Het plagiaat van Willy Vandersteen, revisited

Crew
Avatar witam
5316
Er is al het één en het ander verteld over het plagiaat van Vandersteen. In dit artikel wordt er uitgebreid op in gegaan.

Een voorbeeldje uit het artikel:
http://www.cobra.be/polopoly_fs/1.1425025!image/1747175657.jpg_gen/derivatives/portrait376/1747175657.jpg
Geplaatst op 11/09/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 11/09/2012
Avatar lagaffe
351
veel vandersteen fans horen dit soort zaken niet graag,maar ook al ben ik een vandersteen fan mn halve leven,het is een spijtige zaak dat dit nu eenmaal gebeurde,ja hij ging idd soms al ergens wat "lenen" maar ik heb het plagiaat noemen altijd al wat zwaar gevonden,plagiaat is letterlijk overnemen,dus is het eigenlijk nog plagiaat als je van het idee uitgaat en er een eigen draai aan geeft?alle kunstenaars hebben het wel eens gedaan,het word overal gedaan,maar toen wist mn niet beter waarschijnlijk.maar hoe mn het ook draait of keert,vandersteen was ne grote meneer in het striplandschap.
in fact,was het picasso niet die zei ; every artists steals ideas from eatchother,a good artist make something from it;)
ik ben wel benieuwd naar het artikel,altijd leuk deze intresante artikels te zien te krijgen
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 12/09/2012
Crew
Avatar witam
5316
Persoonlijk vind ik Vandersteen zijn uitleg in orde: zij leerden door te kopiëren. Ik denk dat veel artiesten tegenwoordig ook beginnen met het natekenen/naschilderen van bekende werken. In feite op de academie moet je je ook zo de verschillende stijlen gewoon maken.

Ik heb daar geen probleem mee en naar de hand van Vandersteen zijn reactie, hij ook niet zo veel. Maar juist doordat hij het on the job deed en een bekende naam is, wordt er regelmatig eens gekeken naar zijn werk.
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 12/09/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Zolang er slechts nu en dan een prent wordt gekopieerd: geen probleem. Een heel verhaal is natuurlijk een andere zaak...
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/09/2012
Origineel geplaatst door witam
Persoonlijk vind ik Vandersteen zijn uitleg in orde: zij leerden door te kopiëren. Ik denk dat veel artiesten tegenwoordig ook beginnen met het natekenen/naschilderen van bekende werken. In feite op de academie moet je je ook zo de verschillende stijlen gewoon maken.

Ik heb daar geen probleem mee en naar de hand van Vandersteen zijn reactie, hij ook niet zo veel. Maar juist doordat hij het on the job deed en een bekende naam is, wordt er regelmatig eens gekeken naar zijn werk.


och, ik volg gitaar, en we leren ook maar akkoorden en technieken aan de hand van liedjes van anderen hé. En gaandeweg ontwikkel je een eigen stijl.
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/09/2012
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door witam
Persoonlijk vind ik Vandersteen zijn uitleg in orde: zij leerden door te kopiëren. Ik denk dat veel artiesten tegenwoordig ook beginnen met het natekenen/naschilderen van bekende werken. In feite op de academie moet je je ook zo de verschillende stijlen gewoon maken.

Ik heb daar geen probleem mee en naar de hand van Vandersteen zijn reactie, hij ook niet zo veel. Maar juist doordat hij het on the job deed en een bekende naam is, wordt er regelmatig eens gekeken naar zijn werk.


och, ik volg gitaar, en we leren ook maar akkoorden en technieken aan de hand van liedjes van anderen hé. En gaandeweg ontwikkel je een eigen stijl.


Dat bedoel ik. Bij ons op de academie moet je ook eerst kijken en doen zoals anderen: techniek heet dat. :)
Geplaatst op 13/09/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/09/2012