toevoegen strips in bundeling

Avatar gedo
42
Ik was issues aan het toevoegen aan The walking dead compendium 3 toen ik halverwege per ongeluk op volgende stap klikte. Ik kon niet terug en kan het niet meer aanpassen/afmaken. Is dit nog mogelijk? of moet ik wachten tot ie gecontroleerd is en dan aanpassen?
Geplaatst op 14/10/2015 Citeren
Avatar
gedo
Geplaatst op 14/10/2015
Crew
Avatar witam
5316
Ik ben niet de grootste expert hier qua ingeven, maar ik vrees dat je inderdaad ofwel moet wachten tot goedkeuring ofwel kan je terug opnieuw ingeven.

Maaaaaaaarrr....
De kans is wel reëel dat de expert van de comics de goedkeuring doet van deze ingave en ineens al alles goed zet.. zo ken ik hem wel.
Geplaatst op 14/10/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/10/2015
Je moet inderdaad wachten tot die goedgekeurd is om verder te doen.
Geplaatst op 15/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/10/2015
Wel graag opletten dat de gegevens OK zijn
- Je had als nummer 2 ingegeven, terwijl het het derde compendium betreft.
- Als taal had je Nederlands ingevoerd ipv Engels.
- Wanneer je de losse issues linkt, hoef je die ook niet meer te vermelden in de opmerkingen inhoud.
Geplaatst op 15/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/10/2015
Avatar gedo
42
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Wel graag opletten dat de gegevens OK zijn
- Je had als nummer 2 ingegeven, terwijl het het derde compendium betreft.
- Als taal had je Nederlands ingevoerd ipv Engels.
- Wanneer je de losse issues linkt, hoef je die ook niet meer te vermelden in de opmerkingen inhoud.


Bij het invoeren van de taal springt hij bij mij altijd terug naar nederlands?!
En nummer 2 is idd een domme fout

Geplaatst op 15/10/2015 Citeren
Avatar
gedo
Geplaatst op 15/10/2015
Crew
Avatar woelfie
4070
Origineel geplaatst door gedo
Bij het invoeren van de taal springt hij bij mij altijd terug naar nederlands?!


De standaard taal kan je zelf instellen, die staat bij jou blijkbaar op Nederlands. Als je een reeks nieuws strips toevoegt in een andere taal, kan je best die standaard taalkeuze aanpassen:
Ga bovenaan het scherm naar de instellingen (dat is het tandwieltje naast het envelopje van de PMs). Zo kom je in je controlepaneel.
In het menu rechts klik je op Gegevens toevoegen. De enige optie die je normaal in beeld hebt is dan de Standaard taal voor het toevoegen van strips.
Geplaatst op 15/10/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/10/2015
Origineel geplaatst door gedo

Bij het invoeren van de taal springt hij bij mij altijd terug naar nederlands?!


Ah tiens, da's de eerste keer dat ik dat hoor...

Je standaardtaal is waarschijnlijk ingesteld op het Nederlands. Wat mogelijk is, is dat je een andere taal invoert, maar niet selecteert in de voorgestelde lijst (ook al is die lijst beperkt tot 1 taal). In dat geval neemt het systeem waar de eerste taal die er stond.


Geplaatst op 15/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/10/2015
Kleine vraag ivm het toevoegen van issues van een bundeling.

Deze morgen heb ik de laatste editie van Batman: Cataclysm toegevoegd.
Toen ik de issues die deze bundeling bevat wou toevoegen merkte ik dat zo ongeveer de helft nog niet in de db staat, maw ik kon deze er niet aan koppelen.
Gevolg is natuurlijk een niet complete lijst van de inhoud van de bundeling.

