Verklaring Voorvoegsels ?

Crew
Avatar T.I.A
3660
Vraagje ter verduidelijking:
Welke verklaring hebben de voorvoegsels en waarom werd voorvoegsel A niet gebruikt ?
-Voorvoegsel E vindt ik wel goed dat is de reeks die heruitgebracht is waar Stripofiel naar zoekt (reeks die uitgebracht is met de originele eerste druk cover en originele tekeningen/tekst)
-Voorvoegsel D waar een andere nummeringplaats vindt en de zoon van nero onder nr 1 staat (heb ik in het bezit zijn Het volk uitgaven) waarvan bij sommige uitgaven herdruks zijn zie Nerovingers, kromme cobra, knalgele koffertje ...
-Gewone nummering de eerste druks (eerste zwart-wit reeks)
-Voorvoegsel B Tweede zwart-wit reeks ?

Of ben ik te vroeg en moet A er nog tss ? :D

;)
Geplaatst op 24/11/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 24/11/2008
Crew
Avatar Veter
7832
Je bent inderdaad veel te vroeg!

Ik ben al heel wat uren bezig hier wat orde te scheppen. En ik zal nog wel even bezig zijn...
Er zijn al regelmatig vragen en opmerkingen geweest over de vreemde nummering. En ik had ook soms moeite om de juiste uitgaven terug te vinden.
Met de Matla (ook versie '93 om de covers te onderscheiden) en een aantal coversites bij de hand, ben ik nu alles aan het hernummeren volgens de verschillende (her)uitgavereeksen.

#: De Gids
A: Desclée de Brouwer
B: Het Volk 1ste serie (1951-1965)
C-NL: Nederlandse serie, Centrale Uitgeverij Gianotten & Co
D: Het Volk 2de serie (1975-1987)
E: Standaard (1998-2005)
De verschillende speciale uitgaven (Middelkerke, Adhemar,...) en krantenbijlages hebben geen aparte nummering en volgen meestal de B-nummering.

Het serie-overzicht is nu wel langer geworden maar ik denk dat er meer overzicht is over de chronologische uitgavereeksen (als het af is!).
En op die manier heb ik intussen ook al heel wat ontbrekende albums kunnen toevoegen. :)
Geplaatst op 24/11/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/11/2008