Vraagje over verschil tussen genummerd en ongenummerd

Avatar Jaxx72
2
Hallo ik vraag jullie expertise, ik heb een ongenummerde grijze velours harde kaft strip gekregen “ de duivels penning” van de rode ridder..die moet nog uitkomen… wat is de betekenis van zo’n ongenummerde strip? Ben een complete leek in dit gebied 😬
Geplaatst op 02/02/2022 Citeren
Avatar
Jaxx72
Geplaatst op 02/02/2022
Crew
Avatar Veter
7825
Dat is gewoon de luxe versie van een (genummerd) album uit die reeks.
Voor de liefhebbers. Harde kaft, luxueuse uitvoering, dikwijls met een extra toevoeging zoals een ex libris of een prent, en eventueel met wat extra pagina's, en kost flink wat meer...

https://www.stripinfo.be/reeks/strip/417385_De_Rode_Ridder_273_De_duivelspenning
Geplaatst op 02/02/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/02/2022
Avatar Jaxx72
2
Ok Veter, bedankt voor je uitleg!! Maar hoe kan het dan zijn dat hij nog nergens te vinden is in deze harde luxe kaft? En wat is dan de prijs van zo iets?
Geplaatst op 02/02/2022 Citeren
Avatar
Jaxx72
Geplaatst op 02/02/2022
Crew
Avatar Veter
7825
Omdat je er blijkbaar net iets vroeger aan geraakt bent. Ik vermoed dat die eind van de week officiëel in de winkels ligt. De gewone softcoverversie ligt sinds vandaag officiëel in de winkel.
En nieuw betaal je die ongeveer €100.
Geplaatst op 02/02/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/02/2022
Als dit een ongenummerde is van die grijze luxe betreft het waarschijnlijk een soort reserve exemplaar. Er worden van de uitgave meestal iets meer exemplaren gemaakt dan er werkelijk in de handel komen. Ze houden altijd rekening met beschadigingen en andere uitval. Die "lege" exemplaren behoren eigenlijk niet in de handel te komen, maar dit gebeurt toch regelmatig. Ik zou er geen extra hoge prijs aanhangen, Hij is eigenlijk niet compleet.
Geplaatst op 03/02/2022 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/02/2022
Crew
Avatar Veter
7825
Oh! Ik heb dan op een verkeerd spoor gezeten! Ik dacht dat bedoeld werd dat er geen nummering op de cover stond, maar het zou dan eigenlijk gaan over de genummerde oplage die hier niet genummerd werd. En dan slaat een deel van mijn uitleg op niet veel natuurlijk.
En zo heb ik hier ook weer wat geleerd.
Geplaatst op 03/02/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/02/2022