Collectiebeheer

Crew
Avatar Surya
13248
Hoe voeg ik strips toe aan mijn collectie?
Onderaan elke uitgave op de strippagina, waar je ook alle auteurs en de cover van alle gerelateerde uitgaves kan zien, zijn enkele vinkjes aanklikbaar om de uitgave in kwestie toe te voegen aan je collectie als 'In bezit', 'Gelezen' en/of 'In verlanglijst'.
Van zodra één van deze is aangeklikt, is daar ook een link 'Gedetailleerd bewerken' en 'Verwijderen'

Welke gegevens kan ik allemaal ingeven in het collectiebeheer?
Momenteel zijn volgende opties voorzien

  • In bezit. Duidt dit vakje aan als je de strip bezit.
  • Verlanglijst. Duidt dit vakje aan als je de strip niet hebt maar wel wil.
  • Gelezen. Duidt dit vakje aan als je de strip reeds hebt gelezen.
  • Score. Hierin kan je de strip een score geven van 1 tot 10. Je kan ook bijvoorbeeld 5.6 ingeven als je precieser wil zijn. Scores onder de 1 of lege vakken worden niet in aanmerking genomen om de gemiddelde score van een strip te berekenen.
  • Datum. De datum van aankoop van de strip. Het formaat van dit vak is DD-MM-YYYY. Je kan de datum ingeve met gebruik van de kalender die zichtbaar wordt als je in het vak klikt.
  • Druk: Hier kan je, indien gewenst, invullen welke druk van het album je bezit.
  • Aantal: Sommige mensen bezitten meerdere exemplaren van een album. In dit vak kan je aangeven hoeveel jij er bezit.
  • Opmerking: In dit vak kan je eventuele opmerkingen over die bepaalde strip opgeven. Over de staat van het album bijvoorbeeld.


Kunnen andere bezoekers mijn collectie zien?
Bovenaan elke pagina staat een link naar Collectiebeheer. Als je het adres van deze pagina doorgeeft aan vrienden, kunnen zij jouw collectie bekijken. Indien je niet wil dan andere mensen jouw collectie kunnen bekijken, kan je in het Controlepaneel het vakje Collectie publiekelijk toegankelijk? uitvinken. Klik vervolgens op Opslaan om de instelling door te voeren. Andere mensen kunnen je collectie vanaf dan nog onmogelijk bekijken.

Kan ik mijn collectielijsten afprinten?
Met de link Printbare lijst opent zich een nieuwe pagina waarop je kan kiezen welke gegevens en welke velden moeten geselecteerd worden. Vervolgens kan je de gegenereerde pagina afdrukken met de printfunctie van je browser.
Geplaatst op 14/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/04/2006
Avatar Piet
3
Werkt dit nog steeds zo dan?
Ik kan "Voeg deze reeks toe aan je collectie" niet vinden.

Alvast bedankt voor de hulp. :rolleyes:
Geplaatst op 10/03/2008 Citeren
Avatar
Piet
Geplaatst op 10/03/2008
Crew
Avatar Iyo74
6895
Het een en ander is sedert de nieuwe versie gewijzigd. Zo is het niet meer mogelijk om een hele reeks ineens aan je collectie toe te voegen. Deze functie was niet erg nuttig meer omdat bij veel (de meeste) reeksen al heel wat alternatieve uitgaves zitten. Vaak zijn er zelfs meer alternatieve uitgaven dan verschillende nummers.
De rest is nog behoorlijk zoals beschreven (vermoed ik).
Geplaatst op 10/03/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/03/2008
Avatar Piet
3
Bedankt voor het antwoord!
Ik kan verder zonder dat ik denk dat ik teveel doe.
Begin inmiddels al wijzer te worden.

