OM of INT

Crew
Avatar T.I.A
3660
Wordt dit hier ook Omnibus genoemd of eerder INT?

http://www.comics.org/graphics/covers/30394/200/30394_2_010.jpg


anders hier heb je de cover van OM/INT nummer 10

;)
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar cuppenh
1520
Hier zou ik zelf meer neigen om het OM te noemen en niet INT.

Maar hierin verschil ik blijkbaar van mening met de anderen.
Zie dit voorbeeld

8o
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door cuppenh
Hier zou ik zelf meer neigen om het OM te noemen en niet INT.

Maar hierin verschil ik blijkbaar van mening met de anderen.
Zie dit voorbeeld

8o


Tis daarom ik het vraag soms wordt er geopteerd voor OM en soms INT :D
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar Surya
13237
Een INT is een OM waar alles in zit, dus onderscheid maken vind ik niet nodig. Ik kan het veranderen als de rest het er mee eens is.
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Surya
Een INT is een OM waar alles in zit, dus onderscheid maken vind ik niet nodig. Ik kan het veranderen als de rest het er mee eens is.



8) ;) redelijk wat werk hoor zie maar onder "superhelden" de ene keer OM de andere keer INT of INTOM
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door Surya
Een INT is een OM waar alles in zit, dus onderscheid maken vind ik niet nodig. Ik kan het veranderen als de rest het er mee eens is.



8) ;) redelijk wat werk hoor zie maar onder "superhelden" de ene keer OM de andere keer INT of INTOM


Zou meer opteren voor INTOM omdat je anders vb met woverine INT evolution in de knoop geraakt :) :)
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar Surya
13237
Ik dacht er aan om in de code het voorzetsel INT te vervangen door OM, dan zou dat overal op de site veranderen.
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2008
Avatar Herbert
1106
Origineel geplaatst door Surya
Ik dacht er aan om in de code het voorzetsel INT te vervangen door OM, ...


Ook bij albums die als "integrale" gepubliceerd worden ?
Zoals deze ?
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar Surya
13237
Wel, da's dus het hele probleem: die Adler is geen integraal, aangezien hij slechts de helft van de albums bevat, maar uitgevers gebruiken wel het vaakst die term, daarom dat ik 'm ook gebruikte, maar sommige mensen blijken daar een probleem mee te hebben...
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar cuppenh
1520
Als een uitgave pas echt integraal is als het één album is, zijn er maar bijzonder weinig reeksen die een integrale uitgave kunnen hebben.

Voor mij is een integrale uitgave een (hernieuwde) uitgave die in één of meer albums (uiteraard verzamelalbums met meerdere verhalen) van het genoemde onderwerp alles en in chronologische volgorde publiceert.
Een omnibus is voor mij één album die meerdere verhalen (al dan niet in volgorde, al dan niet compleet) van hetzelfde onderwerp publiceert.
(Publiceert: uiteraard het publiceren van reeds eerder verschenen en waarschijnlijk ook reeds uitverkochte albums en/of verhalen)

Wat de betiteling in deze database betreft is het mijns inziens ook om het even. Als er maar een eenduidig kenmerk aan het product hangt zodat er daar geen verwarring door kan ontstaan. Als zowel OM en INT gebruikt worden, kan iedereen zijn ei kwijt. Bovendien kunnen bij meerdere verschijningsvormen binnen eenzelfde reeks beide aanduidingen gebruikt worden, zowel OM en INT, ter onderscheid. (Zelfs INT OM en OM INT)

Maar het blijft verwarrend: volgens mijn bovengenoemde definitie is het hierboven getoonde album dus een omnibus en zou met OM gecodeerd kunnen worden. Wat nu als men er in slaagt deze omnibussen zonder falen van begin tot eind van de reeks uit te brengen? Dan zou het in principe dus een integrale uitgave zijn en INT moeten heten?
Eigenlijk niet, want deze omnibussen (omnibi?) bevatten de gebundelde restantvoorraden van voorgaande publicaties en vallen dus niet onder de categorie integraal, en kunnen hooguit omnibus of verzamelalbum genoemd worden.

Slotsom tenslotte: laat de codering maar staan en eenieder er naar eigen inzicht gebruik van maken, als het binnen één reeks maar consequent gebruikt word.
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar Surya
13237
Wel, na bovenstaande uiteenzetting, denk ik dat we het voorlopig maar bij het huidige systeem houden. Bundelingen worden aangeduid met INT. De meeste mensen begrijpen wat hiermee bedoeld wordt, en meerdere afkortingen zou zowel verwarring als inconsequenties met zich mee brengen.
Geplaatst op 23/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2008
Crew
Avatar Veter
7823
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/08/2008