Locke & Key

Crew
Avatar Veter
7839
Het fán-tás-tische Locke & Key is door Netflix omgewerkt tot een tv-serie.
Ik heb intussen al een aantal afleveringen bekeken, en ben wel redelijk tevreden.
Het is natuurlijk een verfilming van een strip, personages en settings zijn al duidelijk in beeld gebracht in de strip en zijn in de tv-serie wel wat aangepast, en dat vergde in mijn hoofd ook wat aanpassing.
Joe Hill, de oorspronkelijk scenarist, werkte mee aan de bewerking en staat dus wel garant voor een goede verhaalopbouw.
Kijkt er nog iemand, en wat is jullie indruk?

Locke & Key is enkel te lezen in het Engels of het Frans, dus zal hier misschien niet zo bekend zijn.
Geplaatst op 13/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 13/02/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Heb de trailer bekeken en ziet er wel verleidelijk uit, maar ken de reeks op zich niet.

Begrepen dat het over sleutels gaat maar misschien kan je een stukje van de sluier oplichten om me verder te prikkelen ... ;-)
Geplaatst op 13/02/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/02/2020
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik heb de strips (nog) niet gelezen, maar ben wel beginnen kijken naar de Netflix-serie. En die bevalt erg goed! De verhaallijn is goed opgebouwd, spannend, bijna verslavend zelfs. Dat komt onder meer door het regelmatig toevoegen van nieuwe wendingen (sleutels), die elk een andere functie hebben en hele nieuwe mogelijkheden ontsluiten voor de rest van het verhaal. Ook m'n 3 kinderen (14 tot 18 jaar) zijn trouwens groot fan.
Geplaatst op 18/02/2020 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/02/2020
Crew
Avatar Veter
7839
De sleutels zijn het magische element en zijn verbonden met het voorvaderlijke huis van de hoofdpersonages. Maar het gaat intussen ook over opgroeien en puberteit, familiebanden, vriendschapsbanden, liefde, omgaan met verlies, morele waarden, identiteit (1 van de sleutels laat je bijvoorbeeld veranderen van geslacht, een andere laat je veranderen van huidskleur) ...
In de loop van het verhaal worden regelmatig nieuwe sleutels gevonden, die telkens een andere magische functie hebben en soms het verhaal een andere wending kunnen geven.
Enkele sleutels:
Echo key: sleutel tot het huisje met de bron, waar je via de echo de geest van een dood persoon kan oproepen
Anywhere key: past op elke deur en kan je transporteren naar om het even welke deur die je je kan visualiseren
Shadow key: past in een kroon en als je die op je hoofd hebt kan je de schaduwen beheersen, die dan een soort monsters worden
Mending key: past op een kast, waarin je voorwerpen die stuk zijn, terug kan herstellen
....
Geplaatst op 19/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/02/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Zal ik op mijn lijstje zetten te bekijken!
Alvast bedankt voor de toelichting ...

Ik post wanneer ik ze gezien heb mijn mening over de serie.
Geplaatst op 19/02/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 19/02/2020
Crew
Avatar Surya
13259
Ik hoorde gisteren in een podcast van 2 mensen die groot fan zijn van de comics dat ze de serie maar niets vonden.
Geplaatst op 20/02/2020 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/02/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Doom patrol uitgekeken en is doorsnee, niet slecht maar ook geen hoogstaande serie.
Nu aan de serie ‘The Outsider’ van Stephan King begonnen en eerste drie delen zeer goed in beeld gebracht.
Daarna ga ik bovenstaande bekijken.
Geplaatst op 20/02/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 20/02/2020
Ik heb de stripreeks wel volledig uitgelezen.
Een gezin verhuisd naar een ander huis omdat in het eerste een maniak dit gezin geterroriseerd heeft.
Vader is door die maniak vermoord en dochter of vrouw dat weet ik niet meer verkracht.
Het jongste broertje heeft daarbij nog een trauma opgelopen.
De maniak zit ondertussen in een gesticht.

Het is het jongste broertje dat de eerste sleutel vind en al een goede.
Nu word al snel de sleutel door de jonge jongen gevonden waar hij in kontact komt met de maniak in het zothuis.
Ongewild en onbewust helpt hij die crimineel ontsnappen dmv die sleutels en doorgangen.
Dan gaan te poppen aan het dansen.

Een ijzersterk verhaal dat tot op het laatste boeit en een echte pageturner.
Uitgever is IDW en een reeks voor de echte lekkerbekken in enorm mooi getekende stijl.
Geplaatst op 22/02/2020 Citeren
Avatar
kattaklop
Geplaatst op 22/02/2020
Ik heb de reeks ook gelezen. Redelijk volwassen met best wel brute moorden. De serie staat op mijn watch list maar denk dat die wat geschikt gemaakt is voor een jonger publiek.
Geplaatst op 22/02/2020 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 22/02/2020
Dat was zelfs met The Walking Dead zo.
De strips of comics zijn vaak veel donkerder dan de versie op tv. Onlangs Deadley Class gezien en die volgde wel min of meer de hardheid van de comic op.
Geplaatst op 23/02/2020 Citeren
Avatar
kattaklop
Geplaatst op 23/02/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Deadly class heb ik ook gezien en vond ik wel iets beter dan gemiddeld, maar de comics niet gelezen dus kan ik niet vergelijken.
Geplaatst op 23/02/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 23/02/2020