgeschreven en krijgt automatisch een INT in het reeksoverzicht.


Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
OK, zal ik om denken.
Zal ik deze opnieuw toevoegen dan?
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar Veter
7839
Hij is toch al eerder goedgekeurd? ?
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2014
Avatar Bor
327
Ik ben lekker bezig..
Je hebt helemaal gelijk, ik heb 'm gevonden.

Bedankt :)
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 24/12/2014