Vakantie

Avatar John88
3
Omdat ik zelf gek wordt van het deprimerende `zomerweer` dacht ik, even positief zijn!

Dus... wie gaat er deze zomer waar op vakantie?
En wat voor een weer is het daar nu?
En neem je nog leesvoer mee voor onderweg/daar?
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
John88
Geplaatst op 31/05/2013
Avatar John88
3
Zelf ga ik naar Benidorm.
Het is daar nu zonnig met een graad tussen de 14 en 24 (was ik er nu maar al).
En ik neem voor in de bus Donald Ducks uit 2008 mee.
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
John88
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik blijf positief denken en ga bijgevolg op vakantie naar... België! Een weekje Ardennen en een weekje kust zijn het alternatief voor een uitgestelde vakantie naar Corfu (een schril contrast, ik weet het, maar we blijven hopen op een schitterende zomer hier in eigen land!). ;-)

De lectuur die ik meeneem? Nog geen enkel idee van, maar 't zal uitgebreid en divers van aard zijn.
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar witam
5316
Deze zomer zal het niks zijn, maar ik maak het goed in de winter.. dan ga ik naar een plaats waar zelfs de pinguïns verloren lopen. .. hehe
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door witam
Deze zomer zal het niks zijn, maar ik maak het goed in de winter.. dan ga ik naar een plaats waar zelfs de pinguïns verloren lopen. .. hehe

8o De Noordpool? :D
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door witam
Deze zomer zal het niks zijn, maar ik maak het goed in de winter.. dan ga ik naar een plaats waar zelfs de pinguïns verloren lopen. .. hehe

8o De Noordpool? :D


Neen, dat zijn de ijsberen. Het is de andere :))
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar Iyo74
6892
Dat zijn wel leuke vooruitzichten op een ongetwijfeld hallucinante reis!
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Dat zijn wel leuke vooruitzichten op een ongetwijfeld hallucinante reis!


Laten we hopen.. ik kijk er ook al naar uit alhoewel het nog laaaaaaaaaangggggg is :D
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 31/05/2013
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door witam
Deze zomer zal het niks zijn, maar ik maak het goed in de winter.. dan ga ik naar een plaats waar zelfs de pinguïns verloren lopen. .. hehe

8o De Noordpool? :D


Neen, dat zijn de ijsberen. Het is de andere :))


Wow wow wow. Dat moet echt de reis van je leven worden!! Ik ben er voor aan het sparen, maar zal nog wel even duren voordat ik dat bij elkaar heb gespaard.

Ik heb verder niet echt vakantieplannen, moet nog master scriptie schrijven, paar tentamens herkansen, stageverslag schrijven, werken en misschien nog een nieuwe baan. Volgende week op gesprek...

Maar dit weekend t/m maandag naar Engeland bij vrienden op bezoek. Zin in!
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 31/05/2013
Avatar lagaffe
351
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door witam
Deze zomer zal het niks zijn, maar ik maak het goed in de winter.. dan ga ik naar een plaats waar zelfs de pinguïns verloren lopen. .. hehe

8o De Noordpool? :D


ik dacht dan eerder aan het pinguin eiland in sealife blankenberge? :D
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd

Wow wow wow. Dat moet echt de reis van je leven worden!! Ik ben er voor aan het sparen, maar zal nog wel even duren voordat ik dat bij elkaar heb gespaard.

Ik heb verder niet echt vakantieplannen, moet nog master scriptie schrijven, paar tentamens herkansen, stageverslag schrijven, werken en misschien nog een nieuwe baan. Volgende week op gesprek...

Maar dit weekend t/m maandag naar Engeland bij vrienden op bezoek. Zin in!


Ik hoop alleszins op een prachtige reis.. een droom die ik hopelijk kan waarmaken :-)

Engeland? Vond ik ook zeer leuk.. veel te zien en leuke dialecten. Hopelijk is het een leuke week!

Trouwens ik duim voor je nieuwe baan!!

