Toevoeging HC gesigneerde uitgave

Avatar iebeltje
123
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden de HC gesigneerd uitgave toegevoegd, maar deze staat nog niet op de site.

Heb ik soms iets verkeerds gedaan?

Ik wil jullie niet opjagen of zo, maar als mijn ingave niet aangekomen is, zal ik deze opnieuw doen.

Groeten,

Iebeltje
Geplaatst op 20/10/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 20/10/2010
Crew
Avatar Veter
7832
...
Wat ik wel nog wil zeggen:
Alternatieve uitgaven van een album moet je toevoegen als "Andere uitgave toevoegen" (onder "Aanpassen", bij de bestaande strip), dan worden ze automatisch gekoppeld. Als je ze toevoegt als "Strip toevoegen aan deze reeks" wordt het gewoon een nieuw album in de reeks, zonder koppeling.
Geplaatst op 20/10/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/10/2010
Avatar iebeltje
123
Hallo Veter,

Misschien ligt het aan mij maar ik dacht echt dat ik een integrale uitgave als een andere strip moest beschouwen.

Heb ik zo mijn best gedaan dit toe te voegen, gebeurt er gewoon niets, het lijkt erop dat mijn ingave gewoon verdwenen is en het vervelende is dat het is niet de eerste keer dat dat gebeurt.

Je kunt ook op geen enkele manier zien of het goed gegaan is, je moet maar afwachten en hopen.

Is er bijvoorbeeld niet iets te verzinnen waaruit blijkt dat het goed gegaan is (e-mail of zoiets), of vraag ik onmogelijke dingen?

Ik heb nog een stapeltje engelstalige boeken in te voeren, maar ik ben toch een beetje huiverig geworden, ik geen zin alles voor niets te doen omdat ik de (voor mij vaak onbegrijpelijke) spelregels niet gevolgd heb.

?(

Groeten,

Iebeltje
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 23/10/2010
Crew
Avatar Veter
7832
Ik weet niet wat er misgelopen is met dit specifieke geval, maar omdat dit een voortdurend voorkomend probleem is met je toevoegingen heb ik het hier nog eens herhaald.

Ik denk toch niet dat de spelregels zo moeilijk zijn? Een nieuw album in de reeks voeg je toe als ""Strip toevoegen aan deze reeks" (links in het menu), een andere uitgave van een reeds aanwezig album voeg je toe als "Andere uitgave toevoegen" (onder "Aanpassen", bij de bestaande strip).
Voor de rest is het aangewezen dat je wat aandacht schenkt aan je toevoegingen en veld voor veld nog even nagaat of alles juist staat vóór je op de knop "Toevoegen" klikt. Kijk of je de taal juist staan hebt (zie mijn ander bericht over hoe je de taal vastklikt), controleer of je de titel van het album juist hebt, of de uitgeverij de juiste is, enz...
Verder kan je eventueel deze FAQ nog even doorlezen: FAQ's en tips bij het toevoegen van albums

Ik hoop dat je begrijpt dat het voor de moderators niet altijd even leuk is of frustrerend als we meer tijd moeten steken in het verbeteren van je toevoegingen dan jij aan het toevoegen.
Je bent uiteraard altijd welkom om hier op het forum vragen te stellen als er nog onduidelijkheden zijn of als je twijfels hebt.

Onze webmaster Surya is intussen bezig aan een systeem voor feedback over de toevoegingen. Nog wat geduld hiervoor en hou het "Sitenieuws" in het oog. :)

En in elk geval bedankt voor al je bijdragen!
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/10/2010
Ik moet zeggen dat ik deze bewuste uitgave niet gezien zien passeren heb, en ik zit toch vrij veel op de site. Misschien een technisch probleem?
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/10/2010
Avatar iebeltje
123
Hallo Veter,

Bedankt voor jouw uitleg, maar iets is mij nog onduidelijk, ook nadat ik de "FAQ's en tips bij het toevoegen van albums" gelezen had.

Op de site staan alleen Dropsie Avenue deel 1 en 2, de Nederlands-talige uitgaven.

Ik heb een integrale uitgave van Dropsie Avenue, in het Engels, in mijn bezit die ik wil toevoegen.

Doe ik dat dan als andere uitgave van deel 1 of deel 2 of toch maar een nieuwe strip toevoegen aan de reeks, alle drie klinkt onlogisch.

Ik zag bij "The Big Guy and Rusty the Boy Robot" reeks dat de integrale uitgave als nummering INT meegekregen heeft, maar ik weet niet of ik dat zelf kan doen, waarschijnlijk "Nr. in reeks" (= 1) en "Voorvoegsel voor nummering" (= INT)?

Kun je dit bevestigen of aan aangeven wat ik zou moeten doen?

Alvast bedankt voor je tijd.

Groeten,

Iebeltje
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 23/10/2010
Voor integrales hoef je geen voorvoegsel in te geven. Het volstaat dat je het vakje Integraal aanvinkt (net boven de titel van de strip).

De nummering van een integrale begint uiteraard vanaf 1 (tenzij er achteraf een nummer 0 zou verschijnen, maar dat is veeleer uitzonderlijk).

Om het je wat makkelijker te maken, heb ik alvast de Franse integrales toegevoegd. De eerste heb ik toegevoegd als nieuwe strip, de tweede Franse versie is dan toegevoegd als alternatieve uitgave.

Jij kan je Engelse integrale nu als alternatieve uitgave toevoegen bij die Franse integrale. Hiervoor ga je naar de pagina van de bewuste strip en beweeg je met je muis over Aanpassen, net onder de sectie In bezit, In verlanglijst, ... van de strip.

Beweeg over de knop en je krijgt meer opties, onder andere Een andere uitgave toevoegen (5e optie). Klik erop, en je kan dan de gegevens invoeren. Je versie is automatisch gekoppeld aan de andere versies van de integrale.
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/10/2010
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik moet zeggen dat ik deze bewuste uitgave niet gezien zien passeren heb, en ik zit toch vrij veel op de site. Misschien een technisch probleem?


Niet gezien ?(
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/10/2010