Filmtopic

Gisteren een leuke film gezien. Deze Man from Earth is een film die zich afspeelt in de woonkamer van een professor die weggaat en zijn collega's uitnodigd voor een laatste drink. daar vertelt hij hen een verhaal dat je 1.5 uur bezig houdt. Een aanrader als je openstaat voor een goed verhaal, zonder dat er aktie, moord of veel drama aan te pas komt.

[spoiler]Ik meld dit omdat in de Pijl van Nemrod, het ook over lang levende mensen gaat, die eerder uit de oudheid stammen. :D
Geplaatst op 18/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 18/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Ik heb die film een paar jaar geleden ook gezien en was zeer aangenaam verrast. De film is duidelijk met zeer beperkte middelen gemaakt, maar weet daar wel het maximum uit te halen. Al meen ik me te herinneren dat de film minstens even goed was geweest zonder de laatste plotwending.
Geplaatst op 18/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Ik heb de naam van dit onderwerp trouwens aangepast, zo kunnen we het ook over andere films hebben.

Ikke gisteren de 2007 docu No End in Sight gezien, over wat er allemaal mis is gelopen in de aanpak van de Irak oorlog. Boeiend. En straf hoe erg er geknoeid kan worden met zo'n belangrijke dingen.

Maandag, tenslotte, Green Zone gezien, toevallig ook over Irak, en het ging eigenlijk regelmatig over de zelfde onderwerpen, maar het is dan geen docu, maar een actiethriller van Paul Greengrass, de getalenteerde regisseur die van de Bourne reeks één van de beste actie reeksen ooit maakte. En ook met Matt Damon. Niet hun beste werk, maar bijzonder onderhoudend en spannend. Vakwerk!
Geplaatst op 18/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2010
Daar heb je helemaal gelijk in... die was echt niet nodig en een beetje 'over the top' maar het was wel een heel leuk tijdverdrijf en dat zie je niet meer zo dikwijls in zo een simplistische setup.
Geplaatst op 18/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 18/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Gisteren gezien: Hot Tub Time Machine
Typische hollywood comedy. Enkele leuke ideeën en enkele leuke grappen, maar er zat veel meer in. Toch best ontspannend, natuurlijk. En John Cusack is een acteur die ik wel graag bezig zie, don't ask me why.
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2010
Origineel geplaatst door Surya
John Cusack is een acteur die ik wel graag bezig zie, don't ask me why.


Omdat het gezicht van John Cusack zo eenvoudig is als het gezicht van Kuifje, en omdat we daarom ons gemakkelijk met hem kunnen identificeren?
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 19/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Of omdat hij er altijd uit ziet als een heel gewoon persoon, inclusief alle gebreken.
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2010
Origineel geplaatst door Surya
Of omdat hij er altijd uit ziet als een heel gewoon persoon, inclusief alle gebreken.


Voila, hij ziet er altijd zo gewoon uit, zelfs in Con Air.
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 19/06/2010
Avatar voske44
364
Origineel geplaatst door Surya
Gisteren gezien: Hot Tub Time Machine
Typische hollywood comedy. Enkele leuke ideeën en enkele leuke grappen, maar er zat veel meer in. Toch best ontspannend, natuurlijk. En John Cusack is een acteur die ik wel graag bezig zie, don't ask me why.


hot tub time machine was best grappig maar dan vond ik de super komedie van vorig jaar genaamd the hangover toch wel stukken beter,
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 19/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Surya
Of omdat hij er altijd uit ziet als een heel gewoon persoon, inclusief alle gebreken.


Voila, hij ziet er altijd zo gewoon uit, zelfs in Con Air.


... wat voor de rest een bijzonder flauwe film is. Nic Cage is... niet mijn favoriet, om het zacht uit te drukken.

