Costa

Stripspeciaalzaak.be (kopje "Boy / Knokkers zonder Grenzen") (Nederlands)
Lambiek.net (Engels)
BDZoom.com (Frans)
Costa 2 Gabriella (Op deze site zelf, klik op "Achtercover")

Hallo. Als ik bovenstaande links goed interpreteer, verscheen de strip Costa:
1) Eerst in het tijdschrift Robbedoes onder de titel Boy.

2) Dan veranderde de titel naar Knokkers zonder grenzen (Frans: Les baroudeurs sans frontières). Nog steeds in Robbedoes. Albums verschenen dus bij Dupuis. Knokkers zonder grenzen

3) Vervolgens verscheen het in het tijdschrift Kuifje (albums Le Lombard dus) en wijzigde de titel in Costa. Nadat het stopgezet werd in Kuifje zette de tekenaar het zelf nog enkele jaren verder (Synopsis network). Costa

Van 1 vind ik niet direct albumuitgaves terug. Wel dit: Robbedoes Album + 2 Robbedoes album + 2. Reeksen 2 en 3 hebben elk een eigen pagina.

Kortom kunnen 2 en 3 eventueel samengevoegd worden of blijft dat toch beter apart? Het is blijkbaar dezelfde strip, maar wel een andere titel. Ik ken de strip zelf wel niet.
Geplaatst op 14/09/2019 Citeren
Avatar
TheDragonhunter
Geplaatst op 14/09/2019
Crew
Avatar Veter
7823
Het zijn dezelfde personages, maar het zijn nieuwe verhalen onder een een andere reekstitel (zoals ik het ook begrijp uit je aangehaalde artikels).
Het heeft geen zin dat samen te voegen, dat zou het nodeloos ingewikkeld maken. Volgens mij staan ze prima zoals ze nu staan.

Er staan trouwens reeds verwijzingen bij het laatste album van Knokkers en eerste album van Costa, dat was hier dus al bekend.
Geplaatst op 14/09/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/09/2019
Crew
Avatar woelfie
4069
Ze staan inderdaad perfect zo, aangezien bij elke reeks de nummering opnieuw begint.
Ik ga één van de komende dagen eens de links aanpassen want die lopen precies dood.
Geplaatst op 17/09/2019 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/09/2019
Crew
Avatar Veter
7823
Oei, stom van mij, dat had ik niet nagekeken.
Blijkbaar nog de oude code, is nu aangepast.
Geplaatst op 17/09/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 17/09/2019
Crew
Avatar woelfie
4069
Origineel geplaatst door Veter
Oei, stom van mij, dat had ik niet nagekeken.
Blijkbaar nog de oude code, is nu aangepast.

Bedankt, Veter, voor het extra werk.
Geplaatst op 17/09/2019 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/09/2019