Origineel geplaatst door lagaffe
[
ik dacht dan eerder aan het pinguin eiland in sealife blankenberge? :D


Had ook gekund.. maar dan is het wel een heeeeeel duuuuur eilandje. ;)
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 31/05/2013
Avatar lagaffe
351
@ witam: bwaaaa sealife is niet zo duur zenne,ge ziet een paar pinguings achter glas en als ge buitenkomt kunt ge ne frisco kopen aan een kraampke,
als dat nu eens geen echte vakantie is :D

voor mij zal het deze zomer ook noppes zijn spijtig genoeg alweer,teveel kosten en geen geld,dus als ik er een dagske zee van kan maken als het nieuwpoort stripfestival is zal ik al blij zijn :rolleyes:
ooit!ooit zal ik de reizen kunnen maken waar ik al jaren van droom!(droomt weg)
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
Avatar fluiten
7775
Geplaatst op 01/06/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 01/06/2013
Origineel geplaatst door lagaffe
@ witam: bwaaaa sealife is niet zo duur zenne,ge ziet een paar pinguings achter glas en als ge buitenkomt kunt ge ne frisco kopen aan een kraampke,
als dat nu eens geen echte vakantie is :D

voor mij zal het deze zomer ook noppes zijn spijtig genoeg alweer,teveel kosten en geen geld,dus als ik er een dagske zee van kan maken als het nieuwpoort stripfestival is zal ik al blij zijn :rolleyes:
ooit!ooit zal ik de reizen kunnen maken waar ik al jaren van droom!(droomt weg)


wa minder strips kopen ?
Geplaatst op 01/06/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/06/2013
Avatar lagaffe
351
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door lagaffe
@ witam: bwaaaa sealife is niet zo duur zenne,ge ziet een paar pinguings achter glas en als ge buitenkomt kunt ge ne frisco kopen aan een kraampke,
als dat nu eens geen echte vakantie is :D

voor mij zal het deze zomer ook noppes zijn spijtig genoeg alweer,teveel kosten en geen geld,dus als ik er een dagske zee van kan maken als het nieuwpoort stripfestival is zal ik al blij zijn :rolleyes:
ooit!ooit zal ik de reizen kunnen maken waar ik al jaren van droom!(droomt weg)


wa minder strips kopen ?


geloof mij vrij,door omstandigheden zijn mijn stripaankopen dit jaar tot nu toe historisch laag,nihil eigenlijk,peanuts,de moeite zelf niet waard om over te rekenen :) (en nog geen enkele beurs kunnen doen dit jaar,een schande!)
Geplaatst op 02/06/2013 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 02/06/2013
Crew
Avatar Project_Z
1156
Geplaatst op 30/06/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 30/06/2013
Crew
Avatar Surya
13239
Jealous. Ga je ook niet touristische plekjes opzoeken? Agra is fantastisch, maa rook wel koppen lopen.
Geplaatst op 30/06/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2013
Crew
Avatar witam
5316
Wohh.. geniet er van zeg! Hopelijk heb je geluk met het volk (of ga je vroeg genoeg)
Geplaatst op 30/06/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 30/06/2013
Crew
Avatar Project_Z
1156
Het is een nogal zeer toeristische rondreis door Rajastan, met op 't einde een dag Agra...
't was niet mijn eerste keus, maar de reis die ik geboekt had ging niet door wegens te weinig kandidaten... Enkele dagen voor de annulatie had ik de laatste India Dreams gelezen. En aangezien de periode en het budget overeenstemde (en het feit dat de reis zeker doorging) werd het dus deze reis.
http://www.emofaces.com/png/200/smilies/turban.png
Geplaatst op 30/06/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 30/06/2013
Crew
Avatar Veter
7825
Wow! Fantastisch! Geniet ervan!
Geplaatst op 01/07/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 01/07/2013
Avatar Waldorf
480
Ik ga tien dagen in een tent in Frankrijk zitten.
Geplaatst op 02/07/2013 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 02/07/2013
Met dit mooie zomerweer elke dag naar het strand voorzien van een stapeltje strips en andere lectuur.
Geplaatst op 19/07/2013 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 19/07/2013
Avatar MartinMnd
686
Hoe was die reis naar de pinguïns, witam?
Geplaatst op 20/01/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 20/01/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Hoe was die reis naar de pinguïns, witam?


