Zoeken

Crew
Avatar cuppenh
1520
Misschien ben ik wel wat seniel aan het worden, maar klopt het dat ik geen "zoek"-functie in het forum kan vinden? Als die er is, waar zit die dan?
Geplaatst op 02/09/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 02/09/2015
Crew
Avatar Surya
13250
Die bestaat inderdaad niet. Zal het op het lijstje zetten
Geplaatst op 02/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/09/2015
Vind ik ook een groot gemis. Het is de enige reden waarom ik ook nog een eigen database in Microsoft Access onderhoud (en ik zou er veel liever maar 1 moeten onderhouden!)
Geplaatst op 19/09/2015 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 19/09/2015
Crew
Avatar Veter
7832
Heu?

Het gaat hier over een zoekfunctie in het forum. Ik veronderstel dat je daar geen database van hebt thuis? :-D

De zoekfunctie in de database is er altijd al geweest, is nooit weggeweest, en werkt nog steeds prima.

(Rechtsboven, tekstvakje met vergrootglasje ernaast)

Geplaatst op 19/09/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/09/2015
Mijn opmerking ging over zoeken in de eigen collectie. Als ik bv wil weten welke strips ik in mijn collectie heb waar Zidrou bij betrokken is dan is er geen manier om dat te weten te komen.

Ik zou met de algemene zoekfunctie Zidrou kunnen opzoeken en een lijst krijgen van de strips waar hij bij betrokken is, maar in die lijst staat geen indicatie dat ik die in mijn collectie heb. En vermits mijn geheugen mij wel eens in de steek laat is de volledige lijst van strips niet voldoende voor mij om te weten welke nu in mijn collectie zitten. Bij een korte lijst kan je nog doorklikken op elke strip en zo zien of ze in je collectie zit maar meestal is de lijst te lang om praktisch te zijn. Bijkomend nadeel is dat je zo niet kan zoeken op de tekst die je in het Opmerkingen-vak hebt geplaatst.

Dus idealiter heb je bij je collectie een aparte zoekfunctie die enkel in (alle) velden van de strips in je collectie zoekt.
Geplaatst op 04/10/2015 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 04/10/2015
Crew
Avatar Surya
13250
Dat staat op de planning
Geplaatst op 04/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/10/2015