Legende van Malemort, De

Na de uitroeiing van de Katharen is het opletten voor enkelen die zouden kunnen overblijven. Inquisiteur Aymond Van Montgarac wil ketters zoals bijvoorbeeld ridder Malpertuis vervolgen. Galart doet het vuile werk en steekt het bordeel van Anthea's moeder (Madame Agnes) in brand. Anthea, Malpertuis en Agnes rekenen op de bescherming van Colbus Van Malemort, maar die verandert 's nachts in een vampier. Ook niet handig! Anthea is al jaren op zoek naar haar vader maar van haar moeder, Agnes, komt ze niet veel te weten. Zeker ook dank zij de dwerg Arnulf ga je meer en meer van de personages houden! Een avontuurlijke queeste met grote hindernissen die overwonnen moeten worden neemt een aanvang. Onze fantasie gaat vlot mee! Colbus Van Malemort is vervloekt door God en mens en kiest voor de schaduwen. Nu is hij een kwaadaardig wezen, een vampier, kortom een 'vogel-man'. Anthea zal hem met haar bloed redden. Ze begrijpt echter de gevolgen nog niet. "Hij nam je leven. Ik heb je een ander gegeven. Voor de mensen ben je dood... maar voor de onzen niet!" Of de vader van Anthea - Guillaume De La Masse - de moeite gaat zijn, moeten we afwachten. Voor deel zes van deze reeks in het Nederlands hebben we best wat geduld moeten hebben. Met alle plezier! Van Eric Stalner valt er al heel wat te bewonderen: Flor de Luna, Reiziger, Ze waren met tien, Kruis van Cazenac).

Eric Stalner
Geplaatst op 14/08/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 14/08/2022
Crew
Avatar Surya
13260
Bedankt voor je recente recensies!

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor recensies die meer focusen op wat de schrijver vond van de albums dan wat de korte inhoud is. Ik heb het gevoel dat dat voor mij nuttiger is om uit te maken of ik de albums zou willen kopen.
Geplaatst op 18/08/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2022
Zoals ik bij 'Zestig lentes' duidelijk laat aanvoelen, bedoel je? Mijn hoofddoel is om veel mensen zin te doen krijgen in deze heerlijke hobby: strips ontdekken! En commentaren aan elkaar doorgeven. Dank voor de tips, laat maar komen!
Geplaatst op 18/08/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 18/08/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Ik heb het ook zeer lastig met je "freewheeling" stijl. Ik begrijp de helft van de tijd niet waar je het over hebt, kan je gedachtensprongen niet volgen, en haak meestal af voor ik aan het einde van je tekst ben.
Ik lees hier nu dat het je doel is om mensen die albums te leren kennen en ontdekken, en dat is alvast bij mij niet gelukt op deze manier.
Geplaatst op 18/08/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/08/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Ik had de bovenstaande tekst bewust niet gekoppeld als recensie, omdat ik het geen recensie vond. Een andere mod zag er blijkbaar geen graten in om het toch te koppelen.
Ik heb het nog eens herlezen en blijf bij mijn mening.
In acht lijntjes vertel je (waarschijnlijk?) de inhoud van 6 albums, waar je ook nog eens hoop namen laat vallen die mij niets zeggen. En je eindigt dan met de opmerking dat de vertaling van het 6e deel lang geduurd heeft.
Wat ben ik daarmee? Hoe wil je daarmee mijn nieuwsgierigheid en/of interesse voor deze verhalen opwekken?
Waar gaat dit over? Is het een superhelden verhaal, biografie, historisch verhaal, fantasy, horror, humor, detective, ... ?
Hoe zit het met het scenario? Zit er een lijn in de verhalen, blijft het consequent, is het geloofwaardig, worden de personages goed uitgewerkt, zit er niet te veel balast en overtolligheden in, zit er een diepere bodem in....?
En wat met de tekeningen? Realistische, mooi uitgewerkte tekeningen, uitgepuurde tekeningen, ruwe tekeningen, tekeningen die het verhaal ondersteunen of net niet, zijn de personages goed uitgewerkt of lijken ze allemaal op elkaar, ....?

Dat zijn de dingen die in een recensie horen, en die dan ook mijn interesse en/of nieuwsgierigheid kunnen opwekken. En die strips lezen zo interessant kunnen maken.
Geplaatst op 19/08/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/08/2022
Veter, dank voor de tips!
Geplaatst op 19/08/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 19/08/2022
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik volg de redenering van Veter. Ook voor mij was dit geen recensie.
Wat niet wil zeggen dat we je inspanningen niet appreciëren! Iets meer tijd steken in de opbouw van je recensie en wat meer aandacht voor je mening over de verhaallijn en de tekeningen, kan al een wereld van verschil maken.
Zelf doe ik er minstens 2 dagen (meestal meer) over vooraleer ik een tekst publiceer, voornamelijk om zaken te wijzigen, aan te vullen,...
Geplaatst op 19/08/2022 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 19/08/2022
Dank voor jullie opmerkingen! Ik steek hier heel wat van op. Misschien schrikken jullie ooit nog wel. Maar nu eerst even lekker op reis. Met de nodige strips in de bagage natuurlijk.
Geplaatst op 19/08/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 19/08/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Geniet van je reis, en van je lectuur!
En ik kijk er van harte naar uit dat je mij ooit omver blaast met een schitterende recensie!
Geplaatst op 20/08/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/08/2022