titels

Crew
Avatar woelfie
4102
2 opmerkingen/suggesties over deze reeks.

Ten eerste vind ik de title "Fanboy [EN]" nogal ongelukkig gekozen. Ik weet dat het nogal subjectief is, maar omdat er al een reeks Fanboy bestaat (waarom heet deze niet "Fanboy [FR]"?), vind ik een titel als "Fanboy (Sergio Aragonès)" duidelijker én toepasselijker.
Een andere mogelijkheid is te kiezen voor "Fanboy (Panini)" en "Fanboy (DC)". 't zijn maar suggesties, maar zoals nu ziet het er eigenlijk niet uit.

Ten tweede staan er op de website titles voor de eerste 2 comics, terwijl Superman en Green Lantern nogal toevallig op de cover staan. Op de volgende comics staan zoveel verschillende personages bijeen dat het moeilijk kiezen wordt, maar eigenlijk is deze reeks één grote parodie op alle superheldengedoe. De comics zijn daarom gewoon genummerd van 1 tot 6 en de titles "Superman" en "Green Lantern" mogen dus gewoon weg.
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 31/12/2008
Crew
Avatar Veter
7839
Lijkt me een goede suggestie.
Die titels zijn ergens van een site overgenomen, maar ik merk nu dat op een andere site voor die 2 nummers andere titels staan, en voor de rest van de nummers geen titels. Als ze volgens jou eigenlijk allemaal geen titel hebben, verander ik dat dan.
Ik merk ook dat er eigenlijk een hele reeks tekenaars aan gewerkt heeft, ik denk dat ik dus beter de uitgeverij in de titel zet.

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=7368
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 31/12/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Over Fanboy gesproken hier is nog een exemplaar van Editorial Planeta-De Agostini
(zie je onderaan het Issue staan) dit is gewoon een "alternatieve" bij de TPB die er nu staat maar met publisher Editorial Planeta-De Agostini dan wel dezelfde issues zijn hier opgenomen nl: Fanboy 1-6 (150 paginas en in kleur)

Hier de Cover:

http://www.comicbookdb.com/graphics/comic_graphics/1/133/67241_20061020064902_large.jpg

;)
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/12/2008
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Veter
Ik merk ook dat er eigenlijk een hele reeks tekenaars aan gewerkt heeft


Eigenlijk is het één grote parodie op heel het superheldengedoe, waarbij het hoofdpersonage - die nota bene in een comicszaak werkj - droomt dat hij in contact komt met al die helden.
Die superhelden zijn daarbij dan getekend door gasttekenaars, wat de resem medewerkers verklaart.

Nog een kleine aanvulling: comics 1 & 2 tellen elk 22 pagina's (de rest is reklame).
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Aangezien we albums/comics catalogeren, is het de bedoeling het totaal aantal pagina's van album/comic te vermelden. En niet het aantal pagina's van de verhalen. Titelpagina's, titellijsten achteraan, reclame, ... hoort allemaal bij album/comic, en moeten meegeteld worden. Dus het totaal aantal pagina's tussen voor- en achtercover.
En dan wordt het waarschijnlijk een standaard 32 pagina's?
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar woelfie
4102
Wel, ik was uitgegaan van een forum post van Surya waarin hij zei dat hij enkel de strippagina's telde, of tot de laatste stippagina of zo (dacht ik, of ik moet het verkeerde geïnterpreteerd hebben).
Natuurlijk, als ge dan die post zoekt vindt ge die niet meer terug ;( X( .

De 5 eerste uitgaven van Fanboy zijn dan elk 32 pagina's. Nummer 6 telt 36 pagina's (extra reklameblad in het midden).
Goed dat ik nog niet aan de Batman DC comics begonnen was, of alles moest veranderd worden
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Aantal pagina's is toegevoegd.

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=7368
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/01/2009