Rode Ridder 270

Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door Leendert
Zo ook weer in dit album waar de grootmoeder van Allis op de proppen komt met natuurlijk weer een vaag verhaal met een open eind wat de lezer weer nieuwsgierig moeten maken. Niets is minder waar. Omdat dit al zo'n 20 albums gebeurd, word je gewoon moe van steeds weer nieuwe verhaallijnen met halve en open einden.

Ik volg de reeks niet meer, maar ik kan me vinden in je frustratie.
Ik wacht ook al lang op de dag dat Thorgal terug thuis komt en van zijn oude dag kan genieten met de familie, en wie nu XIII eigenlijk is, is me na 23 albums (en afgehaakt) ook nog altijd niet duidelijk. :D
Geplaatst op 19/07/2021 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/07/2021
Avatar Bor
327
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een rode ridder verhaal heb gelezen, maar die langlopende verhalen heb ik ook genoeg van. Duurt gewoon te lang om dan weer zo lang te wachten op een volgend deel waar het verhaal verder gaat.
Om die reden ben ik ook met thorgal gestopt.

Zou het voor iemand die niets heeft gelezen een goed instappunt zijn om te beginnen met de rode ridder integrales?
Geplaatst op 11/09/2021 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 11/09/2021
Crew
Avatar Surya
13250
Ik ben gestopt met Thorgal omdat het gewoon niet goed meer was, en toen begon Yann als scenarist, en hij is... niet mijn favoriet.
Geplaatst op 11/09/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/09/2021
Origineel geplaatst door Surya
Ik ben gestopt met Thorgal omdat het gewoon niet goed meer was, en toen begon Yann als scenarist, en hij is... niet mijn favoriet.
Ben ook gestopt met Thorgal verzamelen. De verhalen vallen de laatste jaren tegen, ook van de spin-offs.
Tweedehands adverteren van Thorgal albums valt ook erg tegen. Na meer dan 3 weken adverteren op de Nederlandse Marktplaats stokt bezoekersteller bij 6...

Had trouwens van de doorstart van de Rode Ridder ook niet beter een spin-off (met Allis in de titel) gemaakt kunnen worden?
Geplaatst op 22/09/2021 Citeren
Avatar
Susan Holmes
Geplaatst op 22/09/2021
Origineel geplaatst door Bor
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een rode ridder verhaal heb gelezen, maar die langlopende verhalen heb ik ook genoeg van. Duurt gewoon te lang om dan weer zo lang te wachten op een volgend deel waar het verhaal verder gaat.
Om die reden ben ik ook met thorgal gestopt.

Zou het voor iemand die niets heeft gelezen een goed instappunt zijn om te beginnen met de rode ridder integrales?

Jazeker! Lees de blauwe integralen. Goede verhalen, prima tekeningen. Met name de derde en vierde integrale.
Geplaatst op 10/10/2021 Citeren
Avatar
WillemIII
Geplaatst op 10/10/2021
Origineel geplaatst door Bor
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een rode ridder verhaal heb gelezen, maar die langlopende verhalen heb ik ook genoeg van. Duurt gewoon te lang om dan weer zo lang te wachten op een volgend deel waar het verhaal verder gaat.
Om die reden ben ik ook met thorgal gestopt.

Zou het voor iemand die niets heeft gelezen een goed instappunt zijn om te beginnen met de rode ridder integrales?


Jazeker, vooral de blauwe integralen zijn heel goed!
Geplaatst op 15/09/2022 Citeren
Avatar
WillemIII
Geplaatst op 15/09/2022
De integrales van De Rode Ridder zijn voorzien van een prachtig dossier!
Geplaatst op 15/09/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 15/09/2022