Dark Horse

Crew
Avatar woelfie
4090
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen Dark Horse Books en Dark Horse Comics ?
Ik zou verwachten dat "comics" enkel slaat op de losse deeltjes en "books" op het verzamelde werk, maar er staan nogal wat integrale uitgaven bij DH comics.

Overigens staat in de TP's 'Dark Horse Books (r)', maar in de colofon '(c) Dark Horse Comics, Inc.'.
En er is geen specifiatie voor de manga waar toch ook 'Dark Horse Manga (r)' op gedrukt staat (en ook weer '(c) Dark Horse Comics, Inc.' in de colofon).
't is uiteidelijk toch allemaal dezelfde uitgeverij.
Geplaatst op 30/11/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
Avatar Veter
7832
Dark Horse Books en Dark Horse Manga zijn imprints van Dark Horse Comics, net zoals bv Vertigo een imprint is van DC Comics. Ook daar vind je in de colofon een verwijzing naar de moedermaatschappij (DC Comics dus).
Imprints beschouwen we als aparte uitgeverijen en het is dan ook de bedoeling de albums onder de juiste uitgeverij onder te brengen in onze database.
Waarom wat waar wordt uitgegeven weet ik ook niet. De wondere wegen van het uitgeverswereldje zijn mij niet echt duidelijk. (Of misschien eentje: winst maken? :D )
Geplaatst op 30/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
Avatar woelfie
4090
Dat dacht ik dus ook al... te laat.
Dat heeft namelijk als gevolg dat er een hele opkuis zou moeten gebeuren in het Dark Horse wereldje, want een aantal DH Books staan nu onder DH Comics en omgekeerd. De meeste (edoch niet alle) zijn vermoedelijk van mijn hand (schande over mij). Ik zal dit ten gepasten tijde rechtzetten na nog een alles gescreend te hebben.
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 01/12/2009