The New Mutants

Crew
Avatar Project_Z
1156
* nr 1-20 en 22-25 : aantal pagina's zou 32 moeten zijn i.p.v. 36 ... in de comicdatabase waar ik de gegevens haal tellen ze de covers mee...
* nr 21,50,60 zouden dan 48 pag. hebben i.p.v. 52...

nog wat vraagjes :
* wat te doen met de annuals? voorvoegsel A?
* wat met Marvel Graphic Novel 4 - The New Mutants ? is eigenlijk het nummer 0...
* wat met New Mutants - Truth or Death mini serie?
* wat met one-shots (summer special enzo)
* nog iets maar ik weet het effe nie meer...
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Project_Z
* nr 1-20 en 22-25 : aantal pagina's zou 32 moeten zijn i.p.v. 36 ... in de comicdatabase waar ik de gegevens haal tellen ze de covers mee...
* nr 21,50,60 zouden dan 48 pag. hebben i.p.v. 52...

nog wat vraagjes :
* wat te doen met de annuals? voorvoegsel A?
* wat met Marvel Graphic Novel 4 - The New Mutants ? is eigenlijk het nummer 0...
* wat met New Mutants - Truth or Death mini serie?
* wat met one-shots (summer special enzo)
* nog iets maar ik weet het effe nie meer...


In afwachting van een Moderator kan ik je wel zeggen dat we voor One-shots het voorvoegsel OS gebruiken...
En Mini-series MS
Specials gebruiken we S

en Annuals: AN

zo ben je al een beetje geholpen indien je wilt verder invoegen...

* wat met Marvel Graphic Novel 4 - The New Mutants ? is eigenlijk het nummer 0...


(het is geen nummer 0)
(is trouwens reprinted in New Mutants Classic TPB 1 van uit 2006)
wel hier kunnen we drie opties uit: zetten onder Voorvoegsel MGN en nummer 4 zetten...
Of collectie van maken want zo heb je er ook van de X men enzo... het is eigenlijk een apart iets. Namelijk reeks/collectie Marvel Graphic Novel

dus ofwel:
-Collectie aanmaken (Marvel Graphic Novel)
-Voorvoegsel MGN (in afwachting dat de andere ook opgenomen worden in de desbetreffende reeksen)
-aparte reeks

mijn voorkeur is het het eerste (zie nederlandstalige versies) collectie Marvel Graphic Novel maken...

nederlands in collectie: Marvel strip

je zal zien wat men beslist

:)
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar cuppenh
1520
Zoals vriend T.I.A. zeer goed verwoord heeft wat te doen met de betreffende voorvoegsels (we hebben daar samen al heel wat ervaring mee opgedaan in de afgelopen maanden ;) ) kan ik de volgende overwegingen inbrengen:

New Mutants: Truth or Death zou ik als aparte reeks behandelen met (tot nu toe) drie nummers. Het is een afgeleide reeks van een bestaande, dus apart. (Conform Spider-Man: Blue bijvoorbeeld)

Marvel Graphic Novel: reeks of collectie? Dat is altijd een groot twijfelgeval, vooral bij de Amerikaanse Comics. Mijn criterium daarvoor ligt aan het feit of deze uitgaven bestaan uit anthologies (meerdere verschillende superhelden) of single-stories (een superheld).
Series zoals Marvel Tales, Marvel Triple Action e.d. komen daarom in een aparte reeks.
Series als X-Men: The Early Years en Classic X-Men vallen dan gewoon onder de reeks X-Men waar reprint en origineel 1 op 1 ook daadwerkelijk gekoppeld kunnen worden.

Deze Graphic Novels hebben elk één titelheld en kunnen dus bij de bijhorende reeksen toegevoegd worden en als collectie gekenmerkt worden. (Ik geloof zo uit het hoofdje dat pakweg de eerste 40 nog genummerd waren en de volgende GNs ongenummerd)

Om verwarring te voorkomen zou ik geen MGN als voorvoegsel gebruiken (moet je hier dan 1 of 4 nummeren, en waarom, en is dat niet altijd verkeerd? ) maar GN en simpelweg vanaf 1 beginnen te nummeren in volgorde van uitgiftejaar (indien er meerdere zijn natuurlijk)

In dit geval dus GN1 - The New Mutants en bij collectie: Marvel Graphic Novel 4

(Ja, je krijgt comics niet altijd in chronologische volgorde in de database verwerkt, helaas)

:D
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
Merci voor de antwoorden !
Eerst de gewone reeks nog aanvullen tot het einde (nr 100) :D
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
Oeps, iets te snel geweest :
New Mutants 74 :
Kleuren : Gregory Wright
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar Veter
7823
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Zoals vriend T.I.A. zeer goed verwoord heeft wat te doen met de betreffende voorvoegsels (we hebben daar samen al heel wat ervaring mee opgedaan in de afgelopen maanden Wink )


:)

en zoals steeds de perfecte oplossing, http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif

;)
Geplaatst op 26/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 26/01/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
New Mutants Classic Volume 1
bevat :
Marvel Graphic Novel #4 - The New Mutants
The New Mutants #1-#7
The Uncanny X-Men #167
Geplaatst op 30/01/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 30/01/2009
Crew
Avatar Iyo74
6892
Aangevuld! Bedankt!
Geplaatst op 30/01/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/01/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
INT A1 Back To School
bevat :
The New Mutants (2003) #1 - #6
oftewel volgens "onze" nummering :D :
The New Mutants A1 - A6
Geplaatst op 02/02/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 02/02/2009
Crew
Avatar Veter
7823
Geplaatst op 02/02/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/02/2009