printen

is het niet mogelijk om de reeksen van de eigen collectie apart te kunnen afprinten zodat ik een aparte lijst heb van bv Asterix, een aparte lijst van Alex enz.?
Eigenlijk zoek ik een extra filter bij de printable lijsten waarbij een reeks in mijn bezit kan geselecteerd worden.
Doel is om bv per reeks ontbrekende boeken die in mijn verlanglijstje staan te kunnen afdrukken.
(Een export in een XLSX of CSV file zou ook tof zijn dan kan je in Excel filteren maar en extra filter in de online database zou toch vrij simpel moeten zijn ?)
Geplaatst op 19/04/2023 Citeren
Avatar
Emjakke
Geplaatst op 19/04/2023
Crew
Avatar Surya
13237
Die mogelijkheid bestaat momenteel niet.

Het zou kunnen dat ik in de nieuwe versie van de site het mogelijk heb gemaakt om dat soort filters te gebruiken bij het printen, maar ik weet het niet meer.
Geplaatst op 19/04/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/04/2023
Crew
Avatar woelfie
4070
Je kan toch nu ook al een printbare lijst opvragen (rechts in het menu)?
Dan zet je die in Excel en filter je daat.
Online zou inderdaad eenvoudiger zijn, maar voor mij werkt het nu ook via die afdruk.
Geplaatst op 20/04/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 20/04/2023
Aan Wolfie: Hoe krijg je hem in Excel met de indicatoren zoals "Verlanglijst" zodat je daar op kan sorteren/filteren. Ik kan blijkbaar alleen de tekst velden zoals NR, Reeks, Deel+Titel gekopieren in een XLSX file.. ?
Ik kan de inhoud van de tabel kolommen "In Bezit" Gelezen" en "Verlanglijst niet geselecteerd en dus niet gekopieerd...
Dank voor dat effe toe te lichten....
Dank Bij voorbaat.
(Het blijft een beetje raar om de Excel omweg te moeten volgen om zo een nieuwe XLX database te creeeren terwijl alles al in een database zit.... Maar ja als dat de omweg is die we moeten volgen...)
Geplaatst op 23/04/2023 Citeren
Avatar
Emjakke
Geplaatst op 23/04/2023
Crew
Avatar woelfie
4070
Je hebt gelijk, je kan die kolommen met vinkjes inderdaad niet kopieren.
Ik was verkeerd omdat ik altijd enkel een verlanglijst opvraag. Ik wist dat die extra kolommen er waren, maar ik was de vinkjes vergeten.
Je kan natuurlijk een workaround toepassen door 2 aparte tabellen te maken met "strips in bezit" en "verlanglijst" en manueel een kolom "in bezit" toe te voegen in Excel, maar het zou beter kunnen via de website zelf.
Geplaatst op 24/04/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/04/2023
Avatar Striphens
426
Nieuwe printbare lijst heeft andere weergave voor velden....
Geplaatst op 08/06/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 08/06/2023
Crew
Avatar woelfie
4070
Origineel geplaatst door StripHens
Nieuwe printbare lijst heeft andere weergave voor velden....


Direct een mooie, handige toevoeging. Bedankt!
Geplaatst op 09/06/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/06/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Dankjewel, al eens geprobeerd en goed bevonden!
Al duurt het wel even voor die allemaal op het scherm staan. ;-)
Geplaatst op 09/06/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 09/06/2023
Crew
Avatar Iyo74
6892
Leuk dat de site er weer op vooruit gaat. Binnenkort eens testen...
Bedankt voor alle werk!
Geplaatst op 09/06/2023 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/06/2023
Avatar Striphens
426
Oeps, groot-boekbezitters...

Er zaten (enkele kleine) fouten in de selecties voor de printbare lijst. Door viezigheid in de database en meegenomen foutjes uit de oude queries kreeg je in de lijst wel eens meer boeken te zien dan je daadwerkelijk hebt. Toen ik vandaag bezig was om "Uitgever(s)" in de lijst op te nemen, viel me dat op. Dus pas die opgeslagen EXCEL-bestanden alvast maar aan.
Dat, en enkele vergelijkbare foutjes zijn er uit nu*. Als je echter iets vindt of je hebt een goed idee!, aarzel dan niet om het op het forum te melden.
Het systeem dat is overgedragen is voorzien van vreselijk correcte zaken (soms best complex) en het is van het grootste belang dat dat zo blijft, lijkt me. Er ligt misschien wat vuiligheid in de data, onderweg wordt dat opgeruimd.
Stiekum is stripINFO.be een vreselijk mooie dataset met een prima interface... En snel!

Iets nodig? Goed idee?
Meld het op het forum!

Groet!
Striphens

*) Op het to-do lijstje staat nog om de taal en alle auteurs op te nemen bij een boek. Dat laatste wordt dan wel met z'n allen in één cel van het lijstje per boek (functie: naam)...
Geplaatst op 24/06/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 24/06/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Is dat mogelijk om een kolom te voorzien van 'collectie'?

Ben momenteel bezig met mijn verzameling te sorteren en zou de 'collecties' apart zetten.
Wat bedoel ik met 'collecties':
- Collectie 500
- Fenix
- ...

En zo heb ik er nog veel daarom zou ik deze samen houden en apart in de kast zetten.
Geplaatst op 23/07/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 23/07/2023
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Vraag opgelost, dankjewel! 🙏 🙏 🙏
Geplaatst op 24/07/2023 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 24/07/2023