Game over 7 Only for your eyes

Na het lezen van andere recensies over deze reeks, was dit mijn introductie in deze serie. En inderdaad het verhaal bestaat uit een flinterdun kaderverhaal dat leidt tot het spelen van een computergame. Alle mogelijke manieren om een level van dat game te laten mislukken komen aan bod. Als we geluk hebben overleeft ons personage toch al eens twee pagina's. Wat een heerlijke vindingrijkheid!

In de eerste paar beeldjes wordt er een context gecreëerd, en lijkt Kid Paddle een goede manier van handelen gevonden te hebben om ons personage door het level te leiden. Ik zou het zelf ook zo proberen in dit game, om eerlijk te zijn. Maar uiteindelijk blijkt het altijd de foute keuze te zijn: of we doden ons eigen personage of we vermoorden de prinses die we eigenlijk moeten redden. (Valt het op dat we volop meegesleurd worden in het game? Alsof we zelf de controller in handen hebben..) De eindconclusie is immer: Game Over.

Het zijn echt geweldige vondsten, zonder dat men ergens in herhaling valt. De gags zijn eigenlijk een vorm van sadistische humor die me regelmatig een lach ontlokte. Ik kon dan ook niet stoppen om de pagina om te slaan en zo de volgende te lezen. Hoeveel ongeluk kan je in één spel hebben?? Wel... hieruit blijkt dat de bron van ongeluk oneindig is. Dit is een strip die zeer geslaagd is voor een half uurtje puur vertier.

In het kort: Game on!