Beauregard

Avatar mi-jah
1743
Ik zat net ff op deze pag te neuzen, en de hoeveelheid verschillende uitgaven verbaasde mij zeer! Bij nadere bestudering blijken er naast de gewone 1e druk ook nog verschillende speciale uitgaven voor een aantal winkels te zijn gedaan.

De volgende winkels deden mee (de links verwijzen naar de betreffende albums):
-Amsterdam > Professor Ich met deze extra pagina.
-Arnhem > De Noorman
-Brugge > De Striep met deze extra pagina.
-Den Bosch > Silvester met deze extra pagina.
-Den Haag > Haagse Stripshop
-Eindhoven > Eppo met deze extra pagina.
-Enschede > De Strip-Aap
-Groningen > Modern Papier
-Hoorn > Het Gele Teken
-Middelburg > Het Perron
-Nijmegen >
-Rotterdam > Yendor met deze extra pagina.
-Sittard > Lektuurhal Michiels met deze extra pagina.
-Utrecht > De Strip- en Lektuurshop met deze extra pagina.

Dit waren allemaal 1e druk SC's, waarvan de meeste dus vielen onder de noemer Tournee Editie 92.
Vreemde uitzondering is de Hoornse uitgave, omdat die niet staat vernoemd in die lijst.

edit: ik zie nu dat van de opgegeven lijst de details voor Nijmegen ontbreken... Ik ga nog even zoeken, maar ik vermoed dat voor de speciale uitgaven Nijmegen niet is doorgegaan, en dat Hoorn die plek heeft ingevuld...

De tweede druk heeft een cover met iets lichter blauw, maar is verder hetzelfde. De achterkant is echter wél veranderd: Het rode Meccano-logo linksboven is verdwenen en de prijs is hier in zwart ipv blauw.

De 1e druk HC heeft dezelfde achterkant als de SC.

Verder is er een Luxe HC 1e druk met stofomslag en zeefdruk.

Al deze info is een combinatie uit mijn eigen collectie (1e druk SC Silvester + 2e druk) en alle info van catawiki.nl, waarnaar ik hier veelvuldig heb verwezen! :)

Oh ja, mijn uiteindelijke vraag en doel hiermee: Hoe gaan we dit verwerken op de Stripinfo-pagina?

En de uitgave van Het B-Gevaar, die hier op Stripinfo staat, staat op catawiki bij Gilette, dus ik weet niet wat de juiste is...
Als je vergelijkt, zal je wel zien dat de gebruikte tekening dezelfde is als die van Professor Ich, dus de kans is groot dat het toch wel de Beauregard uitgave is...

Tjee, ik blijf editen... Op de onofficiële site staat een hoop verklaard, ook wat oplages, maar nog niet de Hoorn / Nijmegen wissel...
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Van de tournee-editie van Beauregard bestaan 12 uitgaven. Deze komen overeen met de elf stripwinkels die deelnamen een de signeertour en één stripwinkel (Hoorn) die geen onderdeel uit maakte van de signeertour, maar wat wel de bedoeling was aanvankelijk. De vermelding van Nijmegen berust op een misverstand, deze zou vanaf het begin af aan niet deelnemen aan de signeertour, maar is per ongeluk vermeld.

Voor stripwinkel het B-gevaar bestaat geen Beauregard editie, wel bestaan er twee speciale edities van Gilette.

Voor zover ik weet zijn er geen duidelijke verschillen en de kleur blauw bij de edities van zowel Beauregard als Gilette.

Walter
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Hartstikke bedankt voor de extra info, Walter! (y)

Die verschillende kleuren blauw bij Beauregard zijn maar heel miniem, maar bij de twee versies die ik heb (1e druk Silvester en 2e druk normaal) is het wel te zien.

En die extra pagina van Professor Ich (Amsterdam) hoort dan wel bij de Beauregard uitgave? Of is die ook voor Gilette?

Want van die in het album geprinte lijst tel ik zonder Nijmegen nog steeds 12 winkels, en met Hoorn erbij zouden dat er weer 13 zijn... ?(
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Hoewel er op de uitnodiging van de uitreiking van de prijs voor Beste Nederlandstalige album van 1994 in Durbuy wel een vermelding staat van een speciale uitgave van Beauregard voor het B-Gevaar. Het is onwaarschijnlijk dat deze vermelding slaat op een uitgave uit de Tournee-editie, want ten tijde van de tournee bestond het B-Gevaar nog niet. Misschien gaat het om een uitgave vergelijkbaar het de uitgave van Gilette. Hoewel de Gilette uitgave met en zonder de tekst voor het B-Gevaar bestaat, en er zover ik weet geen tweede druk van Beauregard met extra pagina bestaat.

Bestaat er wel of geen uitgave van Beauregard voor het B-Gevaar?
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door mannetje en mannetje
Bestaat er wel of geen uitgave van Beauregard voor het B-Gevaar?

Ik hoop dat degene die dat heeft ingevoerd op deze pagina dat zou kunnen bevestigen...?
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Er bestaat idd ook een Beauregard editie voor Professor Ich (Amsterdam), ik had deze even over het hoofd gezien. De afbeelding in de link is echter de Gilette editie.

