merho

Avatar lejake
1
In ons dorpsblad heeft Merho in 1998 in een strip van een plaatselijke striptekenaar, Marcel Kiekeboe bij ingepast. Deze strip is ook mede ondertekend door Merho. Heeft dit enig waarde, hoe moet ik dit inschatten?
Geplaatst op 02/06/2019 Citeren
Avatar
lejake
Geplaatst op 02/06/2019
Beste,

zoiets heeft natuurlijk wel wat waarde, maar dan in de eerste plaats een sentimentele waarde. De geldelijke waarde is echter moeilijk te bepalen. Ik denk dat het dorpsblad op zich geen waarde heeft. "Plaatselijke tekenaar" is een heel vaag begrip en doet me vermoeden dat die op zich ook geen waarde kan opbrengen. Blijft dus echt alleen het feit over dat Merho een 'krabbel' geplaatst heeft... Maar hoe moet ik dit zien? Heeft hij na de druk van het dorpsblad wat bijgetekend of is het mee gedrukt m.a.w. is het een uniek stuk of meerdere oplage? Hoe dan ook geloof ik dat, in dit geval, het een kwestie is van: "Iets is maar zoveel waard als de zot er voor wil geven..." en vervang het woordje zot dan even door koper! Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen...

Panoramix
Geplaatst op 02/06/2019 Citeren
Avatar
Diederik Den Dooven
Geplaatst op 02/06/2019
Crew
Avatar Surya
13249
Ik vermoed ook dat er wel iemand iets voor zal willen geven, maar grote bedragen zal je er niet voor krijgen.
Geplaatst op 04/06/2019 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/06/2019