Dokters 3 Prima reflex!

Iedereen is ooit al wel eens bij een dokter terecht gekomen en ongetwijfeld hebben sommige onder ons (waaronder ik) ook al een iets minder leuk verhaal daarbij... en dan bedoel ik niet de kwaal. En dan is het wel heel leuk om op een onschuldige manier wraak te nemen door een stelletje dokters uit te lachen. En de cover levert hiervoor al de perfecte inleiding. Natuurlijk zijn sommige klanten ook al eens de pineut, maar het zijn toch vooral de andere gags die mij aanspreken.

Dokters is dus een gag-strip, en eentje met medisch personeel in de hoofdrol. Dokters die zelf flaters begaan of die er eens goed tussen genomen worden. Verpleegsters die de gekste situaties onder controle moeten krijgen en af en toe een slachtoffer als lijdend voorwerp. Bijna elke pagina een geslaagde grap. Af en toe iets te voorspelbaar, maar meestal heerlijk lachen. Ja hoor, dit ligt me wel.

Karikaturaal, vlot getekend en met warme kleuren afgewerkt, meer moet dat niet zijn voor een gag-strip. De juiste hoeveelheid overdrijving in gedrag en gelaatsuitdrukking zorgen er voor dat je af en toe toch eens stiekem denkt: dit zou nog wel eens echt kunnen gebeuren. Altijd extra leuk als het over een dokter gaat, natuurlijk.

Eindelijk gerechtigheid voor die **** van een dokter die me vertelde dat ik me moest ontspannen, terwijl ie honderden (een kleine overdrijving) naalden aan het steken was in mijn knie. Het is al even geleden, maar wat een plezierige wraak. Ik neem deze strip de volgende keer mee! Hehe...

In het kort: wraak smaakt zoet!