jaartal/drukjaar

Avatar Fbo
16
edit :
foutj
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 20/11/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Geen probleem, welkom trouwens ... :)
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 20/11/2011
Avatar Fbo
16
thanx, ben m'n collectie aan het invoeren en dacht een foutje tegen te zijn gekomen, bleek bij mezelf te zitten, sorry

Supper top dat deze website bestaat overigens, hield eerst via zilveren dolfijn mijn collectie bij, maar die zijn helaas gestopt. Was echt om 't hand. Maar nu ben ik nog meer geholpen.

Ik mis overigens wel een mogelijkheid bij het bijhouden van collectie. Ik heb van sommige boeken in een serie meerdere drukken naast elkaar, dat kan ik niet invoeren


Groet
F
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 20/11/2011
Je kan van een zelfde album en uitgave meerdere aanduiden. zie hier onder

https://byfiles.storage.live.com/y1pwCMaqSz9Yt55ThB2eihhk0uZ92R_Gkh4N0skVFvRNmqAC2aKNGBDIOeOM5swJF7adK-5rN67B-0/ziehier.JPG

Of je moet natuurlijk bij het specifieke album de correcte uitgaves ingeven.
Enige nadeel is dat een herdruk van dezelfde cover uitgave niet wordt weergegeven in deze database.
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/11/2011
Avatar Fbo
16
nou die up/down pijltjes rechts naast druk en aantal, die heb ik niet..
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 20/11/2011
Welke browser gebruik je en welke versie daarvan?
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/11/2011
Avatar Fbo
16
Ik heb windows explorer 8

ik wilde een plaatje invoegen van wat ik bedoel, maar het lukt niet.

Maar bijvoorbeeld van De Huurling deel 2 De Krachtmeting heb ik 2 exemplaren, een eerste druk en een vierde druk.
De vierde druk is mooier en in de eerste druk zit een stickertje met de naam van een eerdere eigenaar. Eigenlijk wil ik dus een eerste druk op mijn verlanglijst zetten, maar dat kan dus niet. Ik kan per boek aangeven maar slechts 1x de druk.

Voor deel 3 eigenlijk hetzelfde: ik heb een vijde en een zesde druk, maar ik wil die 5de druk eigenlijk vervangen door een eerste druk. (de zesde druk heeft een nieuwe kafttekening).
Ik zou hiervan dus ook een eerste druk aan mijn wensenlijstje willen toevoegen.

Over dit alles heen heb ik ook nog eens veel boeken dubbel of driedubbel die zou ik wel willen aanbieden, maar ik kan niet aangeven dat ik een derde druk wil verkopen en toch een eerste druk heb en wil houden: ik kan per "kaft" maar 1x opgeven wat ik wil (bezit, verlanglijst, aanbieding enz) en welke metadata daar bij hoort.
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 20/11/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Fbo
Voor deel 3 eigenlijk hetzelfde: ik heb een vijde en een zesde druk, maar ik wil die 5de druk eigenlijk vervangen door een eerste druk. (de zesde druk heeft een nieuwe kafttekening).
Ik zou hiervan dus ook een eerste druk aan mijn wensenlijstje willen toevoegen.

Welkom Fbo!
Er zitten enkele mooie opmerkingen voor verbetering van de site in je post, maar vermoedelijk zal het nog wel even duren voor de master die kan programmeren.

Wat bovenstaande opmerking betreft: verschillende druk mét verschillende kaft wordt wel in deze database opgenomen (ook als het ISBN-nummer verandert en de rest hetzelfde blijft trouwens). Hou er dus rekening mee dat een bepaalde uitgave misschien nog niet in deze database zit. Je kan die vanzelfsprekend zelf toevoegen!
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 20/11/2011
plaatjes invoegen kan alleen als ze al op het internet ergens staan, je moet dan de url kopiëren en dan op het forum de knop Afbeelding invoegen gebruiken. Je kan die afbeelding zelf plaatsen op Picasa bijvoorbeeld.


Voor je probleem met je verlanglijst:
je kan dezelfde strip aanduiden als in bezit en als op je verlanglijst. Je kan geen twee drukken aangeven, maar je kan wel het veld 'Opmerkingen' gebruiken in je collectie om het verschil aan te geven tussen de strips en om in te voeren welke druk je zoekt.

Hoop dat dit helpt?
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/11/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door Fbo
nou die up/down pijltjes rechts naast druk en aantal, die heb ik niet..

Geen erg, gewoon een getalletje invullen

Maar ik denk dat je (zoals Iyo aanhaalt) 2 verschillende edities hebt die apart in de databank zitten. Gewoon bij de andere editie ook op "toevoegen" klikken :)
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/11/2011
Avatar Fbo
16
Hi to all,

Net nieuw hier en al iedereen aan het werk 8) :P.