Is het de bedoeling om al die andere issues dan zelf toe te voegen en daarna aan de bundeling te koppelen? De kans dat je dan met onvolledige input zit is reëel en covers kan je sowieso ook al vergeten.
Geplaatst op 17/11/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 17/11/2015
Crew
Avatar Veter
7823
Dat kan natuurlijk, maar dat zal niet voor alle mensen een optie zijn.
Je kan dan best gewoon zoals vroeger de inhoud in tekstvorm toevoegen: "Bevat: ... "
Maar aangezien je een andere versie van een reeds aanwezig album toegevoegd hebt, stond dat er al.
En misschien in het vervolg ook de auteurs toevoegen, ze stonden er allemaal al (aangezien het een alternatieve versie was), je moest ze gewoon aanvinken (enkel cover zou misschien kunnen verschillen).

Bedankt voor de toevoeging van het album.
Geplaatst op 17/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 17/11/2015
Voor sommige reeksen (en vooral zoals Batman, met honderden issues), zijn er inderdaad gaten spijtig genoeg. Als je dat merkt en ze zelf opvult, zijn die gaten het snelst gevuld :-)




Geplaatst op 17/11/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/11/2015
Origineel geplaatst door Veter
Dat kan natuurlijk, maar dat zal niet voor alle mensen een optie zijn.
Je kan dan best gewoon zoals vroeger de inhoud in tekstvorm toevoegen: "Bevat: ... "
Maar aangezien je een andere versie van een reeds aanwezig album toegevoegd hebt, stond dat er al.
En misschien in het vervolg ook de auteurs toevoegen, ze stonden er allemaal al (aangezien het een alternatieve versie was), je moest ze gewoon aanvinken (enkel cover zou misschien kunnen verschillen).

Bedankt voor de toevoeging van het album.

Ahzo, ik had begrepen dat de auteurs er al aan gekoppeld waren (aangezien er stond 'reeds gekoppelde auteurs'), maar die moeten dus nog extra aangeduid worden. Goed, dat weet ik dan voor de volgende keer.
Deze editie is trouwens vollediger dan de vorige, alle issues in de 'cataclysm' zitten er in gebundeld, terwijl de vorige editie er enkele (minder belangrijke) oversloeg (net zoals DC deed met de nieuwe edities van 'No Man's land' en 'Knightfall'). Voor de volledigheid worden die dus best wel vermeld.
Als ik vandaag of morgen even tijd vind zal ik die issues dus wel toevoegen en aan de TP koppelen.
Geplaatst op 18/11/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 18/11/2015
Crew
Avatar Veter
7823
Ik had al zo'n vermoeden dat er iets mis was, door het grote verschil in aantal pagina's.
Maar dan kan je die eigenlijk niet gelijkstellen aan de andere uitgaves. En had die dus niet mogen gekoppeld worden aan die andere uitgaves.
Als je alle losse nummers gaat koppelen aan die bundeling, worden die ook gekoppeld aan alle versies van datzelfde album. En dan zit je bij die andere versies met een hoop foute informatie!





Geplaatst op 18/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/11/2015
Crew
Avatar Veter
7823
Ik heb er een aparte uitgave van gemaakt, niet meer gekoppeld aan de eerdere uitgaven.
Op die manier kan de inhoud van beide versies juist weergegeven worden.
Geplaatst op 18/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/11/2015
Origineel geplaatst door Veter
Ik had al zo'n vermoeden dat er iets mis was, door het grote verschil in aantal pagina's.
Maar dan kan je die eigenlijk niet gelijkstellen aan de andere uitgaves. En had die dus niet mogen gekoppeld worden aan die andere uitgaves.
Als je alle losse nummers gaat koppelen aan die bundeling, worden die ook gekoppeld aan alle versies van datzelfde album. En dan zit je bij die andere versies met een hoop foute informatie!


Je hebt gelijk, foutje van mijnen twege.
Al doende leert men zullen we maar zeggen ;)

Enfin, ondertussen heb ik de andere losse issues ingegeven, dus zodra die goedgekeurd zijn kan ik die aan die TP koppelen,
Geplaatst op 18/11/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 18/11/2015
Crew
Avatar Veter
7823
Bedankt
Geplaatst op 18/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/11/2015