agence hardy 1 - 3

Avatar ignoramus
605
Wegens de roep om "stemmen" in een andere thread, ben ik dan maar begonnen met punten te geven. Maar omdat ik gewoon wat invullen toch maar wat kaal vind, wil ik er toch enige motivatie bij leveren :

Een degelijk scenario, met twee verhaallijnen rond de wedloop om de suprematie op cultureel en wetenschappelijk gebied tussen de twee grootmachten in de vijftiger jaren, die op alle nivo's heel aardig met elkaar verweven worden. Leuke couleur locale ook, die op zich nog eens de stroomversnelling die de maatschappij in dat decenium doormaakte illustreert.
Het tekenwerk kan me niet echt bekoren, al heeft telkens de eerste pagina van elk deeltje - een droomfragment in zwart-wit, veel meer grafische charme dan de rest. Wellicht dat een volledige zwart-wit uitgave me beter zou bevallen, al blijft het toch wel een beetje karakter- en stijlloos en hier en daar zelfs wat stuntelig.
Een 6 voor het eerste deel, en 5.5 voor de volgende wegens gemiste kansen om het tekenwerk op het nivo van het scenario te brengen.

PS : in het frans is deel 4 al uit sinds 2006 en deel 5 is zo net verschenen. Ik vermoed dan ook dat er weinig plannen bestaan voor een vertaling en willicht is die "aangekondigd" van deel 4 wat al te voortvarend :)
Geplaatst op 28/03/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 28/03/2008