Bomb Queen

Kijk eens aan! Deze morgen voer ik een TPB van Bomb Queen en nauwelijks twee uur later staat een hele lijst van uitgaves hier online! Wie dat handje heeft geholpen, merci!

Ik heb helaas wel een typo gemaakt bij de ingave van de eerste TPB, dat moet namelijk "WMD: Woman of Mass Destruction" zijn. En als ik me niet vergis, is Shadowline een collectie van Image Comics en geen afzonderlijke uitgeverij.
Geplaatst op 23/07/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 23/07/2009
Crew
Avatar Veter
7832
Stond al een tijdje op mijn lijstje.

Ik vind het altijd nogal moeilijk om bij de Engelse uitgeverijen onderscheid te maken tussen collectie en 'imprint' (= aparte uitgeverij, maar nog deels onder vleugels van moederhuis). Ik heb al een aantal keren Shadowline zitten nakijken en die wordt toch telkens vermeld als 'imprint' onder verantwoordelijkheid van Jim Valentino. (-> aparte uitgeverij dus, volgens mij)

(zie bv. ook hier: http://www.comicspace.com/shadowline/ )
Geplaatst op 23/07/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/07/2009
Ah, dit is hetgeen Wikipedia vertelt, en als comic leek neem ik dus aan dat een studio een imprint is. Elders in het artikel worden de studio's immers als imprint aangeduid. Op mijn exemplaar van Bomb Queen staat zowel Image Comics als Shadowline op de rug, maar dat is dus normaal?

In the spirit of the second rule, each Image partner founded his own studio, which published under the Image banner but was autonomous from any central editorial control. Because Portacio did not opt to become a full partner in the company, Image originally consisted of six studios:[citation needed]

* Extreme Studios, owned by Rob Liefeld
* Highbrow Entertainment, owned by Erik Larsen
* ShadowLine, owned by Jim Valentino
* Todd McFarlane Productions, owned by Todd McFarlane
* Top Cow Productions, owned by Marc Silvestri
* Wildstorm Productions, owned by Jim Lee


Het is maar een detail natuurlijk, ik ben blij dat de titel ingevoerd is, nog eens bedankt!
Geplaatst op 23/07/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 23/07/2009
Crew
Avatar Veter
7832
Die studios zijn hier inderdaad gelijk aan imprints.
En het is inderdaad niet vreemd dat het logo (en uitgeversgegevens) van het moederhuis vermeld worden in de comic.
Geplaatst op 23/07/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/07/2009