Origineel geplaatst door voske44
Origineel geplaatst door Surya
Gisteren gezien: Hot Tub Time Machine
Typische hollywood comedy. Enkele leuke ideeën en enkele leuke grappen, maar er zat veel meer in. Toch best ontspannend, natuurlijk. En John Cusack is een acteur die ik wel graag bezig zie, don't ask me why.


hot tub time machine was best grappig maar dan vond ik de super komedie van vorig jaar genaamd the hangover toch wel stukken beter,


Ik vond de ene niet beter of slechter dan de andere. Amusante films die je vergeten bent van zodra de aftiteling begint.
Geplaatst op 19/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2010
Speed racer gezien, het voor velen onbekende werk van de Wachowski broertjes. Als je kan genieten van veel visuele trucjes en over the top cinema in een snoepachtige kleuren wereld, met toch goede acteerprestaties voor deze setting, dan is dit zeker je ding.

Oh ja het is meer dan super voorspelbaar en gebaseerd op een anime reeks uit 1994 als ik het niet mis heb.
Geplaatst op 20/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Veel te veel flashy kleurtjes, plot dat geen seconde kan boeien, actiescenes die veeeel te lang duren. Neen, ik vond 'm maar niks :)
Geplaatst op 20/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/06/2010
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Speed racer gezien, het voor velen onbekende werk van de Wachowski broertjes. Als je kan genieten van veel visuele trucjes en over the top cinema in een snoepachtige kleuren wereld, met toch goede acteerprestaties voor deze setting, dan is dit zeker je ding.

Oh ja het is meer dan super voorspelbaar en gebaseerd op een anime reeks uit 1994 als ik het niet mis heb.


Ik denk dat speed racer zelfs uit de late jaren 60 stamt. 't is een beetje de Japanse Michel Vaillant zeker. Komt er veel 'Vroaaar' in?
Geplaatst op 20/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/06/2010
Heel veel Vrooooaar, maar als het er op aankomt zie je eigenlijk bijna niets van de eindrace... dan visuele trukjes... en dat is een beetje een sisser.

Ben blij dat ik hem gezien heb, zal hem niet zo vlug meer bovenhalen. Is misschien meer voor een jeugdig publiek.
Geplaatst op 20/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/06/2010
Avatar spock
3030
Ik ben zwaar fan van John Cusack, en dan vooral van zijn rollen in (ahum, zo heet dat dan) romantische komedies, met als hoogtepunt High Fidelity.

Zelf zag ik van't weekend Guy Ritchies Sherlock Holmes. Alhoewel ik geen fan ben van Ritchies films (bweurk) wou ik deze film zeker zien, en ja, hij is op zijn minst heel onderhoudend. Wel iets te lang, maar alla. Robert Downey Jr. was weer in goede doen.
Geplaatst op 21/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
The Last Station: degelijk portret van de laatste periode van Leo Tolstoy's leven. Soms ontspannend, soms zwaar drama, nooit overdone, maar uiteindelijk niet meer dan gewoon degelijk.
Geplaatst op 21/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/06/2010
Origineel geplaatst door spock
Ik ben zwaar fan van John Cusack, en dan vooral van zijn rollen in (ahum, zo heet dat dan) romantische komedies, met als hoogtepunt High Fidelity.

Zelf zag ik van't weekend Guy Ritchies Sherlock Holmes. Alhoewel ik geen fan ben van Ritchies films (bweurk) wou ik deze film zeker zien, en ja, hij is op zijn minst heel onderhoudend. Wel iets te lang, maar alla. Robert Downey Jr. was weer in goede doen.


Deze sherlock is zeker iets voor Robert Downey. De film is leuk en heeft ook nog een redelijk verhaal... .

Dit weekend ook nog Summer Wars gezien. Een Anime geschreven door Satoko Okudera, enigzins apart maar leuk voer voor tieners.
Geplaatst op 21/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 21/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Nic Cage is... niet mijn favoriet, om het zacht uit te drukken.

Ik stoor me altijd mateloos aan deze figuur!
Afschuwelijk acteur die altijd lijkt te denken dat ie de reïncarnatie van Elvis is...
Geen idee wat sommige mensen in die gast zien. ?(

John Cusack is idd wél n goeie.
Verder heb ik ook n zwak voor Kevin Spacey, Samuel L. Jackson, William H. Macy, Steve Buscemi, Brad Pitt, Edward Norton, Johnny Depp, Woody Harrelson, Bill Murray, Anthony Hopkins, Harvey Keitel, Tom Hanks...
...en nu sla ik er nog een hele hoop over waar ik nu zo snel niet op kom... Vul maar aan naar believen!