Dus 13 albums in de tournee-editie.
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Kijk, we komen er wel uit, uiteindelijk! :D
Hartstikke bedankt weer, en nog WELKOM op deze site, trouwens!

Ik zag op jouw site dat je ook oplages had vermeld van de boeken die je nog zocht, als het niet teveel moeite is, kan je dan ook voor de andere tournee edities de oplages vermelden?

Dan ga ik binnenkort in overleg met de mods proberen de pagina's te completeren... ;)
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Op de website van het B-Gevaar staat idd een uitgave van Beauregard vermeld met dezelfde extra pagina als aan Gilette is toegevoegd. Er zou dus nog een extra album van Beauregard bestaan.

Beauregard:
luxe hardcover met prent en stofomslag
hardcover 1ste druk
hardcover 2de druk
softcover 1ste druk
softcover 2de druk
softcover 2de druk "B-Gevaar"
toernee-editie 13x
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Ze staan op deze pagina's.

http://mannetje-en-mannetje.nl/Beauregard.html
http://mannetje-en-mannetje.nl/Gilette.html

Links vanaf Meccano albumoverzicht klik op de vergrootglazen!

Walter
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Super, Walter! Daar ben ik echt geweldig blij mee! (y)

Had ik die Beauregard (en Gilette) pagina nou over het hoofd gezien vandaag, of ben je druk aan het werk geweest op je site? :D

Erg fijn iig!
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Er zijn vooral bij Gilette veel verschillende kleuren blauw, maar het is bij mijn 17 exemplaren niet zo dat de tweede drukken lichter/donkerder is dan de eerste drukken.

Bij Beauregard zie ik weinig verschil tussen mijn eerste drukken en mijn tweede druk. Al mijn negen albums zijn nagenoeg hetzelfde qua kleur.
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Ah, dan ga ik dat iig niet meenemen bij de opmerkingen! Is trouwens zover ik weet ook niet gangbaar op deze site (alleen de wezenlijke/opzettelijke verschillen worden vermeld), maar ik was zelf gewoon erg nieuwsgierig! ;)
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Succes met de up-date van de Meccano pagina's. Ga je ook de Gilles de geus pagina's updaten? Daar zijn ook veel meer uitgaven van dan er vermeld staan.
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Ik ga er zeker naar kijken, en met hulp van jouw site gaan we vast ver kunnen komen!
Bedankt voor alle hulp, en ik hoop je hier vaker terug te vinden! (Het is een gezellige club, hier!) ;)
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Ik zal regelmatig het forum bekijken, en als je nog vragen hebt dan stuur maar weer een e-mailtje.

Walter
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mannetje en mannetje
Geplaatst op 03/11/2009
Avatar mi-jah
1743
De tournee edities heb ik toegevoegd, nu nog even wachten op goedkeuring door de mods...

De hardcovers en 2e druk moet ik nog doen.
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Over goedkeuring gesproken, dit is toch telkens dezelfde cover?
Normaal gezien als de cover niet verandert worden er geen andere uitgaves toegelaten.

Ik wacht op goedkeuring of opmerkingen van mede mods. :)
Geplaatst op 04/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door T.I.A
Over goedkeuring gesproken, dit is toch telkens dezelfde cover?
Normaal gezien als de cover niet verandert worden er geen andere uitgaves toegelaten.

Ik wacht op goedkeuring of opmerkingen van mede mods. :)

Oeh, ah... Ja, dat weet ik eigenlijk wel, maar het gaat hier om exclusieve uitgaves die zijn uitgegeven met een extra pagina, vandaar dat ik het toch wel belangrijk vond...
Hopelijk heb ik nu niet voor niets al dat werk gedaan... ;(
Geplaatst op 04/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 04/11/2009
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door T.I.A
Over goedkeuring gesproken, dit is toch telkens dezelfde cover?
Normaal gezien als de cover niet verandert worden er geen andere uitgaves toegelaten.

Ik wacht op goedkeuring of opmerkingen van mede mods. :)

De cover mag gerust dezelfde zijn, als de inhoud maar verschilt en dit duidelijk in de opmerkingen staat...
Geplaatst op 04/11/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Zal voor morgen zijn, eerst werken (laat-nacht) :D
Maar wees gerust ze staan nog in de wachtlijst ;)
Geplaatst op 04/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/11/2009
Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door mannetje en mannetje
Bestaat er wel of geen uitgave van Beauregard voor het B-Gevaar?

Ik hoop dat degene die dat heeft ingevoerd op deze pagina dat zou kunnen bevestigen...?

Als ik me niet vergis heb ik die ingevoerd.
Dat zijn inderdaad 2 uitgave die ik zelf in bezit heb; dus dat klopt wel.
Hopelijk komt het ooit volledig in orde met Meccano :D
Geplaatst op 04/11/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 04/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Het is al een stuk beter nu! :D
Zal t van de week eens doorspitten om te kijken wat er nog moet worden toegevoegd...
Geplaatst op 07/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 07/11/2009