Ik heb geen picasa (of iets dergelijks) dus geen plaatjes dus

@surya
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik wil juist meerdere getalletjes (aantallen) invullen.
Ik heb bijvoorbeeld van 1 Franka 3 exemplaren, allemaal verschillende drukken, ik kan die maar 1x invoeren. Ik kan wel het getal (aantal) 3 invoeren, maar ik krijg maar 1 druk-nummer te zien.
Het lukt mij op geen enkele manier om die scroll-pijltjes te zien te krijgen. Dat kan natuurlijk vooral aan mezelf liggen als ik iets niet goed doe.
En dan nog, ik weet niet of die scroll-pijltjes de optie is om te doen wat ik denk dat het mogelijk maakt. Gezien de overige reacties op mijn post denk ik bij nader inzien dat het dus eigenlijk helemaal niet kan. De oplossing van Chris is er inderdaad wel 1, maar die is alleen voor mezelf.
Ik dacht op een andere manier gebruik te kunnen maken van het database systeem dan waar het vooralsnog toe in staat is. Begrijp me goed dit is geen kritiek want ik ben heel erg blij met de mogelijkheden die er wel zijn. (ik heb niet voor niets de hele dag gebruikt om mij collectie in te voeren)

Vooral de compleetheid van het aanbod, ik kan zo heel eenvoudig bijhouden van welke reeks er een nieuwe strip uit is die ik nog niet heb.

Voor wat betreft het invoeren van nieuwe gegevens doe ik graag een duit in het zakje, maar hoewel ik een aardige collectie strips bezit, ben ik niet van de achtergronden, de kans op misinformatie (zie mijn eerste post) wil ik liever niet (nog) een keer tegenkomen.
Fijn dat mijn opmerkingen als verbeteringen gezien worden.....
Geplaatst op 20/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 20/11/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door Fbo
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik wil juist meerdere getalletjes (aantallen) invullen.
Ik heb bijvoorbeeld van 1 Franka 3 exemplaren, allemaal verschillende drukken, ik kan die maar 1x invoeren. Ik kan wel het getal (aantal) 3 invoeren, maar ik krijg maar 1 druk-nummer te zien.

Dat gaat inderdaad momenteel niet. Ik weet hoe ik dat ga oplossen, nu nog tijd vinden dat te doen!

Origineel geplaatst door Fbo
Het lukt mij op geen enkele manier om die scroll-pijltjes te zien te krijgen.

Die pijltijes zijn iets van Google Chrome. Aangezien jij Internet Explorer 8 gebruikt, zie je ze niet. Ik zou trouwens aanraden over te schakelen op Google Chrome of mijn persoonlijke voorkeur Mozilla Firefox. Sneller, meer updates, nieuwere technologieën die onderstuend worden...
Geplaatst op 21/11/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/11/2011
Avatar Fbo
16
Ik ben helemaal geen kenner in programmeren, maar wat ik wel tegenkom is:

je hebt nu de selectievakjes voor in bezit, verlanglijst aanbieding en gelezen.
Rechts daarvan de "metadata": score, datum, prijs, druk, aantal, plaats.
Als je achter het selectievakje een plusje [+] zet waarmee je een extra invoerregel en extra metadata regels aanmaakt ben je eigenlijk al klaar.
Maar voorlopig kan het ook in het opmerkingen vak natuurlijk.

groet
Fbo
Geplaatst op 21/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 21/11/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Ja, voor jou lijkt dat uiteraard niet zo veel werk :) Maar ik heb iets in gedachten dat
a) iets minder gepruts in de databank betekent voor mij
b) meer flexibiliteit biedt voor de gebruiker

Even gedult, ik heb momenteel helaas zeer weinig tijd om te programmeren!
Geplaatst op 21/11/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/11/2011
Avatar Fbo
16
ik snap het, sorry als ik de indruk heb gewekt dat ik er makkelijk over dacht: ik bedoelde alleen een suggestie te doen. Van het werk erachter heb ik geen kaas gegeten, succes in ieder geval. Ik wacht af en ben te vreden met "things so far"
Geplaatst op 21/11/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 21/11/2011
Origineel geplaatst door Fbo
ik snap het, sorry als ik de indruk heb gewekt dat ik er makkelijk over dacht: ik bedoelde alleen een suggestie te doen. Van het werk erachter heb ik geen kaas gegeten, succes in ieder geval. Ik wacht af en ben te vreden met "things so far"


Geen probleem hoor, suggesties zijn ALTIJD welkom.
Geplaatst op 21/11/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/11/2011