Sisco 4 Whisky-Coke

In deel 3 van deze reeks kreeg Sisco de ondankbare taak om de dochter van de Franse president te beschermen en haar persoonlijke lijfwacht te zijn. Dat dit niet gemakkelijk is blijkt zowel in deel 3 als in deel 4. Deze charmante jongedame, Julie is haar naam, is nogal een losbol en niet vies van wat alcohol en drugs en kan enorm genieten van het mondaine wereldje waarin ze zich bevindt.
Julie, ook bekend onder de naam Gin Fizz, haar leven wordt bedreigd. In deel 4 komen we meer te weten wat en wie er hier achter zit. Sisco staat voor zware vuren. Neem deel 3 eerst nog even ter handde om het verhaal in zijn geheel goed tot je te nemen.

Het Derde Stroming fonds van Lombard uitgeverijen heeft met deze Sisco een zeer knappe en realistisch getekende reeks in zijn portefeuille. Benec is een groot scenarist en toont met dit tweede tweeluik dat hij tot de betere van dit genre behoort. Naast het verhaal rond Julie kom je ook nog allerlei andere intriges tegen uit het ware leven gegrepen.

De tekeningen van Legrain zijn, zoals reeds gezegd, eerder realistisch te noemen. Personages zitten hem zeer goed in de vingers en de anatomie van zijn typetjes klopt tot in het detail. Ook de achtergronden tonen dat een documentatie hieromtrent werd aangelegd om deze tot een goed einde te brengen. Sommige lijken zo danig op een foto dat je de indruk krijgt dat hier een "kalkeerpapiertje" aan te pas is gekomen. Grapje natuurlijk, maar dat men op locatie is geweest is duidelijk.

Een leuke en snelle strip vol met spannende elementen die van het geheel een zeer goede thriller maakt. Leest lekker weg en gaat niet te diep in op ingewikkelde complottheorieën en intriges die het verhaal zwaar te verteren zouden maken. Aangename en swingend geheel.