Batman

Crew
Avatar Fumetti
3673
Ik kan niet goed volgen.
In de Terugkeer van de Dark Knight van Frank Miller uit 87 speelt de Joker een rol. Die is door Batman in Arkham gestopt. Maar in 2005 in Batman: The man who laughs leert Batman de Joker pas kennen. Ik snap wel dat het verhaal uit 87 zich afspeelt voor dat van 2005 (zo blond ben ik niet) maar niet hoe Miller een figuur als de Joker kan gebruiken als die pas in 2005 door Brubaker ten tonele wordt gevoerd.

Of is er al een ander verhaal geweest waarin de Joker kwam?
Of wat ook nog kan, Brubaker heeft de figuur die Miller creëerde gewoon een voorgeschiedenis gegeven?
Geplaatst op 15/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 15/01/2016
Tja. In comics heb je verhalen binnen en buiten de continuity. Daarenboven wordt er om de zoveel tijd een reboot gedaan en van nul herbegonnen. Dus niet te veel bij stilstaan.

Kijk trouwens eens met the man who laughs op wikipedia (film) . Je zal versteld staan van de afbeelding.
Geplaatst op 15/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/01/2016
Avatar Gently
636
Origineel geplaatst door Fumetti
Ik kan niet goed volgen.
In de Terugkeer van de Dark Knight van Frank Miller uit 87 speelt de Joker een rol. Die is door Batman in Arkham gestopt. Maar in 2005 in Batman: The man who laughs leert Batman de Joker pas kennen. Ik snap wel dat het verhaal uit 87 zich afspeelt voor dat van 2005 (zo blond ben ik niet) maar niet hoe Miller een figuur als de Joker kan gebruiken als die pas in 2005 door Brubaker ten tonele wordt gevoerd.

Of is er al een ander verhaal geweest waarin de Joker kwam?
Of wat ook nog kan, Brubaker heeft de figuur die Miller creëerde gewoon een voorgeschiedenis gegeven?


De Joker is origineel ooit bedacht in Batman 1 (1940) Miller's verhaal is een 'what if' verhaal wat zich in de toekomt afspeelt dus ná Batman 1 én Batman: TMWL.

Brubaker heeft een bestaand verhaal herschreven en in alle opzichten verbeterd en meer bij de tijd gebracht.
Geplaatst op 16/01/2016 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 16/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Brutalers verhaal is idd fantastisch
Geplaatst op 16/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 16/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Tja. In comics heb je verhalen binnen en buiten de continuity. Daarenboven wordt er om de zoveel tijd een reboot gedaan en van nul herbegonnen. Dus niet te veel bij stilstaan.

Kijk trouwens eens met the man who laughs op wikipedia (film) . Je zal versteld staan van de afbeelding.


Film uit 1928 gebaseerd op Victor Hugo zijn boek?
Geplaatst op 16/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 16/01/2016