Tot slot hebben Tom Cruise en Bruce Willis naast n hoop prulwerk toch ook laten zien dat ze wel degelijk tot acteren in staat zijn.
Geplaatst op 21/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 21/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Al Pachino blijf ik toch één van m'n favorieten vinden hoor :)

Andere acteurs die ik liever niet zie
- Adam Sandler
- Will Farrell (man, wat is die kerel VERVELEND!)
- Ben Stiller

Qua actrices zijn er ook een paar die ik niet kan zien.
- Rene Zelweger
- Penélope Cruz als ze in 't Engels moet acteren
- Salma Hayek
Geplaatst op 21/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/06/2010
Avatar spock
3030
Al Pachino vind ik niet zo speciaal, hij speelt maar twee verschillende rollen, vind ik, maar hij doet dat wel goed.

Favorieten van mij :
Robert DeNiro
Clint Eastwood
Harvey Keitel
Leonardo DiCaprio (ook al had hij dan in het begin zijn reputatie tegen, nu vind dat nu een klasse acteur !).
Er zijn er nog,
John Cusack bijvoorbeeld. 8)
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door spock
Al Pachino vind ik niet zo speciaal, hij speelt maar twee verschillende rollen, vind ik, maar hij doet dat wel goed.

True, which is why I like him so much :D

Origineel geplaatst door spock
Robert DeNiro
Clint Eastwood

En deze spelen meer dan 2 verschillende rollen?

Origineel geplaatst door spock
Leonardo DiCaprio (ook al had hij dan in het begin zijn reputatie tegen, nu vind dat nu een klasse acteur !).

That very true! Kiest ook bijna altijd films uit die echt de moeite zijn, geen flauwe tussendoortjes!
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
DeNiro wel, Eastwood vind ik gewoon ongelofelijk cool. :D
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door spock
Eastwood vind ik gewoon ongelofelijk cool. :D

You punk!
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
There are two kinds of people in the world, my friend. Those who dig Clint Eastwood movies... and dweebs. :D (Hitman, G. Ennis)

En ja, favoriete acteurs, het is iets subjectiefs.
Subjectief : paccino is geen favoriet van mij,
ook subjectief : de andere uit mijn lijst zijn dat wel, ook al spelen sommigen dan ook maar twee rollen (you punk). ;)
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
How about toptalent Keanu Reeves? :P
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
Hmpf. I like the Matrix, maar Keanu heeft daar niet veel mee te maken, zal ik maar zeggen. :D
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Ik vind 'm altijd uistekend als hij emotieloze robotten moet spelen :D
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
DeNiro is ook alleen maar goed in de 'hardere' rollen hé. Al eens geprobeerd om Meet the parents/Fockers uit te kijken?
En die draak van een 'komedie' We're no angels, ook al is die met Sean Penn, nochtans een klasbak.

Als je dat vergelijkt met zijn 'Are you talking to me'? Dat was weergaloos.
Dan is Al pacino eigenlijk nog veelzijdiger :D
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Ik vind 'm altijd uistekend als hij emotieloze robotten moet spelen :D


ha ! Emotieloze robotten, daar zou Steven Seagal ook in uitblinken.
De geoliede vechtmachine, met zijn blik van 'hey, that's me acting !' :

http://membres.multimania.fr/zoidweb/culture/seagal.GIF
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
DeNiro is ook alleen maar goed in de 'hardere' rollen hé. Al eens geprobeerd om Meet the parents/Fockers uit te kijken?
En die draak van een 'komedie' We're no angels, ook al is die met Sean Penn, nochtans een klasbak.

