Rémi, alleen op deze wereld

Crew
Avatar witam
5316
Elke keer wanneer je een strip sluit met een brok in de keel, dan weet je dat het een goed verhaal is geweest.

Dit verhaal is gebaseerd op het boek Alleen op de wereld van schrijver Hector Malot. Ik zeg wel degelijk 'gebaseerd op' want behoorlijk wat verhaalelementen zijn afwijkend of afwezig. Niet verwonderlijk daar een heel boek in slechts 56 pagina's krijgen, niet zo evident is. Desalniettemin spreekt dit nieuwe verhaal mij heel hard aan. Er is bijna geen spat van de emotionele roller coaster verloren gegaan. Waarover gaat dit dan juist?

Rémi is een jongen die gelukkig met zijn moeder op het platteland woont, terwijl zijn vader in Parijs werk zoekt. Maar wanneer zijn vader thuis komt, blijkt die niet echt zijn vader te zijn en wil hij daarenboven van Rémi af om geld te besparen. Ondanks dat de moeder dit niet echt ziet zitten, slaagt de vader in zijn opzet en wordt Rémi verkocht aan een rondreizende muzikant. Samen met diens hond en aapje proberen ze te overleven... en dan loopt het pas echt mis.

Ondanks de pijnlijke en triestige voorvallen in deze strip, stralen de tekeningen een hoopvolle indruk uit. Het meeste is mooi en warm ingekleurd en wordt net iets idealistischer voorgesteld dan de realiteit van rondtrekken en overleven op almoes wellicht was, in deze tijd van het begin van de industriële revolutie. Maar het is net deze opzet dat de tegenslagen van Rémi zoveel harder doet aankomen.

Conclusie: je weet pas wat vreugde is, als je miserie van dichtbij hebt meegemaakt.
Geplaatst op 30/11/2019 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 30/11/2019
Over welke strip gaat dit? Zit er een fout in de titel?
Ps. de recensie is wel goed!
Geplaatst op 30/11/2019 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/11/2019
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door simonstrip
Over welke strip gaat dit? Zit er een fout in de titel?
Ps. de recensie is wel goed!


Over deze: https://www.stripinfo.be/reeks/strip/349280_Remi__Alleen_op_de_wereld_Dark_Dragon_1_Remi__Alleen_op_de_wereld. Bij mij staat het juiste prentje op onze homepage. Als jij die niet kan zien, is er een bug ergens... kan je dat laten weten aub?

En hartelijk bedankt! :-)
Geplaatst op 30/11/2019 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 30/11/2019
In de kop boven de recensie staat de titel alleen op deze wereld, vandaar dat er geen link is naar de strip.
In jouw antwoord staat dus wel een goede link. Bedankt.
Geplaatst op 01/12/2019 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 01/12/2019
Crew
Avatar witam
5316
Mmmh... ik krijg wel de volledige titel te zien.. bedankt om te melden!
Geplaatst op 01/12/2019 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 01/12/2019
Crew
Avatar Veter
7823
Als je via het forum gaat (--> Strips algemeen ---> Recencies --> Onderwerp)
of via de homepage >> "Actieve onderwerpen", krijg je eigenlijk nooit een link naar de strip.
Je krijgt wel een link als je via de homepage op een van de "Nieuwe recencies" klikt, wat eigenlijk bedoeld is als beste en snelste weg. :-)
Geplaatst op 02/12/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/12/2019