De man die de wereld bedacht

De mensheid wordt geconfronteerd met een buitenaardse oorlog. Is de strijd verloren of is er nog een laatste strohalm?

John Bowman is een ‘navigator’, iemand die de bijzondere gave heeft om ruimteschepen doorheen het heelal te navigeren. Tijdens een missie komt hij op mysterieuze wijze in contact met zwarte materie en wordt nadien in quarantaine geplaatst. John bevindt zich nu in een oord waar militairen terug op kracht komen. Daar ontmoet hij luitenant Charlene Barrymore. Geplaagd door zijn nachtmerries besluit John samen met haar te ontsnappen. Ze ontdekken dat John’s contact met de zwarte materie niet zonder gevolgen is gebleven. Zouden zijn krachten het verloop van de oorlog kunnen beïnvloeden?

Rodolphe en Marchal schotelen ons een aantal klassieke sciencefiction ingrediënten voor. Gelukkig overladen ze het verhaal niet. Ze houden in deze one-shot de focus scherp. Over de galactische oorlog en andere personages komen we weinig te weten. De verhaallijn kent daardoor een eenvoudig lineaire opbouw richting climax. Een eenmalig album van 80 bladzijden biedt nu eenmaal niet veel ruimte tot zijsprongen en uitdieping. En de climax, tja … die kwam er wel heel plots. Voor ik het wist, was het album uit.

Wie van de stijl van Leo houdt (Kenya, Namibië, …), zal ongetwijfeld met volle teugen genieten van dit avontuur. Dat deed Leo schijnbaar ook. Hij schreef voor zijn vaste kompanen een ruim voorwoord vol lof. Om te kunnen spreken van een absoluut meesterwerk ontbreekt er dat tikkeltje extra. Al bij al wel een werk dat een plaats op je digitale boekenplank verdient
Geplaatst op 13/12/2022 Citeren
Avatar
wouterdeboeck
Geplaatst op 13/12/2022
Crew
Avatar Surya
13237
Bedankt voor de recensie, ze bevat exact het soort inhoud die ik nuttig vind.
Geplaatst op 14/12/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/12/2022
Avatar Pjotr.m
63
Het album is reeds moeilijk te vinden...maar ik vond nog een exemplaar en heb het als liefhebber van het genre met veel plezier gelezen. En het is zeker de moeite. Het soort SF dat me wel kan bekoren.
Geplaatst op 20/03/2023 Citeren
Avatar
Pjotr.m
Geplaatst op 20/03/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Hier gewoon te bestellen via Stripweb.be. ;-)
Geplaatst op 20/03/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 20/03/2023