Als je dat vergelijkt met zijn 'Are you talking to me'? Dat was weergaloos.
Dan is Al pacino eigenlijk nog veelzijdiger :D


Zoals ik al zei: het is subjectief. Voor mij is DeNiro de betere acteur, zelfs al speelt ie af en toe in mindere films (volgens de alwetende recensenten :D ).
Maar als het volk dat graag ziet... :P
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Origineel geplaatst door spock

ha ! Emotieloze robotten, daar zou Steven Seagal ook in uitblinken.
De geoliede vechtmachine, met zijn blik van 'hey, that's me acting !' :



Well, he's just a cook... ;)
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Ik vind 'm altijd uistekend als hij emotieloze robotten moet spelen :D

Hahahaha! Goeie! (y)
Tot nu toe idd goeie aanvullingen op mn eerdere lijstje!

Met actrices vind ik dat moeilijker...
Waarschijnlijk omdat ik ze snel accepteer als ze ook gewoon mooi lopen te wezen...http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_schamen.gif

Wie hebben me al wel geïmponeerd:
-Susan Sarandon
-Cate Blanchet
-Julianne Moore

Veel verder kom ik niet uit t blote hoofd.

edit: hoe kon ik Jennifer Connely nu vergeten!
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 23/06/2010
Origineel geplaatst door Surya
Ik vind 'm altijd uistekend als hij emotieloze robotten moet spelen :D


Misschien iets voor een remake van Forbidden Planet!

Hier is een foto van Keanu zie:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4c/Robbie_Forbidden_Planet.jpg
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
DeNiro is ook alleen maar goed in de 'hardere' rollen hé. Al eens geprobeerd om Meet the parents/Fockers uit te kijken?

De Niro is daar best goed in. Jammer dat de films nergens op trekken. Gebeurt trouwens wel vaker. Robin Williams is een fantastisch acteur (One Hour Photo of Insomnia - ook met een uitstekende Al Pachino trouwens - al gezien?), alleen speelt hij zo vaak in complete draken van films. Zonde, zonde!

Vrouwen?
Die die jij op noemt. Kate Winslet is zeker niet te onderschatten, Ellen Page vond ik een openbaring en heeft sinds dien reeds meermaals bevestigd, Drew Barrymore is best leuk, omdat ze zo spontaan en naturel overkomt en Meryl Streep is een klasse op zich. Laura Linney is zeer goed, Tilda Swinton kan er ook wat van en Sarah Polley heeft niet voor niets bekendheid als een goede actrice.

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Hier is een foto van Keanu zie:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4c/Robbie_Forbidden_Planet.jpg

Een Oscar voor de makeup zullen ze niet krijgen, ze hebben er gewoon geen opgedaan :P
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
Zoek niet verder ! Breek het hoofd er niet meer over !

http://i154.photobucket.com/albums/s272/lanceJOregon/movies/hannie_caulder_online.jpg

:P :D

Princess Leia ? (1977) Who is PLeia ?
This is RW in 1966

http://sbillinghurst.files.wordpress.com/2009/10/big-voyage-fantastique-1966-10-g.jpg

Straks een Red Sonja Film ?
Hopelijk hebben ze goed naar RW gekeken, en maken ze eens een Shanna the She-Devil film :

http://notrecinema.org/images/films/14000/14746__raquel_welch.jpeg

8) :D

ok, genoeg gezeverd. :P
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Robin Williams is een fantastisch acteur (... Insomnia - ook met een uitstekende Al Pachino trouwens - al gezien?)

Het origineel is veeeeeeeeeele malen beter!!!
Hierbij vergeleken is de remake echt n flauw aftreksel...
Komt nog bij dat de soundtrack van het origineel is gemaakt door Geir Jenssen (=BIOSPHERE), zo'n beetje mijn grootste muzikale held!

Origineel geplaatst door Surya
Vrouwen?
Die die jij op noemt. Kate Winslet is zeker niet te onderschatten, Ellen Page vond ik een openbaring en heeft sinds dien reeds meermaals bevestigd, Drew Barrymore is best leuk, omdat ze zo spontaan en naturel overkomt en Meryl Streep is een klasse op zich. Laura Linney is zeer goed, Tilda Swinton kan er ook wat van en Sarah Polley heeft niet voor niets bekendheid als een goede actrice.