:D
Geplaatst op 10/03/2008 Citeren
Avatar
Piet
Geplaatst op 10/03/2008
Kan ik ook strips weer verwijderen?
Geplaatst op 15/04/2008 Citeren
Avatar
Safetyboy
Geplaatst op 15/04/2008
Avatar Voske
248
Yep; klik het vinkje aan van de strip(s) die je wilt verwijderen en klik vervolgens op de button (rechtsboven en rechtonder in de pagina, snel heen te scrollen met de of toets).
Geplaatst op 15/04/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 15/04/2008
Crew
Avatar Veter
7831
Ter aanvulling:
Ga eerst naar je collectie.
Navigeer daar naar het betreffende album, en vink dan daar rechtsboven het selectievakje aan, ter hoogte van "Opmerking".
Scroll nu naar beneden en druk op de knop "Aanpassingen opslaan".
Het album zal uit je collectie verdwenen zijn.
Geplaatst op 15/04/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 15/04/2008
Crew
Avatar fluiten
7775
Ik vraag me iets af. Tips zijn welkom.

Je vinkt, klikt, vult in of whatever in een strip op de website. Achteraf wil je die gegevens verwijderen wat ook lukt. Maar het gekke is dat die dan wel in je collectie blijft staan. Zonder toegevoegde gegevens of zo, neen, gewoon blanco. Die moet je dan blijkbaar nog eens manueel uit je collectie deleten.

Doe ik wat verkeerd of is dit een normale zaak?

En dan is het nu tijd om af te tellen naar het weekend, zie. :-)
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/02/2009
Crew
Avatar Veter
7831
Nee, dat klopt inderdaad.
In een ander bericht antwoordde Surya daarover:

Origineel geplaatst door Surya
Ik heb vanalles in mijn hoofd om het collectiebeheer makkelijker te maken, maar tijd :(


:)
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 13/02/2009
Avatar i_Kdtje
156
collectiebehaar is saai

iedereen mag gerust zien welke strips bij mij op zolder liggen

maar die hier allemaal aan te vinken

pfffff

:O
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 13/02/2009
Crew
Avatar cuppenh
1520
Origineel geplaatst door i_Kdtje

maar die hier allemaal aan te vinken

pfffff

:O


Je neemt me de woorden uit de mond. ik ben nu pakweg tien maanden bezig met aanvinken (gelukkig niet continu) en ben nu de 15.000 albums-grens gepasseerd.
(Hoi, hoi!)
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 13/02/2009
Avatar chico 2
97
Tja, als je er zoveel moet aanvinken dan kan ik wel begrijpen dat het een hele klus is.
Ik heb er heel wat minder, maar vond het toch een fijne beziheid.
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
chico 2
Geplaatst op 13/02/2009
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Ik sluit me aan bij chico 2, maar die sleur telkens weer... :(

... op de zolder, af de zolder met telkens een 50-tal boekjes pfff :rolleyes:

De keerzijde is dat ik mijn geheugen weer eens opfris met hetgeen ik heb! :D
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/02/2009
Avatar ignoramus
605
we wachten met (on)geduld op surya's "collectiebeheer pro" waarvoor hij dan X € per jaar kan vragen en waarmee hij dan een nieuwe server kan financieren .... :D
Geplaatst op 13/02/2009 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 13/02/2009
Avatar i_Kdtje
156
Origineel geplaatst door cuppenh
Origineel geplaatst door i_Kdtje

maar die hier allemaal aan te vinken

pfffff

:O


Je neemt me de woorden uit de mond. ik ben nu pakweg tien maanden bezig met aanvinken (gelukkig niet continu) en ben nu de 15.000 albums-grens gepasseerd.
(Hoi, hoi!)


nu, gelukkig heb ik er zoveel niet, maar al eens gecheckt degene die je hebt aangevinkt of die effectief in het eigen beheer zitten ? na een avondje goeie moed ben ik eens aan het vinken geslagen. toen ik klaar was met de 'A' overliep ik de lijst, en er ontbraken er toch veel :( . de uitleg die ik toen kreeg was dat je dit en dat moet doen, kortom hele omwegen. het ontnam me de moed.

nu doe ik het weer op mijn oude wijze. jaarlijks krijg ik bij de bank een werfagende, en daar schrijf ik verkort al mijn titels in. okee, veel overschrijfwerk. aan de andere kant leer ik weer wie de scenaristen en tekenaars van die kleine repro-kunstwerkjes zijn :D
Geplaatst op 14/02/2009 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 14/02/2009
Avatar mi-jah
1743
Even n ander vraagje betreffende Collectiebeheer:
Je kan er het Aantal invullen...

Wat doet dat precies?
Ik bedoel, doet dat meer dan het aantal in je eigen collectie bijhouden?

