Verschenen

Onlangs werd toegevoegd bij nog niet verschenen strips, dat je deze kan aanklikken als verschenen en hierna de covers van de albums kan toevoegen. Ik heb dit vandaag gedaan (17/05/16) en kreeg als antwoord terug: aanpassing werd afgekeurd, geen info beschikbaar. Wat is dan het nut dat je de covers kan ingeven? ik geef steeds covers in van albums die ik bezit, behalve hardcovers. Heb maar een scanner op A4 waardoor ik geen hardcovers kan inscannen.
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 17/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4102
Kan je een paar voorbeelden geven van wat is afgekeurd? Er kunnen verschillende redenen zijn:
- het album is nog niet verschenen (wat me in deze omstandigheden onwaarschijnlijk lijkt als je zelf de scans hebt gemaakt, maar dat komt bij ons vaak voor)
- er staan ongewenste stickers of watermerken op de afbeelding (dit laatste is uiteraard ook niet van toepassing als je zelf scant)
- de scans zijn niet van goede kwaliteit (te klein, niet duidelijk, of gewoon niet volledig, bijvoorbeeld met een stuk van de rand niet mee gescand, zoals je zelf wel voor hebt met hardcovers)
- de scans horen niet bij het album dat jij wil invoeren (een vaak gemaakte fout: gebruikers willen vaak een cover van hun oude album toevoegen bij een versie die pas uit is)

Als we weten wat er misgelopen is, kunnen we raad geven wat je beter kan doen. Meestal geven we dit ook mee bij het afkeuren van aanpassingen.
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4102
Het kan natuurlijk gewoon zijn dat je probeerde afbeeldingen toe te voegen nog voor het album als verschenen was aangeduid: als je aanvinkt dat het album verschenen is, wordt dit eerst door een moderator gecontroleerd. Na bevestiging kan je pas covers toevoegen.
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/05/2016
Avatar MartinMnd
686
Ik heb op 5 mei Brecht Evens' Engelse versie van Panther toegevoegd, uitgegeven door Drawn & Quarterly. Deze zie ik echter nog steeds niet terug... Wat is er gebeurd?
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 17/05/2016
Crew
Avatar Veter
7839
Voor mij heeft het te maken met de betrouwbaarheid van de bron.
Als de bron betrouwbaar is werkt dit prima.
Maar BT vergeet gemakshalve te vermelden dat hij al zeer veel keren nog niet verschenen strips heeft aangeduid als verschenen en daar foute voorgepubliceerde covers aan toevoegde.
En dat hij ook al zéér veel voorgepubliceerde en/of foute (zie Woelfie) en/of onvolledige covers toevoegde.
Wat hem in mijn ogen ondertussen als een hoogst onbetrouwbare bron maakt.

Over de scans vergeet BT gemakshalve te vermelden dat ook zeer veel softcovers niet op zijn scanner passen. Maar hij zich daar geen bal van aantrekt en ons voortdurend covers doorstuurt waar hele stroken ontbreken, van 1 cm tot soms wel 5-6 cm.
Voor mij is dat ook simpel, als de strips niet op je scanner passen, en je hebt niet de skills om daar iets mee te doen, blijf daar dan af. Laat dat over aan mensen die wel een deftige scanner of de goede skills hebben om dat goed te doen.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/05/2016
Even goede vrienden, vanaf nu werkt deze zeer onbetrouwbare bron niet langer mee aan gegevens toevoegen van strips. Een groot deel van wat je hieronder aanhaalt werd mij trouwens nooit meegedeeld. Wat de foute covers betreft dat was vooral inderdaad in de beginperiode. Je vergeet ook wel te zeggen dat telkens een cover afgekeurd werd ik deze niet meer doorstuurde. Ach, laat ons er niet langer meer over zeuren, nu heb ik weer vrije tijd voor andere dingen.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar Surya
13261
Blij dat het uitgeklaard is, maar gelieve altijd goed te communiceren waarom iets afgekeurd is ;)
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door blacktiger
Even goede vrienden, vanaf nu werkt deze zeer onbetrouwbare bron niet langer mee aan gegevens toevoegen van strips.


Jammer want je toevoegingen waren vaak een verrijking voor onze database. :-(
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door MartinMnd
Ik heb op 5 mei Brecht Evens' Engelse versie van Panther toegevoegd, uitgegeven door Drawn & Quarterly. Deze zie ik echter nog steeds niet terug... Wat is er gebeurd?


