Strip toevoegen

Avatar Deecee1
1350
Heb al ingevoerd de uitgave van Knack ( Roularta) ; " De humor van Kuifje" - maar vind het nergens terug, wordt deze niet aanzien als een strip ???

http://www.mediaclub.be/is-bin/intershop.static/WFS/MCNL-MediaClubShop-Site/Roularta-RoulartaPartners/nl_BE/SPKN004_Kuifje_I.jpg
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
kans dat dit afgewezen wordt wegens "geen strip" is vrij groot.
Persoonlijk vind ik wel dat iets dergelijks een plaats mag krijgen (remeber mijn poging tot ingave van Schuiten)
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Fumetti
Persoonlijk vind ik wel dat iets dergelijks een plaats mag krijgen (remeber mijn poging tot ingave van Schuiten)


Vind ik ook, maar we leven nu eenmaal in een democratie en geen dictatuur. Dus als er één iemand tegen is zijn we dat allemaal, of zoiets. Ah neen, dat is net een dictatuur. Toch de regels bij Stripinfo maar eens herzien, denk ik.

:-)



Geplaatst op 13/01/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/01/2015
Crew
Avatar Iyo74
6892
Geen idee wat de inhoud van die uitgave precies is, maar zo op het eerste gezicht is dat volgens mij ook voldoende strip-gerelateerd om hier toe te laten.
Geplaatst op 14/01/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Iyo74
Geen idee wat de inhoud van die uitgave precies is, maar zo op het eerste gezicht is dat volgens mij ook voldoende strip-gerelateerd om hier toe te laten.


Het zijn een aantal korte stukjes van diverse auteurs (geen enkele stripper), essays is een te groot woord ervoor, maar handelen uitsluitend over Kuifje en Hergé. Bespreking van de personages, de humor, de scheldtirades, etc
Als achtergrondinfo bij Kuifje zeker te weerhouden, vind ik. Misschien kan dit ook zo aangeduid worden? Met een A als prefix?

Wil dan ook nog eens een lans breken voor het boekje dat ik onlangs wou toevoegen ivm Schuitens schenking aan de Koning Boudewijnstichting, ook achtergrond over de Duistere Steden.
Geplaatst op 03/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 03/02/2015
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Iyo74
Geen idee wat de inhoud van die uitgave precies is, maar zo op het eerste gezicht is dat volgens mij ook voldoende strip-gerelateerd om hier toe te laten.


'k Heb me die ook aangeschaft en als deze niet strip-gerelateerd is, zoals Iyo dit zo mooi verwoord, dan mogen er heel wat uit de database.

Voila, lans is gebroken. Nu nog de splinter verwijden die ik hierdoor in mijn kuit heb steken.

Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik denk dat we eens duidelijk moeten publiceren in een sticky wat er wel en niet toegelaten is. Ik denk dat tot nu toe de consensus is:

WEL:
* strips (of heeft iemand een andere mening?)
* naslagwerken en uitgaven over strips of over striptekenaars
* artbooks van striptekenaars: lijkt me ook van wel

NIET:
* geillustreerde leesboeken (ook niet als ze geïllustreerd zijn door striptekenaars)
* niet-geillustreerde leesboeken (ook niet als ze geschreven zijn door stripauteurs)
* kranten, geïllustreerd met stripfiguren ipv foto's
* catalogi van stripveilingen
* andere parafernalia met stripprentjes op gedrukt (glazen, handdoeken, pyjamas, posters, kalenders, stickers, stripenveloppen, enz)

Nog andere ideeën of opmerkingen?
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door woelfie
Ik denk dat we eens duidelijk moeten publiceren in een sticky wat er wel en niet toegelaten is. Ik denk dat tot nu toe de consensus is:

WEL:
* strips (of heeft iemand een andere mening?)
* naslagwerken en uitgaven over strips of over striptekenaars
* artbooks van striptekenaars: lijkt me ook van wel

NIET:
* geillustreerde leesboeken (ook niet als ze geïllustreerd zijn door striptekenaars)
* niet-geillustreerde leesboeken (ook niet als ze geschreven zijn door stripauteurs)
* kranten, geïllustreerd met stripfiguren ipv foto's
* catalogi van stripveilingen
* andere parafernalia met stripprentjes op gedrukt (glazen, handdoeken, pyjamas, posters, kalenders, stickers, stripenveloppen, enz)

Nog andere ideeën of opmerkingen?


Lijkt me heel goede regel!
ev catalogi van stripgerelateerde tentoonstellingen ook? Valt waarschijnlijk onder jouw 2e *

momenteel staan er ook postzegels op de site meen ik, dan moet je wel consequent zijn en enveloppen ook toelaten.
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Fumetti
momenteel staan er ook postzegels op de site meen ik, dan moet je wel consequent zijn en enveloppen ook toelaten.

Dat zou me verwonderen.
Ik denk wel dat er boekjes van "De Post" in staan, wat eigenlijk infoboekjes zijn met rond het thema waarvan een postzegel is verschenen.
Dat lijkt me ook onder de tweede categorie te vallen.
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/02/2015
- stripmagazines die afkomstig zijn van uitgevers, maar wel voorpublicaties bieden naast reclame voor hun eigen winkel

-> in casu: BM magazine???
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar woelfie
4102
Goed punt. Nog iets dat mij daarbij te binnen schiet:
Ik heb een paar "previews", ttz de eerste 24 pagina's of zo van een later uitgebrachte strip.
Dat is alleen stripmateriaal, maar niet de volledige strip.
Ik denk dat dat er wel bij kan. In het Engels verschijnen er toch ook regelmatig preview editions die ook op de site staan (maar ik kan me nu niet direct iets voor de geest halen).

En nu we toch over previews bezig zijn; een boek met een verzameling covers om reclame te maken voor toekomstige uitgaven moet er voor mij ook zeker niet bij.
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Fumetti
momenteel staan er ook postzegels op de site meen ik, dan moet je wel consequent zijn en enveloppen ook toelaten.

Dat zou me verwonderen.
Ik denk wel dat er boekjes van "De Post" in staan, wat eigenlijk infoboekjes zijn met rond het thema waarvan een postzegel is verschenen.
Dat lijkt me ook onder de tweede categorie te vallen.


Je hebt gelijk. Zit meestal ook een strip(je) in vervat trouwens. Snorry
Geplaatst op 07/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/02/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door woelfie
Goed punt. Nog iets dat mij daarbij te binnen schiet:
Ik heb een paar "previews", ttz de eerste 24 pagina's of zo van een later uitgebrachte strip.
Dat is alleen stripmateriaal, maar niet de volledige strip.
Ik denk dat dat er wel bij kan. In het Engels verschijnen er toch ook regelmatig preview editions die ook op de site staan (maar ik kan me nu niet direct iets voor de geest halen).

En nu we toch over previews bezig zijn; een boek met een verzameling covers om reclame te maken voor toekomstige uitgaven moet er voor mij ook zeker niet bij.


Previews zitten er vaak al in hé. Bvb onvolledige strips die ter gelegenheid van free comic day worden meegegeven.
Geplaatst op 07/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/02/2015