Die laatste twee ken ik (denk ik) nog niet, eens gaan proberen...
Van Meryl Streep heb ik nog geen film kunnen uitzien!
Op één of andere manier staat ze me zoooo tegen dat ik altijd voortijds afhaak...
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door mi-jah
Van Meryl Streep heb ik nog geen film kunnen uitzien!

8o

Doubt, A Prairie Home Companion, The Hours, Adaptation., Out of Africa, Kramer vs. Kramer, The Deer Hunter nog niet gezien???
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door mi-jah
Van Meryl Streep heb ik nog geen film kunnen uitzien!

8o

Doubt, A Prairie Home Companion, The Hours, Adaptation., Out of Africa, Kramer vs. Kramer, The Deer Hunter nog niet gezien???

Ha toch ja, The Deerhunter wel!
Die was goed ja. :]
Out of Africa wel aan begonnen, maar weer afgezet.
Al die andere niet, vaak dus overgeslagen vanwege Streep...
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 23/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Zelfs Adaptation? Da's dus wel een Spike Jonze film geschreven door Charlie Kaufman he :))
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Nope, maar ik zal me er eens in verdiepen. ;)

Films vind ik leuk, maar het zal nooit zo'n grote passie worden als muziek.
Ook niet als strips. :)

edit:
Ai, net ff gecheckt, maar ik wordt alvast niet enthousiast van de cast: Streep én Cage... ;(
Dan moet ie wel heeeeeel erg goed zijn, wil ik die trekken...
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar Waldorf
480
The Hours is een straffe film. Vind ik.
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 23/06/2010
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door spock
Clint Eastwood

En deze spelen meer dan 2 verschillende rollen?


Sergio Leone heeft ooit over Clint Eastwood het volgende gezegd: "Clint heeft twee gezichtsuitdrukkingen: eentje met cowboyhoed en eentje zonder". :))
Geplaatst op 23/06/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 23/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door spock
Clint Eastwood

En deze spelen meer dan 2 verschillende rollen?


Sergio Leone heeft ooit over Clint Eastwood het volgende gezegd: "Clint heeft twee gezichtsuitdrukkingen: eentje met cowboyhoed en eentje zonder". :))


Maar wel twee keer 'the ultimate cool'. :D
Daar kunnen de jonkies die zich vandaag cool voelen, de gangsta rappas incluis, nog iets van leren. 8) :P
Geplaatst op 24/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/06/2010
Avatar spock
3030
Edge of Darkness : goeie, trage (I like that) conspiracy thriller met Mel Gibson. Ja, ik vond ‘m geslaagd. Ook al moet je er bij conspiracy thrillers ook altijd de soms wat ver gezochte verhaal elementen bij nemen.
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Ik vond 'm best OK.

Ikke gezien
- 't Einde van 't laatste seizoen Battlestar Galactica: niet het best mogelijke einde, maar niet slecht. Overall een uitstekende reeks.
- The Yes Men Fix the World: docu over the Yes Men die alweer tonen wat ze kunnen en duidelijk veel ballen aan hun lijf hebben. These guys have some nerves! Leuk en interessant
- Californication S3E1: meer van 't zelfde = I love it :D
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
Was dat op DVD, Californication ?
Ik zit te wachten op seizoen 3, met ongeduld. :D
(net zoals op het laatste seizoen van The Shield, en nog enkele reeksen).
(ok, missch moeten we maar een tv reeksen topic opstarten ook ;) ).
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door spock
Was dat op DVD, Californication ?

Neen, ik moet zelfs S2 nog kopen, da's voor mijn volgende trip naar de UK (heb daar ooit BSG seizoenen 1 tem 4 gekocht voor £35 8o )
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
- 't Einde van 't laatste seizoen Battlestar Galactica: niet het best mogelijke einde, maar niet slecht. Overall een uitstekende reeks.

Heb nu de eerste mini-serie en t eerste seizoen gezien, erg goed!
Ben benieuwd naar de rest.
Hoe zijn de andere uitstapjes naast de gewone seizoenen?
En welke volgorde zit er in qua kijken?