En is het handig om mee te programmeren dat er standaard "1" wordt ingevuld?
Want voor hogere aantallen moet je toch zelf aan de slag, van de meeste strips zal iedereen maar 1 exemplaar bezitten...
Geplaatst op 14/02/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/02/2009
Crew
Avatar Surya
13248
Ik zal er standaard 1 in steken.

Wat het "uitvinken" betreft. Als mensen, om welke reden dan ook, een strip in hun collectie willen steken zonder dat ze hem hebben of aanbieden of wat dan ook, waarom zou ik dat dan niet mogelijk maken? Stel nu dat je per ongeluk iets teveel uitvinkt, en daardoor wordt die vanzelf verwijderd, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Geplaatst op 14/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/02/2009
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door i_Kdtje
al eens gecheckt degene die je hebt aangevinkt of die effectief in het eigen beheer zitten ? na een avondje goeie moed ben ik eens aan het vinken geslagen. toen ik klaar was met de 'A' overliep ik de lijst, en er ontbraken er toch veel :( . de uitleg die ik toen kreeg was dat je dit en dat moet doen, kortom hele omwegen. het ontnam me de moed.


Dat zal waarschijnlijk te maken hebben gehad met lange titels van sommige strips...
Die moet je idd in je Collectiebeheer nog ff 'overvinken' van de wishlist (waar ze dan in terecht komen) naar 'in bezit'.

Misschien enigszins omslachtig, maar als je t eenmaal weet valt het echt wel mee... ;)
Geplaatst op 15/02/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 15/02/2009
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Ik zal er standaard 1 in steken.

Heel fijn! :)
Bedankt!
Geplaatst op 15/02/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 15/02/2009
Mijn collectie staat dus up-to-date, maar hier en daar heb ik wat fouten, er zijn dubbele meldingen in mijn lijst, strips die er twee keer staan, bvb. twee verschillende covers, deze in mijn bezit met gelezen enzovoorts, de andere "niet in mijn bezit" met niets aangevinkt, maar toch staan ze in de lijst...

http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=Replicant&letter=L

bvb Lanfeust van Troy, staat er tweemaal, de tweede vermelding is de goede...

Vraag is, hoe krijg ik in godsnaam de eerste vermelding weg ? Heb al alles geprobeerd, blijft erin staan.

bedankt voor de hulp.?
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
Replicant
Geplaatst op 09/07/2009
Crew
Avatar Veter
7831
Origineel geplaatst door Veter
Ter aanvulling:
Ga eerst naar je collectie.
Navigeer daar naar het betreffende album, en vink dan daar rechtsboven het selectievakje aan, ter hoogte van "Opmerking".
Scroll nu naar beneden en druk op de knop "Aanpassingen opslaan".
Het album zal uit je collectie verdwenen zijn.
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/07/2009
Avatar the pope
1908
ik kan begrijpen dat je van die trollenzooi afwilt 8)
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/07/2009
Crew
Avatar Surya
13248
Ik ga dat eens visueel duidelijker maken. Ik weet al hoe :)
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/07/2009
Avatar the pope
1908
ge kunt er een doodskop van maken :P
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/07/2009
Crew
Avatar Surya
13248
Briljant idee. Ik ga toch maar voor 'n vuilbakje gaan denk ik :P
Geplaatst op 09/07/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/07/2009
Origineel geplaatst door the pope
ik kan begrijpen dat je van die trollenzooi afwilt 8)



Oh nee, die trollen zijn juist de leukste ..... bloederigste ...... :] lol

In elk geval bedankt voor de tip, mercikes
Geplaatst op 06/08/2009 Citeren
Avatar
Replicant
Geplaatst op 06/08/2009
Avatar exnerd
35
Een vreemd gedrag opgemerkt daarnet.
Ik probeer twee marazano toe te voegen aan mijn collectie.
Met de eerste lukt het bij de tweede http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=2667
kan ik alles aanklikken behalve 'In bezit' wat nu net hetgeen is wat ik wil ;-) (ik heb het nog niet gelezen).

