DC Vertigo

Ik heb een vraag over DC en de imprints ervan.

DC publiceert onder de eigen naam superhelden als batman, superman, the flash, etc. Daarnaast zijn er imprints, Vertigo, Wildstorm, en wellicht nog enkele.

Als je comics van deze imprints invoert op de site, worden ze echter als aparte uitgeverijen beschouwd. Zou het niet logischer zijn om er DC (Vertigo) en DC (Wildstorm) van te maken?
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Imprint word apart beschouwd ;)
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/01/2010
En is bijvoorbeeld A suivre/Wordt vervolgd dan geen imprint van Casterman?
Dan moet je die ook als aparte uitgeverij beschouwen.
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Dat is een collectie.
Imprints kun je, denk ik, beschouwen als aparte uitgeverijen, maar voor een deel nog onder de vleugels van de moedermaatschappij.
In het Engels is het minder gebruikelijk (en wordt daar meestal een 'line' genoemd), maar Vertigo bv heeft ook collecties (Vérité, V2K, Crime... )
Het is soms niet allemaal even duidelijk, zeker omdat in de Engelse databanken dit meestal allemaal door elkaar gegooid wordt. :(
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/01/2010
Origineel geplaatst door Veter
Vertigo bv heeft ook collecties (Vérité, V2K, Crime... )
:(


Daar kan ik niks tegen inbrengen... OK, ik ben overtuigd. Bedankt voor de uitleg.
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Dat is een collectie.
Imprints kun je, denk ik, beschouwen als aparte uitgeverijen, maar voor een deel nog onder de vleugels van de moedermaatschappij.
In het Engels is het minder gebruikelijk (en wordt daar meestal een 'line' genoemd), maar Vertigo bv heeft ook collecties (Vérité, V2K, Crime... )
Het is soms niet allemaal even duidelijk, zeker omdat in de Engelse databanken dit meestal allemaal door elkaar gegooid wordt. :(


US databanken houden totaal geen rekening met collecties... ook bijna of geheel niet met Imprints.
De ene zet het in een "reeks" de andere maakt van elk album een aparte reeks (zie Marvel Masterworks), het is dikwijls moeilijk uit te maken wat naar onze norm mag beschouwt worden als een collectie.
Geplaatst op 31/01/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/01/2010