Origineel geplaatst door spock
Californication.
Ik zit te wachten op seizoen 3

Seizoen 1 beviel goed, was in NL op Comedy Central, waar ze al meer goede series hebben uitgezonden.

Dexter anyone?
Echt verbazingwekkend goed, vond ik!
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Surya
13239
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door Surya
- 't Einde van 't laatste seizoen Battlestar Galactica: niet het best mogelijke einde, maar niet slecht. Overall een uitstekende reeks.

Heb nu de eerste mini-serie en t eerste seizoen gezien, erg goed!
Ben benieuwd naar de rest.
Hoe zijn de andere uitstapjes naast de gewone seizoenen?
En welke volgorde zit er in qua kijken?

Razor is uitgezonden voor 't begin van Seizoen 4. In mijn DVD box situeert het hem daar dan ook. Uiteindelijk is het gewoon een doorlopende serie waar in Razor een flashback episode is. De miniserie is eigenlijk gewoon een zeer kloeke pilot. Ik zie 't in elk geval als één groot geheel.

Van Caprica heb ik enkel de Pilot gezien, en die vond ik OK maar niet bijzonder. Wel een leuke cliffhanger op 't einde.

Origineel geplaatst door mi-jah
Dexter anyone?
Echt verbazingwekkend goed, vond ik!

Enkel de eerste aflevering gezien, en die vond ik niet bijzonder. Ik probeer niet teveel series te volgen, want ik zie liever film, dus momenteel beperk ik me tot Californication S3. Daarna vermoeddelijk Flash Forward verder bekijken.
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door Surya
- 't Einde van 't laatste seizoen Battlestar Galactica: niet het best mogelijke einde, maar niet slecht. Overall een uitstekende reeks.

Heb nu de eerste mini-serie en t eerste seizoen gezien, erg goed!
Ben benieuwd naar de rest.
Hoe zijn de andere uitstapjes naast de gewone seizoenen?
En welke volgorde zit er in qua kijken?

Razor is uitgezonden voor 't begin van Seizoen 4. In mijn DVD box situeert het hem daar dan ook. Uiteindelijk is het gewoon een doorlopende serie waar in Razor een flashback episode is. De miniserie is eigenlijk gewoon een zeer kloeke pilot. Ik zie 't in elk geval als één groot geheel.

Van Caprica heb ik enkel de Pilot gezien, en die vond ik OK maar niet bijzonder. Wel een leuke cliffhanger op 't einde.

Ah, thanks!
Ik ga daar de komende tijd wel van genieten! (y)

Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door mi-jah
Dexter anyone?
Echt verbazingwekkend goed, vond ik!

Enkel de eerste aflevering gezien, en die vond ik niet bijzonder. Ik probeer niet teveel series te volgen, want ik zie liever film, dus momenteel beperk ik me tot Californication S3. Daarna vermoeddelijk Flash Forward verder bekijken.

Dexter is wel een serie die je langzaam bij de keel grijpt...
Even doorbijten loont de moeite! ;)
Zelf ben ik nu meer series aan t kijken, zit veel goed spul tussen de laatste jaren...
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar Kurt
132
Jongens, Clint is cool, maar de king of cool is toch wel zeker Steve McQueen. Le Mans, The great Escape, Bullit, The magnificent Seven, ...

En what about Mel Gibson in The Patriot en Braveheart (mijn topfilm).
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Kurt
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
Mi-jah, Surya, anderen :D :

Alhoewel Razor zich midden in seizoen twee afspeelt (in de BSG tijdslijn), kijk je'r best maar naar na Seizoen 3, wegens de spoilers. Razor is ook gemaakt/uitgezonden tijdens/na seizoen 3, dus ze moesten zich van spoilers niet veel aantrekken.

Het einde van BSG vond ik zeer goed, behalve dan de laatste anderhalve minuut of zo.

Na BSG seizoen 4 is er nog de film BSG The Plan wat eigenlijk meer een veredelde clipshow is, maar het was toch leuk om het nog eens te zien allemaal, en de aanvallen op Caprica door de Cylons in The Plan komen toch beter uit de verf dan die in de oorspronkelijke mini.

