Raoul Cauvin overleden

Crew
Avatar Veter
7839
Er raakte net bekend dat de bekende scenarist Raoul Cauvin op 82-jarige leeftijd overleden is.
Geplaatst op 20/08/2021 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/08/2021
Crew
Avatar Surya
13261
Amai, die man heeft nogal wat bijeen geschreven zeg!
Geplaatst op 20/08/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/08/2021
Avatar Striphens
444
Tiens,
Origineel geplaatst door Surya
Amai, die man heeft nogal wat bijeen geschreven zeg!

, Andersom: er is weinig waaraan deze man zijn bijdrage niet aan heeft verleend.
't Zal vast opvallen dat grappen de komende tijd even anders uitpakken....
Ik zal je missen, Cauvin!
Geplaatst op 21/08/2021 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 21/08/2021
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door StripHens
er is weinig waaraan deze man zijn bijdrage niet aan heeft verleend

Dat gezegd zijnde, ik denk dat ik nog nooit een album met zijn naam op in mijn bezit gehad heb. Ik heb als kind wel een hand vol Blauwbloezen gelezen, maar voor de rest heb ik niets van hem gelezen. Het type werk dat hij leverde sprak me gewoon niet aan. Kwestie van smaak natuurlijk, het succes spreekt voor zich.
Geplaatst op 22/08/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/08/2021
Origineel geplaatst door Surya
Dat gezegd zijnde, ik denk dat ik nog nooit een album met zijn naam op in mijn bezit gehad heb. Ik heb als kind wel een hand vol Blauwbloezen gelezen, maar voor de rest heb ik niets van hem gelezen. Het type werk dat hij leverde sprak me gewoon niet aan. Kwestie van smaak natuurlijk, het succes spreekt voor zich.


Inderdaad, smaken verschillen.
Ik moet zowat de volledige (Nederlandstalige) collectie van Raoul Cauvin in mijn bezit hebben.
(Met dank aan de boeken "La Monographie" van Patrick Gaumer en "Dossier Cauvin" van Kris de Saeger.)

De kans is echter groot dat je zonder het te beseffen wel degelijk werk van de man in de boekenkast hebt liggen, aangezien hij regelmatig ook bijdragen leverde zonder in de credits vermeld te worden.
Net als bij films worden scenaristen bij strips nu eenmaal minder erkend. Getuige het niet vermelden van het overlijden van deze grootmeester in het VRT journaal en het tonen van een foto van tekenaar Lambil bij Het Nieuwsblad.
Geplaatst op 02/09/2021 Citeren
Avatar
joonraet
Geplaatst op 02/09/2021
Avatar Striphens
444
Origineel geplaatst door joonraet
De kans is echter groot dat je zonder het te beseffen wel degelijk werk van de man in de boekenkast hebt liggen, aangezien hij regelmatig ook bijdragen leverde zonder in de credits vermeld te worden.
Net als bij films worden scenaristen bij strips nu eenmaal minder erkend. Getuige het niet vermelden van het overlijden van deze grootmeester in het VRT journaal en het tonen van een foto van tekenaar Lambil bij Het Nieuwsblad.

... Ik word er stil van...
Geplaatst op 02/09/2021 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 02/09/2021