Sisco 6 Onderhandelingen in 9mm

Sisco zou Sisco niet zijn als we niet een portie harde spionnenwereld voorgeschoteld krijgen. Het is dan ook aangenaam om vast te stellen dat de hoofdrolspeler zichzelf niet verloochend en dat we weer een spannend verhaal voor ons liggen hebben.

In het vorige nummer werden er bedreigingen geuit tegen de Franse president, terwijl die op bezoek is in de USA. Sisco werd ingezet om hem te beschermen, maar eens in Amerika ontdekte hij dat zijn zus een belangrijke medewerker is van de president. En dan werd zijn zus ontvoerd om zo druk te zetten op de Franse president. Maar zoals we allemaal weten, onderhandelen de westerse landen niet met terroristen en viel het dus op de schouders van Sisco om zijn eigen oplossing te vinden. Dat is het spel in deze aflevering. Hij moet proberen een stap vlugger te zijn dan de Amerikaanse geheime diensten, die eveneens een onderzoek gestart zijn en tezelfdertijd slimmer te zijn dan de ontvoerders/terroristen. Geen gemakkelijke opdracht wanneer hij in een vreemd land is, waar hij minder kan en mag.. nou ja, kan... Sisco haalt elke truc uit de doos, deinst niet terug van het gebruik van geweld en heeft geen schrik om op onrechtmatige basis informatie te bekomen. Dit alles geeft ons 48 pagina's lang een rollercoaster die geen remmen blijkt te hebben.

De tekeningen lijken geplukt uit de realiteit. Deze realistische stijl benadrukt nog eens extra de geloofwaardigheid, die het verhaal uitstraalt. Terwijl je Sisco leest, denk je dan ook dat het wel eens allemaal zou kunnen gebeuren. Zeker omdat er ook gespeeld wordt met het feit dat de regeringen en hun geheime diensten nooit alles vertellen en dat we dit ook in de realiteit hebben kunnen vaststellen. Alle stukjes vallen dan ook allemaal perfect in elkaar om een uiterst spannend verhaal te leveren dat zo uit het echte leven lijkt te komen.

Oorspronkelijk was gezegd dat dit een tweeluik was, maar ondanks de ogenschijnlijke afronding van het verhaal in dit deel, is er op het einde wel een joekel van een cliffhanger gepresenteerd. Zeker weten dat hier een vervolg op komt en dat het Amerikaanse avontuur nog niet helemaal uitgespeeld is. Zoals de Engelse uitdrukking zegt: it ain't over, till the fat lady sings.

In het kort: laat deze harde spionnenreeks niet aan u voorbij gaan.