Deze heb ik toch niet zien passeren. En hij staat ook niet bij de lijst van nog goed te keuren strips. Misschien best nog eens toevoegen.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar Veter
7839
Origineel geplaatst door Surya
Blij dat het uitgeklaard is, maar gelieve altijd goed te communiceren waarom iets afgekeurd is ;)


Oh, maar hij weet het maar al te best hoor, ik heb een paar honderd keer "onvolledige cover" moeten bijtikken. Misschien moet er op het afkeuringsformulier zelfs een extra optie komen, want daar hadden we duidelijk geen rekening mee gehouden. :-)
Maar moet ik nu staan juichen omdat hij maar 1 keer meer dezelfde foute en/of onvolledige cover probeert toe te voegen? In elke batch die hij toevoegde bleven er wel weer nieuwe inzitten.
Ik herinner me trouwens ook nog heel goed de vele uren die ik besteed heb aan het opstellen van de tientallen persoonlijke berichtjes met een lange uitleg over het hoe, waar, waarom van de site. Aan mijn communicatie zal het zeker niet liggen. :-)
Maar goed, als hij er mee stopt, is er geen probleem meer, en kunnen we dit afsluiten.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/05/2016
Zo is het altijd gemakkelijk, geen medewerking meer, probleem opgelost. Je mooi in het zonnetje zetten, inderdaad. je hebt mij inderdaad geholpen in het begin. Maar als ik later via interne boodschappen iets vroeg kreeg ik ofwel meestal een nietszeggend antwoord of een antwoord in de vorm van: reeksen nakijken en nummering. Daar waar ik strips invoerde zonder nummering die wel in een reeks thuishoorden maar waar je nooit iets mee hebt aangevangen. Net als dat ik elke vrijdag strips invoegde waarop dan geantwoord werd: bedankt voor uw stripaanpassing, (dus niet afgekeurd) maar die nooit geplaatst werden. Het rare is dan wel als ik ze een aantal weken terug opnieuw invoerde, werden ze wel geplaatst. Waar is dan je logica? Laat ons zeggen dat het van bij het begin nooit echt goed gewerkt heeft tussen ons. Ik ben nu eenmaal niet de beste van de klas en zal het waarschijnlijk ooit nooit meer worden. Maar er bestaat naar verluidt ook nog zoiets als mensen motiveren en dat heb ik in je antwoorden nooit ergens op kunnen uitmaken beste Veter.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 18/05/2016
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door MartinMnd
Ik heb op 5 mei Brecht Evens' Engelse versie van Panther toegevoegd, uitgegeven door Drawn & Quarterly. Deze zie ik echter nog steeds niet terug... Wat is er gebeurd?


Deze heb ik toch niet zien passeren. En hij staat ook niet bij de lijst van nog goed te keuren strips. Misschien best nog eens toevoegen.


Ah ok, ik dacht al zoiets, anders zou het voor mij een primeur zijn dat ik van een door mij ingevoerde titel niets meer hoor...
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 18/05/2016
Origineel geplaatst door blacktiger
Net als dat ik elke vrijdag strips invoegde waarop dan geantwoord werd: bedankt voor uw stripaanpassing, (dus niet afgekeurd) maar die nooit geplaatst werden.


Da's wel raar, dat kan normaal gezien niet.

Heb je het over een nieuwe strip of aanpassing?
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/05/2016
Origineel geplaatst door blacktiger
Het rare is dan wel als ik ze een aantal weken terug opnieuw invoerde, werden ze wel geplaatst.


Er zijn meerdere mods, niet iedereen is even streng.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/05/2016
Het gaat dan inderdaad over nieuwe strips. Op het juiste formaat en met de juiste covers van strips die ik aankocht. En er stond toch steeds Veter naast. Is trouwens een zeldzaamheid dat ik er andere mods zie bijstaan. Het is niet omdat Veter en ik van mening verschillen dat ik zijn werk niet respecteer. Maar dat onbetrouwbaar is er iets teveel aan. Ik ga wekelijks twee maal naar de stripspeciaalzaak en koop bijna al mijn strips zelf aan en volg de stripwereld op de voet. Hierdoor heb ik soms strips die zelfs nog niet op jullie recent verschenen lijst staan. Als die dan telkens afgekeurd worden als je ze als verschenen aanklikt werkt dat wel frustrerend. Ik dacht voor ik dit onderwerp opstartte nog een nieuwe scanner te kopen om al de bovenstaande problemen op te lossen. Zal nu niet meer nodig zijn zeker?
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Veter heeft van mij ook al veel afgekeurd, streng is hij dus zeker. Maar was altijd terecht en met de nodige uitleg.
Geplaatst op 21/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 21/05/2016
Ik heb mij een nieuwe scanner aangeschaft. Hopelijk zijn de problemen in de toekomst grotendeels opgelost.
Geplaatst op 23/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 23/05/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door blacktiger
Ik heb mij een nieuwe scanner aangeschaft. Hopelijk zijn de problemen in de toekomst grotendeels opgelost.


TOP! That's the spirit! Erg mooi dat je je inspanningen wil verder zetten...
Geplaatst op 23/05/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 23/05/2016
Crew
Avatar Surya
13261
't probleem met scanners is dat groter dan A4 moeilijk te vinden is, maar de meeste strips zijn groter tegenwoordig :(
Geplaatst op 23/05/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/05/2016
Heb er toch eentje gevonden en de aankoopprijs viel ook nog mee. Is inderdaad zo dat veel strips tegenwoordig een aantal centimeters groter zijn dan A4. Dju toch!
Geplaatst op 23/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 23/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik scan grote strips op het werk (na de kantooruren) op een A3 scanner.
Nadeel is dat alles naar pdf wordt omgezet, die ik dan als image moet saven en dan één voor één moet aanpassen (bijsnijden, draaien en zo).
Maar het resultaat is wel OK en ik ben zeker dat ik de volledige cover gescand heb.

