Automatisch inloggen

Ik log elke keer uit wanneer ik de site verlaat, maar wanneer ik de site weer opnieuw bezoek ben ik elke keer weer automatisch ingelogd. Dit vind ik niet wenselijk. Iedereen die achter mijn computer zit en de website bezoekt kan nu met mijn account aan de slag.
Misschien is het weggooien van mijn cookies een optie, maar dan wis ik tegelijk cookies die ik wel wil bewaren. Ook heb ik nooit toestemming gegeven om mijn inlognaam en wachtwoord te bewaren.

Iets anders waar ik mij aan stoor is de zin: 'Deze site gebruikt cookies voor het.... etc etc. Door de site te gebruiken accepteer je het gebruik van deze cookies.'
Dit is een onzinnige mededeling. Je moet de site bezoeken om deze mededeling te krijgen en dan zijn de cookies al geïnstalleerd. Het is dan dus al te laat als je het er niet mee eens bent. Ik heb niets tegen cookies, maar je moet mensen wel de keus geven. Dit kan door een popup venster met een knop waarmee je aan kunt geven of je de site wil bezoeken.

Graag zou ik deze twee dingen opgelost zien.
Alvast bedankt.
Geplaatst op 18/12/2015 Citeren
Avatar
Anne-Marie123
Geplaatst op 18/12/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Origineel geplaatst door Anne-Marie123
Iets anders waar ik mij aan stoor is de zin: 'Deze site gebruikt cookies voor het.... etc etc. Door de site te gebruiken accepteer je het gebruik van deze cookies.'
Dit is een onzinnige mededeling. Je moet de site bezoeken om deze mededeling te krijgen en dan zijn de cookies al geïnstalleerd. Het is dan dus al te laat als je het er niet mee eens bent. Ik heb niets tegen cookies, maar je moet mensen wel de keus geven. Dit kan door een popup venster met een knop waarmee je aan kunt geven of je de site wil bezoeken.

Nit helemaal correct. De cookies worden pas geinstalleerd als je deze melding sluit of als je inlogt (of reeds ingelogd bent uiteraard).
Wat ik wel moet oplossen is dat de cookie om deze melding te verbergen langer bewaard blijft.

Origineel geplaatst door Anne-Marie123
Ik log elke keer uit wanneer ik de site verlaat, maar wanneer ik de site weer opnieuw bezoek ben ik elke keer weer automatisch ingelogd. Dit vind ik niet wenselijk. Iedereen die achter mijn computer zit en de website bezoekt kan nu met mijn account aan de slag.
Misschien is het weggooien van mijn cookies een optie, maar dan wis ik tegelijk cookies die ik wel wil bewaren. Ook heb ik nooit toestemming gegeven om mijn inlognaam en wachtwoord te bewaren.

Dat is inherent aan hoe de site werkt. Je kan met één eenvoudige klik bovenaan elke pagina uitloggen, dus ik zie niet waarom dit een groot probleem zou zijn.
Een andere oplossing: gebruik een incognito/private browsing venster in je browser en dan zal de cookie automatisch verwijdert worden na elk bezoek.
Geplaatst op 19/12/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/12/2015
Origineel geplaatst door Surya
Dat is inherent aan hoe de site werkt. Je kan met één eenvoudige klik bovenaan elke pagina uitloggen, dus ik zie niet waarom dit een groot probleem zou zijn.
Een andere oplossing: gebruik een incognito/private browsing venster in je browser en dan zal de cookie automatisch verwijdert worden na elk bezoek.


Maar ik log elke keer uit als ik de site wil verlaten en toch als ik mijn bookmark voor de site aanklik ben ik automatisch ingelogd.
Maar ik zal mijn cookies wel elke keer weggooien als ik de site heb bezocht, ik heb gemerkt dat dat werkt.

Toch bedankt voor het aandragen van een oplossing.

Geplaatst op 19/12/2015 Citeren
Avatar
Anne-Marie123
Geplaatst op 19/12/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Anne-Marie123
Origineel geplaatst door Surya
Dat is inherent aan hoe de site werkt. Je kan met één eenvoudige klik bovenaan elke pagina uitloggen, dus ik zie niet waarom dit een groot probleem zou zijn.
Een andere oplossing: gebruik een incognito/private browsing venster in je browser en dan zal de cookie automatisch verwijdert worden na elk bezoek.


Maar ik log elke keer uit als ik de site wil verlaten en toch als ik mijn bookmark voor de site aanklik ben ik automatisch ingelogd.
Maar ik zal mijn cookies wel elke keer weggooien als ik de site heb bezocht, ik heb gemerkt dat dat werkt.

Toch bedankt voor het aandragen van een oplossing.



Ik treed Anne-Marie bij. Als ik uitlog (IE) ben ik de volgende keer toch terug ingelogd als ik de site open doe (zonder echt in te loggen dus).
Geplaatst op 19/12/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 19/12/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Ah, dat zal ik dan eens moeten nakijken. Bedankt voor het melden
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/12/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Ik heb wat aangepast. Ik denk dat het uitloggen nu ook in Internet Explorer werkt.
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/12/2015
Crew
Avatar witam
5316
Ik zal het op werk eens proberen morgen. Thanks!
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/12/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door witam
Ik zal het op werk eens proberen morgen. Thanks!


als je bazen dat maar niet lezen
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 20/12/2015
Crew
Avatar witam
5316
Tijdens de middagpauze he.. waarvoor kan je anders een half uur gebruiken?
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/12/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
hèhè
Geplaatst op 20/12/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 20/12/2015
Het probleem is ook bij mij opgelost. (ik gebruik firefox)
Bedankt.
Geplaatst op 21/12/2015 Citeren
Avatar
Anne-Marie123
Geplaatst op 21/12/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Anne-Marie123
Het probleem is ook bij mij opgelost. (ik gebruik firefox)
Bedankt.


x2
Geplaatst op 21/12/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/12/2015