Frustraties met Dark Dragon Books

Crew
Avatar Surya
13260
OK, ik snap dat jonge uitgeverijen hun weg wat moeten vinden, maar nu voel ik me voor de 3de keer genaaid door Dark Dragon Books

Eerst werd Love 2 ineens op VEEL kleiner formaat gedrukt dan deel 1, en ik vond deel 1 al wat klein voor de qualiteit van het artwork

Toen werd Tessa 4 op iets kleiner formaat uitgebracht. Vervelend, maar tijdens het lezen stoorde het niet.

En nu kondigen ze Urban in SC aan. Ik koop al zo weinig mogelijk HC, maar deed het dit maal omdat er geen SC aangekondigd was, en ik vind het een goed scenarist. Na het lezen kon ik enkel denken 'Goed, maar waarom in godsnaam HC?' En nu komt er dus toch nog een SC editie. Ik heb dus HC albums van bijna €19 per stuk gekocht tegen mijn zin, en nu wordt ik ervoor 'beloond'.
Ik weet geen enkele andere uitgeverij die een SC pas aankondigd nadat de HC al een hele tijd uit is, alle andere uitgevers doen dat op het zelfde moment.

Dank u, alweer :(
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2013
Tja, bij DDB moeten ze nog veel leren:

- Alle boeken in een formaat uitgeven, zonder winstbejag nadien!
- Alles aankondigen van de eerste keer. Stel geen klanten teleur!
- Realistische prijzen voor hun uitgaven vragen.
- Respect hebben voor de klant! Melk hem niet uit, maar beloon hem wanneer hij je product koopt.
- Als je zogezegde acties doet en je gaat iedereen daarover mailen, zorg er dan ook voor dat je SSZ ze gemakkelijk kan verkrijgen.
- Kijk eens hoe andere uitgeverijen het aanpakken en baseer je uitgaven op de succesvolle dingen die zij goed doen.

Nu, ze zijn nog jong maar als ze niet vlug zich aanpassen, hebben ze aan mij geen klant meer.
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 18/08/2013
Crew
Avatar Surya
13260
Als het zo door gaat, zal ik ook nog veel meer twijfelen voor ik een nieuwe reeks van hen koop.
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2013
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Surya

En nu kondigen ze Urban in SC aan. Ik koop al zo weinig mogelijk HC, maar deed het dit maal omdat er geen SC aangekondigd was, en ik vind het een goed scenarist. Na het lezen kon ik enkel denken 'Goed, maar waarom in godsnaam HC?' En nu komt er dus toch nog een SC editie. Ik heb dus HC albums van bijna €19 per stuk gekocht tegen mijn zin, en nu wordt ik ervoor 'beloond'.
Ik weet geen enkele andere uitgeverij die een SC pas aankondigd nadat de HC al een hele tijd uit is, alle andere uitgevers doen dat op het zelfde moment.

Dank u, alweer :(


Ik meen me te herinneren dat in het kleine foldertje, dat te vinden was in ssz (dat wat ddb nu over bijna elke reeks uitgeeft) , dit reeds vermeld stond. Ik dacht dat ik toen zelfs naar ddb een mailtje gestuurd had met de vraag of ze ook de volgende delen in hc gaan uitbrengen of alles naar sc gingen herleiden. Ze hebben toen geantwoord trouwens dat beiden voorzien zijn.
Maar ik geef toe dat ik niet altijd alles volg via website ddb dus ik weet niet hoe ver het daar gecommuniceerd geweest is.
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 18/08/2013
Crew
Avatar Surya
13260
Wel, de melding dat het in SC zal verschijnen verneem ik nu voor het eerst, en ik doe toch mijn best het allemaal goed op te volgen!
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2013
In hun email aankondigingen staat URBAN enkel als HC vermeld. Ik heb nergens een SC tegengekomen.
Geplaatst op 18/08/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 18/08/2013