Enig idee ?
Geplaatst op 12/10/2009 Citeren
Avatar
exnerd
Geplaatst op 12/10/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Dit komt doordat de titel lang is, een gekend probleem.
Oplossing:

Vink het eerst aan als "in verlanglijst" zodat je het vervolgens kan veranderen in je "collectiebeheer". Daar kan je dit veranderen in "bezit" wel dan onderaan je pagina opslaan, dan zou dit moeten goed zijn :)
Geplaatst op 12/10/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 12/10/2009
Avatar exnerd
35
Thx !
Geplaatst op 13/10/2009 Citeren
Avatar
exnerd
Geplaatst op 13/10/2009
UIT DE RICHTLIJNEN OF GEBRUIKSAANWIJZING

•Op de pagina van een bepaalde strip, waar je ook de cover kan zien, is rechts een grijze sectie getiteld Deze strip in jouw collectie. Hier kan je gegevens m.b.t. deze strip in jouw collectie instellen. Dit is het meest uitgebreide onderdeel, want hier zijn meer velden beschikbaar, waaronder een extra vak waar je opmerkingen kan ingeven (deze velden zijn ook beschikbaar in het collectieoverzicht mits de optie Uitgebreide info tonen in het Controlepaneel aangevinkt is.
Als de strip reeds in je collectie zit, zullen de juiste instellingen hier zichtbaar zijn. Indien je zel wil aanpassen, moet je na het aanpassen op Opslaan klikken. Indien de strip nog niet in je collectie zat, wordt hij toegevoegd door op Opslaan te klikken.

Ik probeer Bunker, deel 4, Alim, deel 4 en Legende, deel 4 toe te voegen, maar ik zie dat bovengenoemde 'grijze sectie' ontbreekt, hoewel die bij de vorige delen wel aanwezig is. Ik kon de albums dus niet aan mijn collectie toevoegen. Het is natuurlijk puur toeval dat het 3 keer een vierde deel betreft; pas bij 3 zessen wordt ik argwanend.
Hoe kan ik deze albums alsnog toevoegen?
Geplaatst op 19/03/2010 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 19/03/2010
Crew
Avatar Veter
7831
Hans, dit is eigenlijk wat achterhaald. Surya voegt alsmaar verbeteringen toe en ook hier is er een aanpassing gebeurd.
Kan je rechts van het album "Toevoegen" met een icoontje http://www.stripinfo.be/images/icon_add_to_collection.png zien?

Als je daar op klikt zal de "grijze sectie" openen, met de datum van vandaag al ingevuld, en kan je verdere gegevens van je album toevoegen en opslaan.
Geplaatst op 19/03/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/03/2010
Ik dacht dat dat was om een album aan de reeks tot te voegen. Verkeerd begrepen. Bedankt voor de uitleg.
Geplaatst op 19/03/2010 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 19/03/2010
Ben momenteel mijn nederige collectie aan het ingeven of aanvinken op de main site. Blijkt dat ik een exemplaar heb die nog niet in de collectie staat. Het eerste album van Rosco de Rode heb ik in HC maar op de site staat enkel een SC. De cover ziet er exact hetzelfde uit als de SC en ik heb ook geen scanner hier in huis (wel op het werk). Hoe geef ik zoiets in? Waar halen jullie die covers?
Geplaatst op 19/03/2010 Citeren
Avatar
Belgatom
Geplaatst op 19/03/2010
Crew
Avatar Veter
7831
Waar ze maar te vinden zijn. Het moeten wel goede exemplaren zijn, en mogen zeker geen watermerk of logo van andere site bevatten.
Als je geen cover kan bijleveren, laat je dat gewoon open. Ofwel zoeken wij ook nog eens, ofwel zal vroeg of laat een andere gebruiker daar wel eens voor zorgen. :)

Voor de rest:

FAQ's en tips bij het toevoegen van albums
Geplaatst op 19/03/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/03/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik sluit me aan bij chico 2, maar die sleur telkens weer... :(

... op de zolder, af de zolder met telkens een 50-tal boekjes pfff :rolleyes:

De keerzijde is dat ik mijn geheugen weer eens opfris met hetgeen ik heb! :D


Laptopke kopen en draadloos internet, de oplossing voor je probleem. ;)

