Brussel

Avatar Bor
327
Volgende maand ga ik een weekend naar Brussel, heeft iemand nog tips om heen te gaan?
En in de SSZ in brussel, vind je daar ook nederlandstalig?

Ik ga in elk geval naar het Hergé Museum en het Stripmuseum.

Tips hoeven niet alleen strip gerelateerd te zijn hoor :)

Ik ga ook nog naar het Horta Museum.
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 29/07/2013
Crew
Avatar fluiten
7775
De stripwandeling (tzz een wandeling langs allemaal stripmuren) is meer dan de moeite.
Het B-Gevaar als ssz te Brussel naast Bruxel (Franstalig, maar ook Nl) zijn ook twee aanraders.

Drinken:
- La Becasse op een steenworp van de Grote Markt waar je natuurlijk vraagt naar n'een platte Lambic. Krijg je in van die typische stenen kruiken.
- Bij Toone, een zijstraat van de Beenhouwerstraat heeft een klein en gezellig koertje (zit natuurlijk wel snel vol) en daar kan je genieten van een poppentheater in het Brussels

Eten is gezellig aan de vismarkt. Zeker de Beenhouwerstraat vermijden. 't Is daar spotgoedkoop maar ook navenant. En veel te druk.

De zondagmarkt aan het Zuidstation waar nu momenteel ook de Foor bezig is.

De dagelijkse rommelmarkt op het Vossenplein (De Marollen) . Loopt af om 13 uur.

Enfin, veel te veel om op te noemen.
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 29/07/2013
Crew
Avatar woelfie
4090
Ik had het niet beter kunnen zeggen !

Nog één detail: voor een rustpauze ga ik graag naar het park van Brussel, (tussen het parlement en het paleis), maar als dat uit de weg ligt zijn er genoeg andere plaatsen waar je in het groen kan zitten.
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/07/2013
Avatar Bor
327
Dank Jullie, ik heb er nu al zin in :)
Geplaatst op 30/07/2013 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 30/07/2013