Ik weet niet of een handscanner of muisscanner niet groter dan A4 zou kunnen
Geplaatst op 24/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/05/2016
er bestaan A3-scanners voor thuis.
Maar da's een stuk duurder dan een A4.

Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou als ik buiten-formaatstrips wil scannen.
Geplaatst op 24/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/05/2016
Die ik heb aangekocht is een A3 scanner, en het resultaat van de scans valt best mee.
Geplaatst op 24/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 24/05/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door blacktiger
Die ik heb aangekocht is een A3 scanner, en het resultaat van de scans valt best mee.

Maar je hebt wel een grote bureau nodig. ;-)
Geplaatst op 24/05/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 24/05/2016
Is inderdaad een probleem geweest. Hebben ook maar meteen een nieuwe tafel aangeschaft. En dat voor een hobby! Eigenlijk ben ik goed gek.
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 25/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
passie is een betere omschrijving

en wat is een mens nu zonder passie? een vijg, een dweil, een...
goed gedaan dus
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/05/2016
Maar waar begint en eindigt een passie?
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 25/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
moet een passie eindig zijn dan? :-)

allez vooruit, we gaan de filosofische tour op
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/05/2016
Niks filosofie, mijn vrouw vraagt zich al maanden af wanneer de bovenverdieping gaat instorten. De rekken zitten overvol, maar iets verkopen doe ik zeker niet.
Geplaatst op 26/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 26/05/2016
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Origineel geplaatst door blacktiger
Niks filosofie, mijn vrouw vraagt zich al maanden af wanneer de bovenverdieping gaat instorten. De rekken zitten overvol, maar iets verkopen doe ik zeker niet.


Dit heb ik ook al ergens gehoord! ;-)
Geplaatst op 26/05/2016 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 26/05/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door blacktiger
Niks filosofie, mijn vrouw vraagt zich al maanden af wanneer de bovenverdieping gaat instorten. De rekken zitten overvol, maar iets verkopen doe ik zeker niet.


Dit heb ik ook al ergens gehoord! ;-)


:-D :-D :-D
Geplaatst op 26/05/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
"eigenlijk zou ik nog een rek bij willen om alles mooi te schikken"
"waar zou je dat nog zetten?"

rings a bell?
Geplaatst op 27/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 27/05/2016
Crew
Avatar fluiten
7767
Het is gewoon een kwestie van de strips/dozen zoveel mogelijk in de weg te zetten van mevrouw en het voorstel komt van haar om uit te breiden. Zo eenvoudig kan het zijn.

;-)
Geplaatst op 27/05/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 27/05/2016
ik hengel al jaren naar een kast op maat in de living, zou me zo'n 35 meter schapruimte opleveren.

:-(
Geplaatst op 27/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/05/2016
De living is taboe, dat is nu eenmaal de afspraak die ik met vrouwlief heb. Ergens heeft ze wel gelijk.
Geplaatst op 28/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 28/05/2016
er staan momenteel 4 kasten in de living verspreid. Ik zou het veel mooier vinden om 1 grote te hebben. Die 4 gaan dan wel weg natuurlijk.
Ik spreek dus puur vanuit esthetisch oogpunt hé.
Allez, ik win wel redelijk wat meters bij maar toch :-)
Geplaatst op 28/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
1 grote boekenkastwand is inderdaad wel mooi. Of in hoekvorm, 2 wanden.

Nietwaar, Fluiten? :-)
Geplaatst op 28/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 28/05/2016
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Ik wil op de zolder een kast bouwen van ongeveer 60 meter, maar een collega verzamelaar zei direct daar ga je niet mee toekomen!

We zien wel als de kast staat en ik de dozen (113 bananendozen en er staan 31 bij mijn ouders) begin leeg te maken...

We hebben nog plaats op de zolder, alleen is die al besproken door mijn vriendin om als knutselruimte in te richten. ;-)

Misschien begin ik er deze zomer aan?
Geplaatst op 28/05/2016 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 28/05/2016
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Fumetti
1 grote boekenkastwand is inderdaad wel mooi. Of in hoekvorm, 2 wanden.

Nietwaar, Fluiten? :-)


Niet uit de biecht praten, hé.

😁
Geplaatst op 28/05/2016 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 28/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik wil op de zolder een kast bouwen van ongeveer 60 meter,
(113 bananendozen en er staan 31 bij mijn ouders)


dat zijn toch vlotjes 2 bananendozen per meter, denk dat je vriend gelijk heeft! :-)
Geplaatst op 29/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 29/05/2016