( heb trouwens hetzelfde probleem, binnenkort een macbookske aanschaffen )
Geplaatst op 06/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 06/05/2010
Hoewel ik nog honderden strips moet ingeven wou ik allesl wat ik heb ingegeven al eens nakijken, dus even een lijstje afgeprint.
Nu stonden er verschillende dubbel en dat hebben we kunnen oplossen. MAAR, 1 strip, namelijk urbanus 21 ( uit de goeie ouwe tijd ) staat dubbel in de lijst, maar ik snap niet waarom. Er staat maar 1 strip aangevinkt en het aantal staat ook op 1.
Waarom blijven er dan toch 2 in de lijst staan en hoe kan ik van die 2de af ?
Geplaatst op 06/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 06/05/2010
Ben hetzelfde ook al tegengekomen. Het is mij ook een raadsel.
Geplaatst op 06/05/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 06/05/2010
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben hetzelfde ook al tegengekomen. Het is mij ook een raadsel.


Hopelijk komt er dan iemand van de crew met een oplossing.

Anders zijn er maar 2 opties:
- House contacteren ( die is zot van raadsels )
- de strip een 2de keer aanschaffen ( dan klopt de lijst )
Geplaatst op 06/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 06/05/2010
Crew
Avatar woelfie
4089
Ik dacht dat het iets te maken had met de manier waarop je albums uit je collectie verwijdert. Als je in je lijst het vakje "in bezit" uitvinkt, zal het toch niet verdwijnen uit je collectie.
Je moet in de collectie zelf gaan (menu links boven), het vakje rechts van de strip (zelfs rechts van "opmerking:") uitvinken, naar beneden scrollen en op "aanpassingen opslaan" drukken.
Dan zou het verwijderd moeten zijn.
Geplaatst op 06/05/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/05/2010
Origineel geplaatst door woelfie
Ik dacht dat het iets te maken had met de manier waarop je albums uit je collectie verwijdert. Als je in je lijst het vakje "in bezit" uitvinkt, zal het toch niet verdwijnen uit je collectie.
Je moet in de collectie zelf gaan (menu links boven), het vakje rechts van de strip (zelfs rechts van "opmerking:") uitvinken, naar beneden scrollen en op "aanpassingen opslaan" drukken.
Dan zou het verwijderd moeten zijn.


Dat weet ik, zoals ik ook al schreef, er waren wat dubbels en die heb ik kunnen verwijderen.
Echter, die urbanus 21 staat er maar 1x in, hoe kan ik die 2de dan verwijderen ?? Of beter gezegd, waarom komen er 2 in de lijst voor als er maar 1 in de collectie steekt.
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 07/05/2010
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door Centauri167
Origineel geplaatst door woelfie
Ik dacht dat het iets te maken had met de manier waarop je albums uit je collectie verwijdert. Als je in je lijst het vakje "in bezit" uitvinkt, zal het toch niet verdwijnen uit je collectie.
Je moet in de collectie zelf gaan (menu links boven), het vakje rechts van de strip (zelfs rechts van "opmerking:";) uitvinken, naar beneden scrollen en op "aanpassingen opslaan" drukken.
Dan zou het verwijderd moeten zijn.


Dat weet ik, zoals ik ook al schreef, er waren wat dubbels en die heb ik kunnen verwijderen.
Echter, die urbanus 21 staat er maar 1x in, hoe kan ik die 2de dan verwijderen ?? Of beter gezegd, waarom komen er 2 in de lijst voor als er maar 1 in de collectie steekt.

Zoals Woelfie zei probeer je dat best in je lijstje te verwijderen. Ik vermoed dat jij nog steeds HIER kijkt? Anders eens proberen beide albums te verwijderen en dan opnieuw toevoegen...
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/05/2010
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Centauri167
Origineel geplaatst door woelfie
Ik dacht dat het iets te maken had met de manier waarop je albums uit je collectie verwijdert. Als je in je lijst het vakje "in bezit" uitvinkt, zal het toch niet verdwijnen uit je collectie.
Je moet in de collectie zelf gaan (menu links boven), het vakje rechts van de strip (zelfs rechts van "opmerking:";) uitvinken, naar beneden scrollen en op "aanpassingen opslaan" drukken.
Dan zou het verwijderd moeten zijn.