De pilot van Caprica heb ik ook gehuurd, en eigenlijk waren al mijn vragen al beantwoord na die Pilot (alhoewel ik nu alweer alles vergeten ben). Dus Caprica ga ik me niet kopen, maar als ik de kans krijg (en dat zal wel) ga ik de reeks wel huren. 8)

Daarnaast zijn er nog webisodes en korte tv episodes van The Razor (die staan als extra op de dvd) en nog enkele andere ook (zie uw link/lijst) die in Amerika wel op de dvd 4.1 staan, maar aangezien seizoen 4 bij ons gelukkig als 1 deel is uitgekomen, zijn die er bij ons van tussen gevallen.
We missen niks, volgens mij, die korte episodes van The Razor zaten bijna volledig in de film zelve. Het was meer een marketing truc.

BSG 1979 en 1980 dat is jeugdsentiment, maar ik ga me dat niet kopen (1979 is op dvd uit, 1980 (op aarde) niet). 1979 heb ik een jaar of tien geleden nog eens volledig bekeken op BBC. Echt jeugdsentiment. :D
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door spock
Was dat op DVD, Californication ?

Neen, ik moet zelfs S2 nog kopen, da's voor mijn volgende trip naar de UK (heb daar ooit BSG seizoenen 1 tem 4 gekocht voor £35 8o )


Ja, ik weet 't. Een vriend van me brengt ook altijd vanalles mee uit de UK (niet voor mij, jammer genoeg, maar begrijpelijk, hij moet voor zichzelf al genoeg meezeulen).
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
heb juist de serie Stargate Universe uitgekeken. Allee tot de laatste aflevering die ze tot nu toe uitgezonden hebben. Niet mis, wilt een beetje BG imiteren, maar doet dat met zijn eigen inbreng.

BG is volgens mij de beste SF reeks van de laatste 10 jaar.
JE geld meer dan waard.

Aan californication moet ik nog beginnen. Heb het eerste seizoen voor 15€ gekocht onlangs.
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
Van Stargate Universe heb ik nog niks gezien, maar ik zit er wel op te wachten, ook al hoorde ik dan dat de reeks wat traag op gang komt.

Kwa tv reeksen bezit ik, in willekeurige volgorde :
- BSG
- Star Trek TNG
- X-Files
- Stargate SG1
- de twee Dune minireeksen (en nu zijn ze dus weer aan een bioscoopfilm bezig).

De rest huur ik. 8)

De films die ik bezit zijn ofwel ook SciFi/fantasy&avontuur, ofwel films die ik beschouw als BIG-FUN-films.

Dit geheel terzijde. :D
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
ps : de episode 'Barbarella' van BSG heb ik blijkbaar gemist... ;(

8)

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/barbarella_bsg_206.jpg
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar mi-jah
1743
Origineel geplaatst door spock
Mi-jah, Surya, anderen :D :

Alhoewel Razor zich midden in seizoen twee afspeelt (in de BSG tijdslijn), kijk je'r best maar naar na Seizoen 3, wegens de spoilers. Razor is ook gemaakt/uitgezonden tijdens/na seizoen 3, dus ze moesten zich van spoilers niet veel aantrekken.

Het einde van BSG vond ik zeer goed, behalve dan de laatste anderhalve minuut of zo.

Na BSG seizoen 4 is er nog de film BSG The Plan wat eigenlijk meer een veredelde clipshow is, maar het was toch leuk om het nog eens te zien allemaal, en de aanvallen op Caprica door de Cylons in The Plan komen toch beter uit de verf dan die in de oorspronkelijke mini.

De pilot van Caprica heb ik ook gehuurd, en eigenlijk waren al mijn vragen al beantwoord na die Pilot (alhoewel ik nu alweer alles vergeten ben). Dus Caprica ga ik me niet kopen, maar als ik de kans krijg (en dat zal wel) ga ik de reeks wel huren. 8)

Daarnaast zijn er nog webisodes en korte tv episodes van The Razor (die staan als extra op de dvd) en nog enkele andere ook (zie uw link/lijst) die in Amerika wel op de dvd 4.1 staan, maar aangezien seizoen 4 bij ons gelukkig als 1 deel is uitgekomen, zijn die er bij ons van tussen gevallen.
We missen niks, volgens mij, die korte episodes van The Razor zaten bijna volledig in de film zelve. Het was meer een marketing truc.