Geweldig. Supergoed weer gehad. 13 à 15 graden, volle bak zon en geen zuchtje wind... warm dus. We hebben dan ook al vlug onze thermische kleding aan de kant gelaten en gewoon genoten van de fratsen van de pinguïns.. echt waar, een soap-opera heeft er niets aan. Pinguïns maken hun nesten met losse keitjes en in plaats van die aan de kust te gaan halen, stelen ze die constant uit elkaars nest en natuurlijk verloopt dat niet altijd zonder slag of stoot. Het is echt geweldig om zo een kolonie bezig te zien.

Ijsbergen, al dan niet met bezoekers (zeeluipaarden, pinguïns,...) waren er ook volop, gelukkig hadden we een ijsverstevigd schip want af en toe moet je zulke ijsbergen aan de kant duwen met het schip om niet tegen de grond te varen. De eerste keer dat ze dat doen is het wel even schrikken, want je hoort echt het ijs schrapen langs de zijkant, maar het is allemaal in orde. (gelukkig)

En er komen ook veel walvissen naar daar om bij te eten. Als je dan in een klein zodiacje bent, valt het echt wel op hoe groot die zijn. Maar wat een beeld wanneer ze zo een paar meter voor uw boot opduiken. Wow.

Het is echt een superreis, een aanrader. Als je ooit de kans hebt om te gaan, doen. Antarctica is (om het nog maar eens te zeggen) geweldig. Mooi, indrukwekkend, veel te zien en te doen en gewoonweg WOW.
Geplaatst op 20/01/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/01/2014
Avatar MartinMnd
686
Wat gaaf om te horen en het klinkt zeer indrukwekkend. Het is al genieten om beelden van Antarctica te zien op Discovery Channel of de BBC ofzo, maar in het echt moet toch nog 10x beter zijn. Ik kan me ook voorstellen dat die dieren totaal niet opkijken als er mensen in de buurt zijn. Het is immers hun terrein en wij mensen zijn daar echt bezoekers...

Leuk!!
Geplaatst op 20/01/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 20/01/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Wat gaaf om te horen en het klinkt zeer indrukwekkend. Het is al genieten om beelden van Antarctica te zien op Discovery Channel of de BBC ofzo, maar in het echt moet toch nog 10x beter zijn. Ik kan me ook voorstellen dat die dieren totaal niet opkijken als er mensen in de buurt zijn. Het is immers hun terrein en wij mensen zijn daar echt bezoekers...

Leuk!!


De pinguïns zijn heel vlug beschermd geweest, waardoor de zeer tijdelijke jacht niet lang genoeg geduurd heeft om hen schrik aan te jagen en ze zijn nieuwsgierig. Toen we gingen kamperen, kwamen de pinguïns van de andere kant van de baai toch eens kijken bij ons..
Ook de zeeluipaarden, zeehonden,.. en aanverwanten hebben geen schrik. Zelfs de vogels (skua,..) hebben er geen problemen mee als je naast hen doorgaat. Ze blijven allemaal rustig zitten.

De walvissen komen heel dicht bij zodiacs, maar bij het grote schip blijven ze toch wel iets verder.. ze zouden blijkbaar niet zo houden van het motor-geluid. (of misschien linken ze de grote schepen toch meer met de jacht... euh 'wetenschappelijke onderzoek' van de japanners)

En ja, het is echt geweldig. Er was trouwens een opname voor de BBC bezig over de pinguïns. We zijn allemaal benieuwd wat het gaat geven, want we hebben het daar ook gezien.
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2014
Crew
Avatar fluiten
7775
Foto's foto's... rofl rofl...
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 21/01/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door fluiten
Foto's foto's... rofl rofl...


http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2014/020/b/0/antarctica_by_witam-d72v0xm.jpg
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2014
Crew
Avatar fluiten
7775
euh, er staat foto'S!!!
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 21/01/2014
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door fluiten
euh, er staat foto'S!!!


2
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 21/01/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Origineel geplaatst door fluiten
euh, er staat foto'S!!!


2


Allez.. de tweede dan ;)

http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2014/021/a/d/antarctica_2_by_witam-d735qcg.jpg
Geplaatst op 21/01/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2014
Crew
Avatar fluiten
7775
Prachtig!!!

Het waterpeil stond precies laag, die dag. ;)
Geplaatst op 22/01/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 22/01/2014