Pas verschenen

een klein probleempje dacht ik.

In het topic "pas verschenen" is er iets fout met de week nummering.

Week 53 moet echt wel week 01 zijn en week 01 moet dan 02 worden.
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/01/2016
Crew
Avatar Surya
13249
Er zijn verschillende manieren om aan PHP te vragen wat het weeknummer is. Ik zal eens kijken welke ik gebruik, maar ik vermoed dat week 1 nu de eerste week is waarvan de maandag in het jaar valt ofzo. Maar aangezien ik de datum van de zaterdag toon is dat uiteraard wat raar.
Bedankt voor het melden
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/01/2016
Raar hoor die php. Er zijn altijd maar 52 weken... Ik behrijp dat het te maken heeft met wanneer ze dat in programmeren maar er zijn er nu eenmaal niet meer.

Rare jongens die programmeurs ;-)
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Raar hoor die php. Er zijn altijd maar 52 weken... Ik behrijp dat het te maken heeft met wanneer ze dat in programmeren maar er zijn er nu eenmaal niet meer.

Rare jongens die programmeurs ;-)


ewel doorgaans onderschrijf ik die rare programmeerkronkels wel, maar in dit geval snap ik wel dat er af en toe een 53e week moet zijn: 52 x 7 dgn is immers 364 en dus kom je 1 (of 2 in schrikkeljaar) te kort. 31 dec zou dan niet bij week 52 horen, en ook nog niet bij week 1 van het volgende jaar hé
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 14/01/2016
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Raar hoor die php. Er zijn altijd maar 52 weken... Ik behrijp dat het te maken heeft met wanneer ze dat in programmeren maar er zijn er nu eenmaal niet meer.

Rare jongens die programmeurs ;-)


ewel doorgaans onderschrijf ik die rare programmeerkronkels wel, maar in dit geval snap ik wel dat er af en toe een 53e week moet zijn: 52 x 7 dgn is immers 364 en dus kom je 1 (of 2 in schrikkeljaar) te kort. 31 dec zou dan niet bij week 52 horen, en ook nog niet bij week 1 van het volgende jaar hé


er zullen wel uitzonderingen geprogrammeerd zijn
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/01/2016
Crew
Avatar Veter
7832
Het gaat hier ook niet over hoeveel weken er in een jaar zijn, maar in de hoeveelste week van dat jaar we zitten.
1 januari valt niet altijd op een maandag (of op een zondag in Amerika), het is normaal dat de 1e week van het nieuwe jaar pas begint te lopen als er in die week geen dagen meer van het vorige jaar zitten.
Bij ons hebben we dan de extra verwarring dat de datum van die week op zaterdag gezet wordt, terwijl het over de voorbije week gaat.
Als we de week beschouwen van maandag tot zondag, en er staat "Week 1 van 9/01/2016" gaat dat over de week van 4 tot 10 januari 2016 --> perfect in orde dus, want 1-3 januari horen nog bij de laatste week van vorig jaar! :-)
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/01/2016
Crew
Avatar fluiten
7775
Origineel geplaatst door Veter
Het gaat hier ook niet over hoeveel weken er in een jaar zijn, maar in de hoeveelste week van dat jaar we zitten.
1 januari valt niet altijd op een maandag (of op een zondag in Amerika), het is normaal dat de 1e week van het nieuwe jaar pas begint te lopen als er in die week geen dagen meer van het vorige jaar zitten.
Bij ons hebben we dan de extra verwarring dat de datum van die week op zaterdag gezet wordt, terwijl het over de voorbije week gaat.
Als we de week beschouwen van maandag tot zondag, en er staat "Week 1 van 9/01/2016" gaat dat over de week van 4 tot 10 januari 2016 --> perfect in orde dus, want 1-3 januari horen nog bij de laatste week van vorig jaar! :-)


had ik zonet ook opgemerkt toen ik mijn kalender in de hand nam. :-)
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/01/2016
Crew
Avatar woelfie
4090
Bwah, ik heb op het werk een wandkalender (voor planning van projecten en zo).
Daar is week 1 van 2016: 1-3 januari, week 2 is 4-10 januari, enz.
't is dus niet zo eenduidig
Geplaatst op 15/01/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/01/2016