Peter Pan 5 Haak

Stel je even voor: er bestaat een sublieme reeks, getekend en geschreven door de tekenaar van de al even sublieme reeks Op Zoek naar de Tijdvogel. Dan zijn er twee mogelijkheden: je bent fan, of je bent het niet. Als je fan bent, zijn er opnieuw twee mogelijkheden: de reeks verschijnt op regelmatige tijdstippen of na album vier valt er een lange stilte van ongeveer zes jaar. Als die stille periode bezig is, zijn er alweer twee mogelijkheden: je haakt af, of je blijft smachtend uitkijken naar de mooie dag dat het volgende deel eindelijk in de winkel ligt. Als je wacht en de Franse versie eindelijk in de winkel ligt, dan zijn er - u raadt het nooit- twee mogelijkheden: je koopt braaf het Franse deel, of je wacht nog een beetje extra tot Arboris de Nederlandse versie op de markt gooit. Als je niet geïnteresseerd bent in Frans (tenzij dan in Frans, de ijsventer, omdat die de lekkerste ijsjes van het westelijk halfrond verkoopt) en je wacht tot die heilige dag, dan is er slechts één mogelijkheid: je loopt vrolijk je favoriete stripwinkel binnen met je 7,5 euro die je gewoonlijk besteedt aan een Arborisje en daar vertelt de pipo (of de vrouwelijke variant ervan, de zogenaamde "pipa") achter de kassa doodleuk dat er een speciaal prijsje voor je Peterpannetje is ingevoerd: 8,95 euro.

Nu zijn er weer twee mogelijkheden: je koopt het nieuwe deel niet, of je koopt het wel, hoewel je weet dat je die week geen curryworst special zal kunnen kopen bij je wekelijkse bakje friet in je favoriete frituur (bij Anneke, voor de geïnteresseerden). Als je dus geen Frans wil leren, maar wel hongerig wil afzien voor dat nieuwe album en je leest hem uiteindelijk met de meer dan geslaagde cd van de Wallflowers op de achtergrond, dienen zich opnieuw twee mogelijkheden aan: je vindt hem slecht, of je vindt hem goed. Als je hem goed vindt, dan - inderdaad - twee mogelijkheden: je houdt het voor jou, of je schrijft een idiote bespreking met tot vervelens toe de zinswending "dan zijn er twee mogelijkheden".

En jij, die dit zuchtend gelezen hebt, hebt nu uiteindelijk ook twee mogelijkheden: je koopt dat album, of je koopt het niet maar in plaats daarvan koop je een bosje bloemen voor je vriendin. Persoonlijk zou ik voor het tweede kiezen, maar dat komt vooral door het feit dat i k Peter Pan-5 al in mijn bezit heb. Indien je hem nog niet in je bezit hebt, ga hem dan gerust kopen, en pluk dat boeketje voor je vriendin maar uit de tuin van de buurman. Als hij bulderend achter je aanzit, helpt Tinkerbel je wel om weg te vliegen hopelijk!