prijsbepaling

Besten ,
ik ben nieuw op dit forum / website . Ik ben bezig met al mijn Jommeke strips te catalogiseren. Bij de vermelding : ' gemiddelde prijs ' : hoe moet ik dit bekijken ?
Is dit de prijs waaraan de strips kunnen verkocht / ingekocht/.... worden ??

Danny
Geplaatst op 08/07/2016 Citeren
Avatar
Danny De Wit
Geplaatst op 08/07/2016
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Eerst en vooral welkom op de site, Danny.

Iedereen die daar zin in heeft kan een prijs invullen die hij/zij betaald heeft voor een album waarna een gemiddelde wordt berekend en gepubliceerd op de site als "Gem. prijs".

Naar mijn mening kan dit wel een adviesprijs zijn om een album aan of te verkopen, maar zoals al zoveel gezegd een album is zoveel waard als de "zot" er voor geven wil! ;-)
Geplaatst op 08/07/2016 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 08/07/2016
Crew
Avatar cuppenh
1520
Ook welkom, Danny.

De prijs die ik invul is de prijs die ik er voor betaald heb. Dit kan dus uiteen lopen van 1 euro voor een album uit het tweedehandsbakkie of 2,75 voor de nieuwste Donald Duck of 600 euro voor Buck Danny 1 (1e druk). Zo weet ik in ieder geval wat ik heb uitgegeven aan mijn hobby/
Geplaatst op 08/07/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 08/07/2016
Origineel geplaatst door $tripofiel
Eerst en vooral welkom op de site, Danny.

Iedereen die daar zin in heeft kan een prijs invullen die hij/zij betaald heeft voor een album waarna een gemiddelde wordt berekend en gepubliceerd op de site als "Gem. prijs".

Naar mijn mening kan dit wel een adviesprijs zijn om een album aan of te verkopen, maar zoals al zoveel gezegd een album is zoveel waard als de "zot" er voor geven wil! ;-)


Deze gemiddelde prijs wordt inderdaad berekend op basis van de prijs die de leden ingeven. Let wel: bij de ingave in je collectie zie je wel degelijk aankoopprijs.
Bovendien wordt deze prijs gebruikt om te berekenen hoeveel je al aan je collectie gespendeerd hebt. Dit kan je raadplegen door je collectie op te roepen, staat bovenaan rechts op het scherm.

en welkom :-)
Geplaatst op 08/07/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/07/2016