Wie kent The Walking Dead?

Avatar mi-jah
1743
Hier al mensen die de reeks The Walking Dead al kennen?
Schijnt een aanrader van formaat te zijn, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 21/11/2009
Ik persoonlijk vind het een goede serie, ze is nog niet afgerond en ik moet toegeven dat ik nog maar de eerste TBP gelezen heb.

zeker een aanrader.
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 21/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Is dat deze?
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_87173.jpg
Want die staat wel op mijn verlanglijstje! ;)
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 21/11/2009
yep, als je de films van Romero, goed vind is dit zeker aan jouw besteed.

Het is al een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb, echter het is zeker een serie die ik later wil oppakken.

Echter zoals jij het in je footer zet, t'kost me een bak tijd om alles te lezen wat ik wil lezen. Dus moet je keuzes maken.
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 21/11/2009
Avatar Gently
636
Komend jaar overigens een Nederlandse uitgave van TWD. Silvester gaat dit uitgeven en de uitgaves zullen gelijk zijn aan de versies die Delcourt uitgeeft in Frankrijk - net als Bone een gevalletje goed samenwerking waardoor de kosten lager zijn.
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 21/11/2009
Avatar Rutger
763
Ik vind The walking dead echt een enorme aanrader. Mooie verhaallijnen en tekeningen die de lezer echt betrokken houdt bij wat er zich allemaal afspeelt. Een ander pluspunt is toch wel (zonder al te veel weg te geven), dat de serie geen moeite heeft om 'hoofdpersonen' uit de verhaallijn te schrijven (lees: overspoeld worden door hordes zombies is niet goed voor de algehele gezondheid). Dat geeft de serie net even een vleugje 'realisme'. Dit in tegenstelling tot veel andere series waarbij de hoofpersoon de ene miraculeuze houdini act na de andere wonderbaarlijke ontsnapping weet te bewerkstelligen en zich zo door het verhaal worstelt..

Klopt dat Silvester ze volgend jaar gaat uitbrengen maar als engels geen probleem is kan ik iedereen aanraden de engelstalige integrale delen aan te schaffen. Hiervan zijn er nu vier van verschenen en deel vijf komt er snel aan (let op...deel 2 is wat lastig te krijgen maar met een beetje speuren kom je hier ook wel aan).

Ik heb deze bij Book Depository besteld en dat scheelt toch snel wel een behoorlijke smak geld in vergelijking met Silvester prijzen. Bovendien doet de originele uitvoering volgens mij echt niet onder voor de (komende) Silvester uitgaven...

Om een lang verhaal kort te maken... aanschaffen die hap!
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 23/11/2009
Avatar jodo60
1
idd zeker een aanrader op het comics gebied, heb tot nu toe de eerste 5 TPB's en verslind ze als een zombie die van een vers hersenpannetje smult.
Wat zeer sterk is aan deze reeks is niet enkel de zombie dreiging die constant is maar de interactie tussen de overlevenden.
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
jodo60
Geplaatst op 23/11/2009
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door jodo60
...en verslind ze als een zombie die van een vers hersenpannetje smult.

:D :D :D
Geplaatst op 24/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 24/11/2009
zeker één van de beste reeksen die ik aan het lezen ben, heb juist TBP 12 uit en kan niet wachten tot de volgende weer uitkomt...
Geplaatst op 20/08/2010 Citeren
Avatar
Elmoronico
Geplaatst op 20/08/2010
Avatar shale
18
Een zeer goede reeks. Laat je niet afschrikken door het zombie thema, het is geen domme horror. Er is een serieuze verhaallijn en de personages hebben realistische karakters.
(Als je een mobiel apparaat van Apple hebt kan je op comixology.com het eerste deel gratis lezen als voorproefje.)
Geplaatst op 21/08/2010 Citeren
Avatar
shale
Geplaatst op 21/08/2010
Avatar iebeltje
123
Ik heb net deel 1 gelezen, kon het boek niet neerleggen voordat ik het uit had.

Echt een geweldige aanrader.

Vergis je echter niet, het gaat dan wel over zombies, maar het is veeleer een psychologische thriller dan een echt horror/zombie/slasher story.

In elk geval: kopen en lezen, dit is echt verslavend.
Geplaatst op 25/09/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 25/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Binnenkort komt de serie op de buis (US), maar hier kan je de trailer al zien... ziet er echt bangelijk uit! 8o
Geplaatst op 25/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/09/2010
Avatar mi-jah
1743
Even een updateje: Ik ben inmiddels ook verslaafd! ;)
En zit ook met smart op de tv reeks te wachten... Ik hoorde dat er in eerste instantie 6 afleveringen zullen komen. Hopelijk zijn ze goed en slaan ze aan, zodat er meer volgen...
Geplaatst op 26/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/09/2010
Trouwens: meestal staat fan-made voor prutswerk, maar deze begingeneriek van The Walking Dead zou je zo kunnen uitzenden:
http://vimeo.com/15266890
Geplaatst op 26/09/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 26/09/2010
Avatar mi-jah
1743
Zoooo, die is inderdaad erg goed!
Zou gaaf zijn als ie als eerbetoon n keer gebruikt zou worden in de serie...
En ook de Eels gekozen voor de muziek, duidelijk iemand met smaak!
Geplaatst op 29/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 29/09/2010
wow, als de echte versie ook zo netjes wordt, is het feest!
Geplaatst op 03/10/2010 Citeren
Avatar
Elmoronico
Geplaatst op 03/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6895
Nog even dit item oprakelen...
Ik heb net "The Walking Dead - Compendium 1" uit: pure verslaving! Schitterend boek van meer dan 1000 (!) bladzijden met soms voorspelbare wendingen, maar toch steeds weer boeiend! Ik heb menig uurtje lezen achter de rug waarbij ik telkens de tijd uit het oog verloor. Wie het boek nog niet heeft en twijfelt over de aankoop: DOEN! Zeker voor wie Engels geen bezwaar is, moet niet te lang nadenken: het is de iets meer dan €27 meer dan waard, maar ook de Nederlandstalige versie (HC, met telkens 6 issues) is zeker z'n geld waard!
Geplaatst op 03/11/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/11/2011