Storm 33 -De archivaris van het licht

Crew
Avatar Iyo74
6892
Sedert 2013 komt ongeveer elke 2 jaar een nieuw verhaal van Storm in de winkelrekken te liggen. 44 jaar lang staat de aardse anomalie reeds in voor menig avontuur in een ander universum. Roodhaar en Nomad blijven de vaste compagnons die de protagonist bijstaan in alle moeilijke situaties waar die in belandt.
Ditmaal komen de 3 vrienden terecht op ‘De Spies’ waar ze al snel oog in oog komen te staan met de gevreesde zwerfmoordenaar. Tijdens hun vlucht komen ze terecht op het onderzoeksschip Archivaris, waar beelden uit het verleden bestudeerd worden. De bemanning van het schip lijkt er echter eigen regels op na te houden wat het gebruik van de verzamelde beelden betreft.

Het is geen sinecure om zoveel jaren origineel en begeesterend te blijven. Toch slagen de auteurs erin om nieuwe, verrassende elementen uit hun pen te blijven toveren. Jammer genoeg wordt dit niet verzilverd met een goed en sterk uitgewerkte verhaallijn. De verschillende scènes die zich afspelen op diverse plaatsen, volgen elkaar te snel op. Er is bijgevolg geen ruimte genoeg om voldoende aandacht te besteden aan de karakters. Hierdoor ontbreekt het aan opbouw van spanning en blijft de betrokkenheid bij het album ondermaats. Ik zag meer heil in het opsplitsen van dit album in 2 delen waardoor het potentieel van de ideeën meer benut kon worden.

Het tekenwerk van Romano Molenaar kan me nog steeds bekoren. Het gedetailleerd digitaal schilderwerk doet de lezer meer dan eens bij een scène stilstaan. Zo nu en dan heb ik, ondanks het prachtig ogende tekenwerk, toch soms een ‘net niet’-gevoel. Dat zit hem dan voornamelijk in de dimensionering van de personages.

Besluit: Dit is een album dat ik koop om de reeks volledig te houden, eerder dan om het sterke verhaal.
Geplaatst op 04/04/2022 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/04/2022