Dat weet ik, zoals ik ook al schreef, er waren wat dubbels en die heb ik kunnen verwijderen.
Echter, die urbanus 21 staat er maar 1x in, hoe kan ik die 2de dan verwijderen ?? Of beter gezegd, waarom komen er 2 in de lijst voor als er maar 1 in de collectie steekt.

Zoals Woelfie zei probeer je dat best in je lijstje te verwijderen. Ik vermoed dat jij nog steeds HIER kijkt? Anders eens proberen beide albums te verwijderen en dan opnieuw toevoegen...


Zat inderdaad "verkeerd" te kijken, is nu verwijdert.
MAAR, wat ik niet snap, hoe komt het dan dat ik die andere dubbels wel heb kunnen verwijderen in het gewone strips-menu en deze alleen in mijn collectie ?

Allezins, Woelfie en Yvo, bedankt voor de hulp. :))
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 07/05/2010
Crew
Avatar woelfie
4089
graag gedaan (y)
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/05/2010
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door Centauri167
Zat inderdaad "verkeerd" te kijken, is nu verwijdert.
MAAR, wat ik niet snap, hoe komt het dan dat ik die andere dubbels wel heb kunnen verwijderen in het gewone strips-menu en deze alleen in mijn collectie ?

Ergens een bugje waarschijnlijk...


Allezins, Woelfie en Yvo, bedankt voor de hulp. src=)" src="http://www.stripinfo.be/forum/images/smilies/happy.gif">

Geen probleem!
Geplaatst op 08/05/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 08/05/2010
Weet dat het ergens geschreven staat hoe het moet.
Maar hoe kan je ook weer de collectie van een ander lid bekijken ?
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 09/05/2010
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door Centauri167
Weet dat het ergens geschreven staat hoe het moet.
Maar hoe kan je ook weer de collectie van een ander lid bekijken ?

Zie HIER.

Tip: de zoekfunctie van 't forum werkt erg goed. Als je een aantal kernwoorden intikt kom je vrij vlug op de gewenste pagina. Hier gebruikte ik bv. "collectie leden".
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/05/2010
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Centauri167
Weet dat het ergens geschreven staat hoe het moet.
Maar hoe kan je ook weer de collectie van een ander lid bekijken ?

Zie HIER.

Tip: de zoekfunctie van 't forum werkt erg goed. Als je een aantal kernwoorden intikt kom je vrij vlug op de gewenste pagina. Hier gebruikte ik bv. "collectie leden".


Ok, bedankt.

Had trouwens de zoekfunctie gebruikt, " collectie bekijken," maar ik kwam nergens uit.
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 09/05/2010
Origineel geplaatst door Surya
Ik zal er standaard 1 in steken.

Wat het "uitvinken" betreft. Als mensen, om welke reden dan ook, een strip in hun collectie willen steken zonder dat ze hem hebben of aanbieden of wat dan ook, waarom zou ik dat dan niet mogelijk maken? Stel nu dat je per ongeluk iets teveel uitvinkt, en daardoor wordt die vanzelf verwijderd, dat kan toch niet de bedoeling zijn?


Dag iedereen van mijn opening van mijn bib zou ik graag op interben en elektronische lijst willen van de strips
nu ben ik bang als ik bv 10 striips er bij zet dat ik dan een factuur krijg met al die strips
Mijn vraag dus is als je een collectie hebt moet je er dan ook zelf voor betalen
Geplaatst op 09/06/2011 Citeren
Avatar
mattybrouwers
Geplaatst op 09/06/2011
Crew
Avatar Veter
7831
Nee, hoor. Deze site verkoopt geen strips.
Dit is enkel een databank waar je online je collectie kan beheren. En dat is ook volledig gratis. :)

Als je een album wil toevoegen aan je persoonlijke collectie, klik je onderaan het betreffende album op "Toevoegen". Je kan dan nog wat persoonlijke gegevens invullen voor dat album. Als je daarna klikt op opslaan, staat het album vanaf dan in je persoonlijk collectie. :)
Geplaatst op 09/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/06/2011
Op de pagina van de reeks staat naast elke titel een oranje icoontje. Klik hier op om enkel die strip toe toe voegen aan je collectie. Het brengt je naar een gelijkaardige pagina als in het vorige punt beschreven, maar er zal maar 1 strip in de lijst staan.
Als je na het toevoegen op Aanpassingen opslaan klikt, wordt je naar een overzicht van je hele collectie gebracht.


