Makabi of Lloyd Singer?

Crew
Avatar pepzaza
903
Dupuis, meer geïnteresseerd in verkoopcijfers dan kwaliteit, heeft de reeks Makabi laten vallen. Uitgeverij Bamboo heeft de reeks opgenomen in zijn Grand Angle collectie, maar heeft de naam wel verandert: Lloyd Singer.
Moeten we dan die naam ook niet aanpassen, want de volgende albums verschijnen natuurlijk onder die titel.

ps: schitterende reeks trouwens
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar fluiten
7775
Gewoon ingeven als alternatieve naam, zou ik denken.
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar pepzaza
903
Moet Makabi dan niet de alternatieve naam zijn?
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar fluiten
7775
Ik zou zeggen van niet. De eerste naam van de reeks was toch Makabi, dus laat het ons daar op houden.


Tegenspraak van iemand? :D
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 17/02/2012
Nope.
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar pepzaza
903
Hmm, de reeks Cédric staat toch ook niet onder Stefan, alhoewel de eerste albums zo uitkwamen.
Het is ook zo dat de eerste albums in het Frans herdrukt zijn met de nieuwe benaming Lloyd Singer.
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik zou 't zo zeggen : als de reeks in 't nederlands verder zou verschijnen als "Lloyd Singer", dan zou dat het de reeksnaam mogen worden...
dus tot Saga (geven nu al verschillende Bamboo-reeksen uit, als ik me niet vergis) of een andere uitgeverij de reeks verderzet zou ik zeggen reeksnaam : Makabi, met als alternatieve naam : Lloyd Singer
... maar wie ben ik ? ;)
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar Veter
7832
Inderdaad, Lloyd Singer is de reeksnaam van de Franse heruitgave, en die staat reeds toegevoegd als alternatieve titel.
Voorlopig is de reeks in het Nederlands enkel uitgegeven als Makabi, en blijft dat dus de hoofdnaam voor de reeks. :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=116
Geplaatst op 17/02/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 17/02/2012
Crew
Avatar Surya
13250
Project_Z en Veter hebben 't bij 't correcte eind. We houden altijd de laatst gebruikte titel in 't Nederlands aan, anders die in de oorspronkelijke taal.
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/02/2012
Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door Surya
Project_Z en Veter hebben 't bij 't correcte eind. We houden altijd de laatst gebruikte titel in 't Nederlands aan, anders die in de oorspronkelijke taal.

Behalve dan bij manga/manhwa/manhua :D

Het zal ongeveer zo zijn:
Als er een Nederlandstalige uitgave bestaatn de laatst gebruikte titel ervan;
Indien geen Nederlandse versie beschikbaar, de laatst gebruikte titel in het Frans;
Indien geen Franse versie beschikbaar, de laatst gebruikte titel in het Engels;
Nadien... ??? we hebben voor zo ver ik weet geen albums in de database die niet in het Nederlands, Frans of Engels zijn uitgegeven (Duits?).
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/02/2012
Origineel geplaatst door woelfie
[quote]Origineel geplaatst door Surya
Nadien... ??? we hebben voor zo ver ik weet geen albums in de database die niet in het Nederlands, Frans of Engels zijn uitgegeven (Duits?).


Ojawel, ik heb eens een aantal Finse strips gekocht op vakantie, ingegeven in de databank. En ik vermoed dat er nog wel voorbeelden zijn?
Geplaatst op 19/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 19/02/2012
Crew
Avatar Surya
13250
Voor reeksen die niet in het NL/FR/EN verschenen zijn en de oorspronkelijke titel is niet in het arabisch schrift, dan gaan we rare dingen krijgen :)
Geplaatst op 19/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/02/2012
Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door Surya
Voor reeksen die niet in het NL/FR/EN verschenen zijn en de oorspronkelijke titel is niet in het arabisch schrift, dan gaan we rare dingen krijgen :)

Zoals daar zijn, het Japans, het Chinees, het Koreaans, ...:D ;)
Geplaatst op 26/02/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/02/2012
Crew
Avatar woelfie
4090
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door woelfie
[quote]Origineel geplaatst door Surya
Nadien... ??? we hebben voor zo ver ik weet geen albums in de database die niet in het Nederlands, Frans of Engels zijn uitgegeven (Duits?).


Ojawel, ik heb eens een aantal Finse strips gekocht op vakantie, ingegeven in de databank. En ik vermoed dat er nog wel voorbeelden zijn?

Even voor de zekerheid: zijn dat Finse strips in een reeks met nederlandstalige albums (dan is de reeksnaam ook de Nederlandse naam) of is de reeks niet uitgegeven in het NL/FR/EN waardoor de reeksnaam de Finse naam is?
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/02/2012
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door woelfie
[quote]Origineel geplaatst door Surya
Nadien... ??? we hebben voor zo ver ik weet geen albums in de database die niet in het Nederlands, Frans of Engels zijn uitgegeven (Duits?).


Ojawel, ik heb eens een aantal Finse strips gekocht op vakantie, ingegeven in de databank. En ik vermoed dat er nog wel voorbeelden zijn?

Even voor de zekerheid: zijn dat Finse strips in een reeks met nederlandstalige albums (dan is de reeksnaam ook de Nederlandse naam) of is de reeks niet uitgegeven in het NL/FR/EN waardoor de reeksnaam de Finse naam is?


Strips in het Fins zonder NL/FR/EN vertaling, dus de reeksnaam is ook in het Fins. Het komt me niet onmiddellijk voor welke reeks het was, want mijn Fins is niet zo goed.
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 27/02/2012
Crew
Avatar Surya
13250
That is correct
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/02/2012