Barracuda (Jérémy) 3 Duel

Voila, het is een feit. In de vorige recensie hoopte ik stiekem op een 'magasin-generalleke (lees recensie van deel 2) voor deze reeks en yes, de piratengoden hebben me aanhoord. Waar deze reeks normaal bij drie delen moest stoppen zouden het er nu al zeker vijf zijn. En wie weet waar dit mag eindigen.

Waarom dit enthousiasme over Barracuda? Wel dit is een strip geschreven op mijn lijf. Een strip zonder capsones en zonder ingewikkelde intriges. Actie en spanning van begin tot eind, aangevuld met prachtige, realistische tekeningen. Even verstand op nul, ontspannen na een zware dag op het werk, een lekker pintje in de hand en de pagina's langzaam omdraaien terwijl je geniet van elk plaatje, elk detail, elke subliem getekende achtergrond en personage. En ja, ik weet het, hier en daar zijn er enkele dingen die je met een korrel zout moet nemen, maar in de lijn van het verhaal is dit te begrijpen en aanvaard je dit als alle andere feiten des levens.

Je voelt dat alles meer en meer naar een plot aan het toegroeien is. Kapitein Blackdog van het piratenschip Baracuda en Kapitein de La Loya zijn op zoek naar de Kashar-diamant (Kapitein Blackdog heeft die ondertussen al gevonden). Emilio, of Emilia zoals hij wenst, wil en krijgt zijn wraak op Morkam. Morkam, op zijn beurt, houd zich dan weer bezig met andere duistere praktijken en de relatie tussen de twee aartsvijanden van deel één is meer en meer naar elkaar aan het toegroeien. De man die door deze relatie DE hoorndrager van het eiland is geworden, krijgt anonieme brieven waarin deze relatie in geuren en kleuren wordt beschreven.

Voor de bloemlezing van Dufaux en Jérémy verwijs ik u met graagte naar de recensie van het vorige deel. Hier neem ik niets van terug en de kans dat ik deze twee heren nog meer zou bewieroken is groot.

Prachtige reeks dus en een must voor je persoonlijke stripotheek.