BSG 1979 en 1980 dat is jeugdsentiment, maar ik ga me dat niet kopen (1979 is op dvd uit, 1980 (op aarde) niet). 1979 heb ik een jaar of tien geleden nog eens volledig bekeken op BBC. Echt jeugdsentiment. :D

Dank voor de info, spock! (y)
Kan ik mee vooruit. :)
Ik heb na de miniserie (pilot) ook de oude 1979 beginafleveringen gekeken om even te vergelijken, en het zit toch behoorlijk hetzelfde in elkaar, qua grote lijnen dan. Leuk om eens te doen.
Toen ik nog n manneke was, zat ik al aan de buis gekluisterd voor de serie.
En ik had niet verwacht dat de remake ZO goed uit de verf zou komen!
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door spock
BSG 1979 en 1980 dat is jeugdsentiment, maar ik ga me dat niet kopen (1979 is op dvd uit, 1980 (op aarde) niet). 1979 heb ik een jaar of tien geleden nog eens volledig bekeken op BBC. Echt jeugdsentiment. :D

Galactica 1980 is trouwens wel op dvd te verkrijgen (ik heb 'm hier (allez, thuis) liggen)...
De oude Battlestar Galactica is nu nog te bekijken (inderdaad jeugdsentiment), Galactica 1980 niet...
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 28/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door spock
BSG 1979 en 1980 dat is jeugdsentiment, maar ik ga me dat niet kopen (1979 is op dvd uit, 1980 (op aarde) niet). 1979 heb ik een jaar of tien geleden nog eens volledig bekeken op BBC. Echt jeugdsentiment. :D

Galactica 1980 is trouwens wel op dvd te verkrijgen (ik heb 'm hier (allez, thuis) liggen)...
De oude Battlestar Galactica is nu nog te bekijken (inderdaad jeugdsentiment), Galactica 1980 niet...


Oeps, inderdaad, ik had beter eens gegoogled. ;)
Maar ik heb hier enkel 1978 (niet 1979, foei spock) zien liggen in de winkels, dus ik dacht... 8)

:D
Hopelijk is mijn andere info over BSG toch juist. ;) :P
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door spock
Hopelijk is mijn andere info over BSG toch juist. ;) :P

http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 28/06/2010
Heb een hele tijd terug de eerste vier afleveringen van BSG 1979 teruggezien. Jongens, zo amateuristisch! Je krijgt 20 keer dezelfde lauch- en Dradisbeelden te zien. Geef mij maar de huidige serie.


Dexter: eerste seizoen vond ik schitterend. En de generiek blijft fantastisch (trouwens gekopieerd door 'Van vlees en bloed')
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar woelfie
4070
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Heb een hele tijd terug de eerste vier afleveringen van BSG 1979 teruggezien. Jongens, zo amateuristisch! Je krijgt 20 keer dezelfde lauch- en Dradisbeelden te zien. Geef mij maar de huidige serie.

Over amateurisme gesproken: laatst nog een "Plan 9 from outer space" gezien. Gelachne van begin tot eind, al denk ik niet dat dat de bedoeling was van deze film.
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/06/2010
Origineel geplaatst door woelfie
Over amateurisme gesproken: laatst nog een "Plan 9 from outer space" gezien. Gelachne van begin tot eind, al denk ik niet dat dat de bedoeling was van deze film.


Die is inderdaad hilarisch!
Ah, die Ed wood. Eigenlijk een tragisch figuur...
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik ben bezig met Star Trek : The Original Series (2 à 3 afleveringen per week), de geupgrade versie... met verbeterde special effects, maar de kartonnen decors en de geweldige aliens zijn gebleven :D
http://michaelhaulica.files.wordpress.com/2009/03/startrek-gorn.jpg
(voor Spock die deze afbeelding waarschijnlijk niet kan zien, google eens " gorn " ;) )
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 28/06/2010