Ik zie helemaal geen icoon en om alles strip per strip toe te voegen is bijna dodelijk op zich ( ik zal vermoedelijk dan eelt op mijn "muisvinger" hebben). Doe ik iets verkeerd?
Geplaatst op 29/06/2011 Citeren
Avatar
zanacht
Geplaatst op 29/06/2011
Crew
Avatar Surya
13248
Een hele reeks in 1 keer aan je collectie toevoegen is niet mogelijk. 't Probleem is dat het systeem niet weet welke uitgave jij presies bezit, en van de meeste strips zitten meerdere uitgaves in de databank.
Geplaatst op 29/06/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/06/2011
Crew
Avatar woelfie
4089
Er zijn wel meer gebruikers met enkele duizenden strips in hun collectie... en een afgesleten vinger.
't is wat werk in het begin, maar als je een maal bij bent, is het onderhouden van de lijst een makkie.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Veter
7831
In het begin van deze post staat nog dat dit wél mogelijk is, vandaar allicht de verwarring. Die uitleg dateert nog uit de begindagen van de site, en is absoluut niet meer up to date. Dat zou eigenlijk herschreven moeten worden. Ik heb er voorlopig de niet meer geldende passages aangeduid.

Collectiebeheer
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Surya
13248
Wops, die tekst zal iemand dan eens moeten updaten :rolleyes:
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2011
Avatar Bor
327
Origineel geplaatst door woelfie
Er zijn wel meer gebruikers met enkele duizenden strips in hun collectie... en een afgesleten vinger.
't is wat werk in het begin, maar als je een maal bij bent, is het onderhouden van de lijst een makkie.


Ik vind het ook wel een prettige bezigheid :)
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 30/06/2011
:))
Ik heb in de jaren '70 (vorige eeuw alweer) mijn verzameling op steekkaartjes gezet in 1 bakje. Natuurlijk had ik op het einde 4 laden vol.
Dan kwam Commodore met zijn C-64. Alles overgezet en zelfs in Duitsland een toestel gaan kopen voor 3,5 disketten.

Dan kwam de PC zodat ik weer mijn vingertjes kon gebruiken en nu ben ik opnieuw bezig met "Stripinfo.be". Mijn vingers zijn nu zover versleten dat ik nog steeds bezig ben met alles opnieuw in te brengen.

:rolleyes:

Wel moet ik zeggen dat uw collectiebeheer met de leuke covers toch wel het beste is wat ik ooit heb gebruikt.

Dus mensen, hou het vol, uw werk is prachtig.

vanwege een heel ouwe rot met versleten vingertjes :D 8)

PS : het is heel leuk om elke strip nog eens vast te pakken en eens flink te zuchten over al die mooie herinneringen ;(
Geplaatst op 01/07/2011 Citeren
Avatar
sakula3694
Geplaatst op 01/07/2011
Oké, nu ben ik mee. Ik dacht al dat ik weer ergens naast aan het kijken was. En inderdaad het is ook leuk om mijn collectie zo toe te voegen. Ik wil dan ook iedereen nog eens bedanken die deze site mogelijk maken want ik heb nog nooit een site gevonden die zoveel in de database had. Dus mensen een dikke proficiat (y)
Geplaatst op 01/07/2011 Citeren
Avatar
zanacht
Geplaatst op 01/07/2011
Heb eig ook een vraagje ivm het collectiebeheer.

Soms valt het voor dat, wnr ik een album in herdruk heb, bev S en W verhalen boven nummer 200, dat ik dan de eerste cover aanklik (de eerste druk), omdat deze cover het beste lijkt op het album dat ik dan (in herdruk) heb.

Nu, wnr ik later de 1ste druk van datzelfde verhaal aanschaf, heb ik een 'probleempje', want daar staat dan reeds die herdruk aangeduid.

Moet ik dan telkens voor die herdruk een nieuwe uitgave van dat album toevoegen, want ik kan de herdruk en de eerste druk in die gevallen nooit allebei aanduiden.

Ik hoop dat men mij verstaat. :p
Geplaatst op 02/07/2011 Citeren
Avatar
Stripverzamelaar26
Geplaatst op 02/07/2011
Wel, het is nooit de bedoeling geweest om álle drukken van een album op te nemen, alleen die waar er een verschil ten opzichte van andere uitgaves is, bijvoorbeeld een andere cover (hoe klein de wijziging ook), een ander ISBN, aantal pagina's, ...

Wat je in jouw geval kan doen, is als aantal strips '2' invoeren, ene dan bij de opmerking zetten dat de ene de eerste druk is en de andere niet.

Je kan ook de niet-eerste druk verkopen natuurlijk... ;)

Trouwens, als je zegt "het best lijkt", is er misschien een verschil en dan kan je dat album mét ingescande cover toevoegen aan de datbase. :)
Geplaatst op 02/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/07/2011
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Wel, het is nooit de bedoeling geweest om álle drukken van een album op te nemen, alleen die waar er een verschil ten opzichte van andere uitgaves is, bijvoorbeeld een andere cover (hoe klein de wijziging ook), een ander ISBN, aantal pagina's, ...

Wat je in jouw geval kan doen, is als aantal strips '2' invoeren, ene dan bij de opmerking zetten dat de ene de eerste druk is en de andere niet.

Je kan ook de niet-eerste druk verkopen natuurlijk... ;)

Trouwens, als je zegt "het best lijkt", is er misschien een verschil en dan kan je dat album mét ingescande cover toevoegen aan de datbase. :)


Beste, als ik die allemaal zou moeten verkopen, dan ben ik lang bezig, haha.

Ja, het best erop lijken, dan bedoel ik bev een album als van S en W, zoals De Gouden Ganzeveer. Dit album heb ik als herdruk, maar die cover lijkt voor 100 percent op die van de eerste druk. (je zal me wel begrijpen als je die bepaalde album nummers uit deze reeks kent, zo heb je er veel).

Maar je tip, van bij aantal strips een 2 te zetten, daar heb ik idd ook al aan gedacht. Wordt dit verhaal dan 'dubbel' geteld?
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
Avatar
Stripverzamelaar26
Geplaatst op 03/07/2011
Origineel geplaatst door Stripverzamelaar26

Maar je tip, van bij aantal strips een 2 te zetten, daar heb ik idd ook al aan gedacht. Wordt dit verhaal dan 'dubbel' geteld?


Spijtig genoeg (nog) niet. Er is ook geen aanduiding voor dubbel tot nu toe.
Maar de boss heeft een werklijstje, en ik vermoed dat dat er wel ergens opstaat. Het zal er ooit wel van komen (en aangezien hij een onwelvoeglijk lange vakantie achter de rug heeft, zal hij energie te over hebben nu om zijn lijstje af te werken, hé boss) :D

Als je echt het exacte aantal wil weten, kan je bijvoorbeeld ook bijvoorbeeld een andere versie van het album aanduiden als in bezit, maar dan een opmerking invoeren dat het eigenlijk om een andere druk gaat. Dan heb je het exacte aantal. MAAR, als de optie 'dubbel' (of zoiets) er komt, of de aantallen meegerekend worden, heb je dan veeeeel opzoekingswerk weer te doen.
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/07/2011
Avatar Herbert
1106
Op het gevaar af dat deze vraag al elders is gesteld en/of dat ik ze in de verkeerde rubriek plaats ...

Hoe kan je in je eigen collectie een selectie maken van (bijvoorbeeld) "toon me alle albums die ik gekocht heb in 2014" of "toon me alle albums met een score hoger dan 7" of ...

M.a.w. : is het mogelijk selecties en combinaties van selecties te maken van de info die we hebben toegevoegd aan onze collecties ?
Geplaatst op 10/01/2015 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 10/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4089
Dat is momenteel (nog) niet mogelijk.
Het zou een goede feature kunnen zijn voor de betalende leden van de site, maar momenteel betaalt er nog niemand (i.e. alles is nog gratis) en niemand kan statistieken trekken uit zijn collectie.
Maar misschien, ooit...
Geplaatst op 10/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/01/2015
Crew
Avatar Surya
13248
Het is zeker de bedoeling dat die functionaliteit er ooit komt
Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2015